Budapesten fut néhány reklám busz, melyeken ingyen utazhatunk. Olvasónk is utazott egy ilyen buszon, és azt tapasztalta, hogy a busz műszaki állapota megfelelő, tiszta, kényelmes. Vajon érdemes lenne a BKV összes buszát hirdetésekkel telepakolni?

Tisztelt BKV-figyelő!

Az elmúlt napokban tapasztaltam Budapesten, hogy egy két vonalon megjelent egy körberagasztózott csuklós Ikarus. Mint azt megtudtam, ez egy reklám busz, mely ingyen viszi néhány vonalon az utasokat.

Utazván ezen a buszon, azt tapasztaltam, hogy a busz műszakilag egyben van, nem recseg, nem robban le, belülről a buszok tiszták, nincsenek szétvágva, összefírkálva az ülések benne, és a buszon utazó biztonsági őrök, illetve a sofőr nagyon kedvesek és segítőkészek.

Ez egy nagy ragasztó gyártó cég bérelt reklám busza, melyet körbe ragasztottak az említett ragasztó szalaggal, ezáltal nagyon feltűnővé vált. A sofőrtől megtudtam, hogy ezt a buszt rendszeresen használják, ennek ellenére jó állapotban van, kora ellenére.

M. Ádám (egy utas)

Egyébként a BKV ingyenessé tétele állandó vita. A főváros vezetői közül is sokan felvetették már, hogy a tömegközlekedést ingyenessé kellene tenni. A kieső bevételeket a főváros pótolná (mert most egy fillért sem fizet), a pénztárak üzemeltetésének költségeit is a szolgáltatás színvonalának emelésére fordíthatnák, úgy, ahogy a jegyellenőrökre, pénztárosokra, jegyekre, bérletekre, jegykezelőkre, stb. költött pénzt is. Tovább lehet növelni a bevételeket, a fentihez hasonlóan hirdetőket is bevonunk. A közlekedést 33 százalékban az állam, 33 százalékban az önkormányzat fizetné, (ahogy máshol Európában) a maradék 33 százalékot pedig a fentiek szerint a befektetők tennék a cégbe. Persze a céget nem kell teljesen ingyenessé tenni, a modell variálható, a bérletek árai drasztikusan csökkenhetnének (felnőtt bérlet 3-4 ezer forint, vonaljegy 100 forint)