Csütörtöki ülésén dönt a fővárosi közgyűlés a 4-es metró második szakaszának előkészítéséről, és a metrókocsik beszerzéséről. Ha a képviselők megszavazzák metróvonal Keleti Pályaudvar és Bosnyák tér közötti szakaszára szánt 167 milliárd forintot, a főváros végleg elkötelezi magát az építkezés mellett, és megindulhat a tenderek kiírása. A VEKE szerint e második szakasz megépítése nem térül meg, és az unió sem támogatja majd, ezért a metróépítés helyett a villamoshálózat fejlesztését javasolják.
A 4-es metró első szakasza a Kelenföldi Pályaudvartól a Keleti Pályaudvarig tart, ez az a rész, amin már dolgoznak is. A második, a tervek szerint a Keleti Pályaudvartól a Thököly út alatt a Bosnyák térig futó szakasz azonban még csak az előkészítés fázisában van. A közgyűlés ma dönt róla, hogy elkülönítik-e az erre a célra szánt 167 milliárd forintot. A metró harmadik szakasza a tervek szerint a Bosnyák térről Újpalotára megy majd egyszer tovább.
Villamost szeretne a metró helyett a VEKE
Hat buszsáv-projektet törölne a főváros
A fővárosi közgyűlés csütörtöki ülésén tárgyalja azt a javaslatcsomagot, mely szerint több uniós támogatottsággal bíró buszsáv-projektet is törölnének 95 millió forint önrész hiánya miatt.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint különösen elfogadhatatlan ez annak fényében, hogy Közép-Magyarországi Régió Operatív Programjából a fővárosi közlekedésfejlesztési projektek finanszírozása a regionális források 2011-től történő megszűnése miatt már nem várható a jövőben, így tehát az utolsó esélyt szalasztja el a város az előterjesztés elfogadásával. A VEKE tiltakozik a javaslat ellen és kéri a fővárosi frakciókat, hogy ne fogadják el a városvezetés előterjesztését.
250 milliót spórolna meg az utas a BKV-nak
Olvasónk, egy országosan ismert rádió hírolvasója érdekes levéllel fordult a BKV-hoz és a városvezetéshez. Ingyen felmondaná a BKV utastájékoztató szövegeit, így a BKV-nak nem kellene erre egy fillért sem költeni, a cég így körülbelül 250 millió forintot takaríthatna meg. Az utasnak csak egy kérése van: Az így megtakarított pénzt az utasokra költsék, ne a cégvezetők tömjék a zsebeikbe.
Dr. Kocsis István vezérigazgató Úr
és Horváth Csaba főpolgármester-helyettes Úr részére
Tárgy: Adomány a BKV Zrt. részére
Tisztelt Címzettek!
Budapesti, a fővárosi ügyeit szívén viselő állampolgárként, közlekedésbarátként keserűséggel fogadom a BKV Zrt. körüli ügyekről szóló híradásokat. Örömmel veszem, hogy az érintettek szóbeli ígéretekkel, illetve a szabályok módosításával változtatni kívánnak a főváros közlekedési cégének megítélésén, azonban nincs kétségem afelől, hogy a változás - bármilyen őszinte szándékkal történjék is - lassan kerül át a gyakorlatba.
Még hosszabb az a folyamat, amíg a budapestiek valóban érzékelik és el is ismerik majd az előnyös változást. A fővárosi, közösségi közlekedést használó lakosoknak mihamarabb tapasztalható fejleményekre van szükségük, hogy a BKV Zrt. kétes ügyei kapcsán kialakult morális válság ("minek vegyek jegyet, ha a pénzt nem a közlekedésre költik, hanem a saját zsebükbe tömik") ne mélyüljön tovább.
Ingyen jobb szolgáltatást nyújthatna a BKV?
Budapesten fut néhány reklám busz, melyeken ingyen utazhatunk. Olvasónk is utazott egy ilyen buszon, és azt tapasztalta, hogy a busz műszaki állapota megfelelő, tiszta, kényelmes. Vajon érdemes lenne a BKV összes buszát hirdetésekkel telepakolni?
Tisztelt BKV-figyelő!
Az elmúlt napokban tapasztaltam Budapesten, hogy egy két vonalon megjelent egy körberagasztózott csuklós Ikarus. Mint azt megtudtam, ez egy reklám busz, mely ingyen viszi néhány vonalon az utasokat.
Utazván ezen a buszon, azt tapasztaltam, hogy a busz műszakilag egyben van, nem recseg, nem robban le, belülről a buszok tiszták, nincsenek szétvágva, összefírkálva az ülések benne, és a buszon utazó biztonsági őrök, illetve a sofőr nagyon kedvesek és segítőkészek.
Ez egy nagy ragasztó gyártó cég bérelt reklám busza, melyet körbe ragasztottak az említett ragasztó szalaggal, ezáltal nagyon feltűnővé vált. A sofőrtől megtudtam, hogy ezt a buszt rendszeresen használják, ennek ellenére jó állapotban van, kora ellenére.
M. Ádám (egy utas)
Betontömbökkel a beparkolások ellen?
Olvasónk érdekes javaslattal fordult a BKV-hoz a 72-es trolibusz pótlásával kapcsolatban. Tapasztalata az, hogy az utcák sarkainál az autók olyan szerencsétlenül állnak meg, hogy a busz egyik utcából a másikba nem tud kikanyarodni, így feltartja a forgalmat és a menetrend is felborul. Az utas szerint az ilyen helyeken fizikailag lehetetlenné kellene tenni a parkolást. Íme a ügyfélszolgálatnak írt levele:
Tisztelt BKV!
A 72-es trolipótló buszokkal kapcsolatban lenne észrevételem. A busz a Rippl-Rónai utcán át kerüli ki a Munkácsy utcán zajló csatornaépítést, de szerintem ez nem szerencsés megoldás. Az utca szûk, két oldalán parkolnak, a közepén egy építkezés miatt el van zárva a járda és az úttest egy része. Normál esetben éppen hogy elfér a busz, de sajnos az autósok nagy része nem veszi figyelembe a sarkokra kihelyezett tiltótáblát és odaparkolnak, így naponta tucatszor kényszerül a busz arra, hogy megálljon, megvárja, amíg az akadályt képző autó elmenjen, és csak aztán tud kikanyarodni a Szondi utcára. Ez természetesen hatalmas dugókkal, dudálással és anyázással jár. (Gondolom, a buszsofőrök ezt már többször jelezték a cégen belüli illetékeseknek.)
Utolsó kommentek