A Szabadság híd felújításával párhuzamosan átépített Fővám téri villamosmegálló a 47-es és 49-es villamos vezetőit képviselő szakszervezet szerint a lehető legrosszabb megoldás volt. Az átalakítást tervező cég szerint a vádak nem reálisak, a szakszervezetet inkább az érzelmek vezérlik.
Az átépített Fővám téri villamosmegálló rengeteg problémát okoz és veszélyhelyzetet teremt mind az utasok, mind a vezetők számára, áll abban a közleményben, amelyet a BKV Fürst Közlekedési Szakszervezet, mint a 47-es és 49-es villamos vezetőinek legnagyobb képviseletével rendelkező szakszervezet juttatott el az Indexhez az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján.
A szakszervezetnél az verte ki a biztosítékot, ahogy a tervező az Index egy korábbi, Szűk a villamosoknak a felújított Szabadság híd című cikkére reagált. Mint írták, megdöbbentek azon, hogy a cég szerint főleg utasbiztonsági okokból volt szükség a Fővám téri középperonos megállóra.
Veszélyes a Fővám téri villamosmegálló
Kiherélték a BKV-vezér átalakítási terveit
A fővárosi önkormányzat nem kötelezi el magát a Kocsis István BKV-vezérigazgató által szorgalmazott holdingkoncepció mellett, legalábbis addig, amíg a cég hosszú távú finanszírozási stratégiáját ki nem alakították. Kocsis egyes elképzeléseit, így például a hétszáz fős leépítést, a kollektív szerződés racionalizálását, egy telephely eladását viszont hasznosnak tartják.
A főváros vezetése keddi kabinetülésén tárgyalta a BKV úgynevezett holdingkoncepciójának szakértői értékelését. Az anyag gyakorlatilag kimondja, hogy a közlekedési cég Kocsis István vezérigazgató által szorgalmazott feldarabolására nincs szükség, legalábbis addig, míg ki nem alakították a BKV hosszút távú finanszírozási stratégiáját.
A stratégiát a főváros megbízásából várhatóan a nyáron teszi le az asztalra a Boston Consulting Group. Mindemellett az Index birtokába került tanulmány szerint az elképzelés egyes hatékonyságjavító javaslatai megvalósíthatók.
Kocsis István öt és fél hónapja foglalta el a helyét a BKV élén. Elképzelése szerint hét különböző rt.-re, leányvállalatra darabolnák a közlekedési céget, így lenne például HÉV Zrt., Autóbusz Zrt. vagy Metró Zrt. Az igazgató a struktúra átalakításától az átláthatóság, a költséghatékonyság növekedését, és a magántőke megjelenését várta.
Álbliccelőkkel szűrik ki a korrupt ellenőröket
Egy külsős cég emberiből álló hivatásos bliccelőcsapattal ellenőrzi próbálja kiszúrni a saját zsebre dolgozó ellenőreit a BKV. Az ellenőrzés apropója, hogy szombat este a rendőrség elkapott 4 saját zsebre dolgozó jegyvizsgálót, akiket ma azonnali hatállyal ki is rúgtak.
A BKV azonnali hatállyal elbocsátotta azt a négy jegyellenőrt, akiket még szombaton vett őrizetbe a rendőrség, mondta a közlekedési társaság szóvivője. Kiricsi Karola szerint a jövőben egy külsős cég segítségével "álbliccelőkkel" ellenőrzik majd a jegyvizsgálókat.
A közlekedési társaság azután döntött az ellenőrök azonnali, rendkívüli elbocsátásáról, hogy a bíróság szerint megalapozottá vált a vesztegetés gyanúja. A BKV-nál több mint 400 ellenőr dolgozik, akik évente 20 millió utast ellenőriznek. A hasonló esetek elkerülése érdekében a BKV egy külsős céget bíz meg, akik "próbavásárlással", civil ruhás "álbliccelők" alkalmazásával próbálják lebuktatni a korrupt ellenőröket.
A rendőrök szombaton fogtak el négy BKV ellenőrt, akik saját zsebre bírságoltak főként külföldieket. Őrizetbe vették őket és a rendőrség már kezdeményezte előzetes letartóztatásukat. Évente négy-öt hasonló eset fordul elő a közlekedési vállalatnál.
(Index)
Olvasónk lett a második a BKV szépségversenyén
A BKV-figyelő állandó olvasója és hozzászólója lett a második a Miss BKV választáson. Az olvasók által csak „Erica babának” ismert felhasználó 26 ponttal kapott kevesebbet, mint az első helyezett, Bak Erzsébet, pénztáros, aki 218 pontot kapott.
Harmadik, első, második
Erikánk a gyönyörű második helyért egy oklevelet egy BKV-s ajándékcsomagot kapott, 40 ezer forint értékben, az első helyezett nyereménye egy kétszemélyes welness-hétvége.
Gratulálunk a nyerteseknek! :)
Tesztelték, befér-e az alagútba az új metró
Befejeződött az a teszt, amelyen azt vizsgálták, hogy fennakadás nélkül elfér-e az új Alstom metrószerelvény a 2-es metró alagútjában. A próba pozitív eredménnyel végződött, a régi orosz kocsikra felragasztott hungarocell-sablonok nem karcolódtak meg az alagútban.
A napokban befejeződött az a vizsgálat, amely során azt ellenőrizték, hogy a szélesebb és magasabb Alstom szerelvények minden gond nélkül elférnek-e a 2-es metró alagútjában. A régi orosz kocsik szélére-tetejére felragasztottak hungarocell sablonokat, és az így kibővített szerelvényt végigküldték az alagúton.
Utolsó kommentek