Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Szivárog a víz a Gellért téri metróalagútba

A talajsüllyedés és a talajvíz szivárgásának megállítása érdekében októberben utasítást kapott a kivitelező az alagutak falazatépítésének felgyorsítására, a talajmozgás és a szivárgás mára csökkent.

Beszivárog a talajvíz az épülő Gellért téri metróállomásba, adta hírül a Napi Ász című lap. A DBR Metró projektigazgatóság az Indexnek elküldött közleményében arról számolt be, hogy néhány centiméteres felszíni süllyedés és a talajvízszivárgás minden mélyépítési munka természetes velejárója. Ennek az állomásbelsőben alig vannak látható jelei, és a munkálatok felgyorsításával lecsillapodott, de most is folyamatos kísérőjelenség.

Fotó: Németh András
 

A DBR szerint felszíni épületek állagmegóvása és az állomásba szivárgó talajvíz megállítása érdekében még tavaly októberben utasították a Szent Gellért téri állomást kivitelező Bamco-t az állomás és a hozzá kapcsolódó peronalagutak belső falazatépítésének mielőbbi befejezésére. Itt tehát még zajlik a háromrétegű falazat utolsó, belső héjának az építése. A felszínmozgás, illetve a talajvízszivárgás ennek köszönhetően időközben lecsillapodott.

A belső falazatépítés várhatóan március végén, április elején fejeződik be, a kivitelező ezt követően tolhatja majd be a pajzsokat az állomásba. Az ilyenkor szokásos néhány hetes karbantartást követően kezdődhet majd meg a Duna alatti alagútépítés, ami előreláthatólag négy-hat hétig tart.

Az alagutakból mintegy 7,6 kilométer készült el. A déli pajzs március első felében „törhet be” a Szent Gellért téri állomásra, az északi már januárban megérkezett. A pajzsok behúzása az állomásba azonban csak a belső falazatépítési munkálatok befejezését követően történhet meg, a teljes körű tervezést és kivitelezést vállalt állomásépítőnek kötelessége ugyanis gondoskodni a munkálatok által érintett környezet maximális biztonságáról.

(Index)

8 Tovább

Formacipő-tanácsadás a BKV-nak 780 ezerért

A jegy- és bérletgyártás kérdései, sajtóhelyreigazítási ügyek, válságkommunikáció, devizapiaci változások elemzése, a többi között ilyen jellegű tanácsokat kért cégektől a BKV tavaly szeptember 1-től, összesen több mint százmillió forintért.

Összesen 23 céggel, közöttük bétékkel, offshore cégekkel, ügyvédi irodákkal kötött tanácsadói szerződést a BKV tavaly szeptember 1. óta az Index birtokába került dokumentum szerint. A szerződések összértéke meghaladja a százmillió forintot.

A legnagyobb értékű szerződéseket egy Dandy Trading Ltd. nevű és egy Everest Capital S. A. nevű svájci székhelyű céggel kötötte a BKV. Az elsővel a devizapiaci változások hatásainak elemzésére, 78 ezer 500 euróért (jelenlegi árfolyamon mintegy 23 millió forintért), a másodikkal pedig a BKV hitelfelvételi lehetőségeinek felmérésére (a pénzügyi válság tükrében), 81 ezer 900 euróért (közel 24 millió forintért). Mindkét szerződés meghaladja a közbeszerzési értékhatárt.

Szintén nagy összegű, 14,4 millió forintos szerződés született 2008. december 1-jén a BKV és a tiszaújvárosi Fazeno Bt. között üzleti szervezés-tervezés, vezetői információs rendszer kialakítása tárgyában.

17 Tovább

Sztrájkolhatnak a villamos- és buszvezetők

A csütörtöki bértárgyalás után sztrájkot helyezett kilátásba a BKV 11 szakszervezete, amelyek főleg a villamos- és buszközlekedésben dolgozókat képviselik, értesült az Index. A cég vezetése nem mozdult el korábbi, 3 százalékos fizetésemelési ajánlatától.

Nem vezetett eredményre a BKV és a szakszervezetek közötti csütörtöki bértárgyalás. A megbeszélés után a főként a villamos- és buszközelekdésben dolgozó munkavállalókat képviselő szakszervezetek sztrájkot helyeztek kilátásba.

Jelenleg a BKV 3 százalékos emelést kínál, a szakszervezetek jelentős része viszont 8 százalékot kér. Az egyik, főleg metrósokat tömörítő szervezet hajlandó lenne elfogadni a 7,5 százalékot is.

Tizenegy szakszervezet alakította meg a sztrájkbizottságot, mondta az Indexnek Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője. Ezek a szervezetek a BKV munkavállalóinak több mint 50 százalékát képviselik, tette hozzá. Innentől kezdve kétórás figyelmeztető sztrájk bármikor lehet, de ennek részletreiről Nemes Gábor egyelőre nem kívánt nyilatkozni

(Index)

97 Tovább

Ilyen használt buszokat venne a BKV

Ilyen, a képeken látható használt buszokat venne a BKV, összesen 640 millió forintért. A Van Hool buszai darabonként 20 millió forintba kerülnek, és eddig 300 ezer kilométert futottak. A BKV mellőzné a versenyeztetést, ugyanis a határidő szűkös. A BKV szerint ezek a buszok jóval olcsóbbak, mint a hasonló futásteljesítményű Volvo vagy Mercedes buszok. A közlekedési vállalat szerint a belga ajánlat azért is különösen kedvező, mert a vételár az alkatrész-utánpótlást, a sofőrök és a karbantartók betanítását is tartalmazza, holott ezeket a szolgáltatásokat általában csak új buszok vásárlásakor nyújtják.

152 Tovább

Félmilliárdot kell gyorsan adni a BKV-nak

Eredetileg 200 millió forintra becsülték a 3-as metró motorvonatok felújításának árát, de a pályázatra csak egy jelentkező akadt, aki sokkal több pénzt kért a munkáért, összesen 714 millió forintot.

A főpolgármesteri hivatal tájékoztatása szerint a fővárosi közgyűlés most csütörtökön tárgyalhatja viszont a 2009-es átmeneti finanszírozásról szóló rendelet módosítását. Erre azért van szükség, hogy a BKV időben meg tudja kezdeni a 3-as metró motorvonatok elöregedett forgóvázainak cseréjét.

A legrosszabb állapotban lévő, anyagában elfáradt forgóvázakat a műszaki felmérések alapján idén kell kicserélni. Egy korábban meghirdetett közbeszerzési eljárás során azonban az eredetileg becsült 200 millió forint helyett 714 millió forintos ajánlatott kapott a közlekedési vállalat az egyetlen jelentkezőtől.

21 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek