A talajsüllyedés és a talajvíz szivárgásának megállítása érdekében októberben utasítást kapott a kivitelező az alagutak falazatépítésének felgyorsítására, a talajmozgás és a szivárgás mára csökkent.
Beszivárog a talajvíz az épülő Gellért téri metróállomásba, adta hírül a Napi Ász című lap. A DBR Metró projektigazgatóság az Indexnek elküldött közleményében arról számolt be, hogy néhány centiméteres felszíni süllyedés és a talajvízszivárgás minden mélyépítési munka természetes velejárója. Ennek az állomásbelsőben alig vannak látható jelei, és a munkálatok felgyorsításával lecsillapodott, de most is folyamatos kísérőjelenség.Fotó: Németh András
A DBR szerint felszíni épületek állagmegóvása és az állomásba szivárgó talajvíz megállítása érdekében még tavaly októberben utasították a Szent Gellért téri állomást kivitelező Bamco-t az állomás és a hozzá kapcsolódó peronalagutak belső falazatépítésének mielőbbi befejezésére. Itt tehát még zajlik a háromrétegű falazat utolsó, belső héjának az építése. A felszínmozgás, illetve a talajvízszivárgás ennek köszönhetően időközben lecsillapodott.
A belső falazatépítés várhatóan március végén, április elején fejeződik be, a kivitelező ezt követően tolhatja majd be a pajzsokat az állomásba. Az ilyenkor szokásos néhány hetes karbantartást követően kezdődhet majd meg a Duna alatti alagútépítés, ami előreláthatólag négy-hat hétig tart.
Az alagutakból mintegy 7,6 kilométer készült el. A déli pajzs március első felében „törhet be” a Szent Gellért téri állomásra, az északi már januárban megérkezett. A pajzsok behúzása az állomásba azonban csak a belső falazatépítési munkálatok befejezését követően történhet meg, a teljes körű tervezést és kivitelezést vállalt állomásépítőnek kötelessége ugyanis gondoskodni a munkálatok által érintett környezet maximális biztonságáról.
(Index)
Szivárog a víz a Gellért téri metróalagútba
Formacipő-tanácsadás a BKV-nak 780 ezerért
A jegy- és bérletgyártás kérdései, sajtóhelyreigazítási ügyek, válságkommunikáció, devizapiaci változások elemzése, a többi között ilyen jellegű tanácsokat kért cégektől a BKV tavaly szeptember 1-től, összesen több mint százmillió forintért.
Összesen 23 céggel, közöttük bétékkel, offshore cégekkel, ügyvédi irodákkal kötött tanácsadói szerződést a BKV tavaly szeptember 1. óta az Index birtokába került dokumentum szerint. A szerződések összértéke meghaladja a százmillió forintot.
A legnagyobb értékű szerződéseket egy Dandy Trading Ltd. nevű és egy Everest Capital S. A. nevű svájci székhelyű céggel kötötte a BKV. Az elsővel a devizapiaci változások hatásainak elemzésére, 78 ezer 500 euróért (jelenlegi árfolyamon mintegy 23 millió forintért), a másodikkal pedig a BKV hitelfelvételi lehetőségeinek felmérésére (a pénzügyi válság tükrében), 81 ezer 900 euróért (közel 24 millió forintért). Mindkét szerződés meghaladja a közbeszerzési értékhatárt.
Szintén nagy összegű, 14,4 millió forintos szerződés született 2008. december 1-jén a BKV és a tiszaújvárosi Fazeno Bt. között üzleti szervezés-tervezés, vezetői információs rendszer kialakítása tárgyában.
Sztrájkolhatnak a villamos- és buszvezetők
A csütörtöki bértárgyalás után sztrájkot helyezett kilátásba a BKV 11 szakszervezete, amelyek főleg a villamos- és buszközlekedésben dolgozókat képviselik, értesült az Index. A cég vezetése nem mozdult el korábbi, 3 százalékos fizetésemelési ajánlatától.
Nem vezetett eredményre a BKV és a szakszervezetek közötti csütörtöki bértárgyalás. A megbeszélés után a főként a villamos- és buszközelekdésben dolgozó munkavállalókat képviselő szakszervezetek sztrájkot helyeztek kilátásba.
Jelenleg a BKV 3 százalékos emelést kínál, a szakszervezetek jelentős része viszont 8 százalékot kér. Az egyik, főleg metrósokat tömörítő szervezet hajlandó lenne elfogadni a 7,5 százalékot is.
Tizenegy szakszervezet alakította meg a sztrájkbizottságot, mondta az Indexnek Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője. Ezek a szervezetek a BKV munkavállalóinak több mint 50 százalékát képviselik, tette hozzá. Innentől kezdve kétórás figyelmeztető sztrájk bármikor lehet, de ennek részletreiről Nemes Gábor egyelőre nem kívánt nyilatkozni
(Index)
Ilyen használt buszokat venne a BKV
Ilyen, a képeken látható használt buszokat venne a BKV, összesen 640 millió forintért. A Van Hool buszai darabonként 20 millió forintba kerülnek, és eddig 300 ezer kilométert futottak. A BKV mellőzné a versenyeztetést, ugyanis a határidő szűkös. A BKV szerint ezek a buszok jóval olcsóbbak, mint a hasonló futásteljesítményű Volvo vagy Mercedes buszok. A közlekedési vállalat szerint a belga ajánlat azért is különösen kedvező, mert a vételár az alkatrész-utánpótlást, a sofőrök és a karbantartók betanítását is tartalmazza, holott ezeket a szolgáltatásokat általában csak új buszok vásárlásakor nyújtják.
Félmilliárdot kell gyorsan adni a BKV-nak
Eredetileg 200 millió forintra becsülték a 3-as metró motorvonatok felújításának árát, de a pályázatra csak egy jelentkező akadt, aki sokkal több pénzt kért a munkáért, összesen 714 millió forintot.
A főpolgármesteri hivatal tájékoztatása szerint a fővárosi közgyűlés most csütörtökön tárgyalhatja viszont a 2009-es átmeneti finanszírozásról szóló rendelet módosítását. Erre azért van szükség, hogy a BKV időben meg tudja kezdeni a 3-as metró motorvonatok elöregedett forgóvázainak cseréjét.
A legrosszabb állapotban lévő, anyagában elfáradt forgóvázakat a műszaki felmérések alapján idén kell kicserélni. Egy korábban meghirdetett közbeszerzési eljárás során azonban az eredetileg becsült 200 millió forint helyett 714 millió forintos ajánlatott kapott a közlekedési vállalat az egyetlen jelentkezőtől.
Utolsó kommentek