Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Intézzük el ezerötért

Igazi magyar történet következik. Olvasónknak lejárt a bérlete, ami helyett újat szeretett volna venni. Mivel lakóhelyénél a BKV nem árul bérletet, ezért elment a Nyugatiig. Az utazásához jegyet szeretett volna venni, amit a megállóban sem az automatából, sem az utasoktól nem kapott, ezért felszállt a villamosra. Természetesen jött az ellenőr, aki helyszíni bírságot szeretett volna vele fizettetni. Olvasónk hajthatatlan volt és inkább leszállt, de ment utána az ellenőr is, aki jelezte, hogy 1500 forintért eltekint a bírságtól:

Kedves BKV-figyelő!

2008. 11. 13-án utaztam a Combino villamoson a Rákóczi tér és a Nyugati között (munkahely), mert bérletet szerettem volna venni, ugyanis szerdán lejárt, és csak aznap vettem észre. Mivel tudtam, hogy a bérletem le van járva, jegyet szerettem volna venni a megállóban, amire nem volt lehetőségem. Bedobtam egy 5 forintost, amit a gép visszaadott, majd a második próbálkozás után el is nyelte. Mindenhol megpróbáltam jegyet venni, még néhány utast is megkérdeztem, nem-e tart magánál gyűjtőjegyet, mert vennék tőle, de senkinek nem volt.

Nem szórakoztam többet, felszálltam a villamosra. Az első megállónál egy ellenőr jelent meg mellettem, akinek jeleztem, hogy a bérletem tegnap járt le (meg is mutattam neki) és éppen oda igyekszem, hogy megvegyem. Ekkor flegmán, letegezve meg kérdezte, hogy: "A jegyed hol van"?. Megkértem, hogy maradjunk a hivatalos magázó formánál, majd elmagyaráztam neki, hogy próbáltam jegyet venni, de nem volt rá lehetőség, így felszálltam.

Azt mondta, ez nem megoldás. Tartsak magamnál jegyet, tudnom kellene, hogy a BKV automatái rosszak (?), készüljek fel az utazásra. Felszólított, hogy fizessek a helyszínen 6000 forintot, vagy utólag csekken, 12000-et, mert meg lettem büntetve.

166 Tovább

A szlovákok megcsinálták

November 18-tól a szlovák fővárosban már SMS-jegyet vásárolhatnak maguknak a tömegközlekedést választó emberek, aminek előnye, hogy gyorsan, bármikor megvásárolható.

A tömegközlekedési cég nem bonyolította túl az SMS-jegy rendszerét. Az új jegy igénybevételéhez nem kell mást tenni, csak elküldeni egy üres SMS-t a 1100-as telefonszámra, és megvárni a visszaigazoló üzenetet, ami két perc késleltetéssel érkezik meg a telefonra. Az SMS ára 24 korona (0,8 euró vagyis kb. 220 forint), és 70 percig bármelyik járaton való utazásra, valamint átszállásokra is jogosítja az utast.

 



A szlovákiai T-Mobil valamennyi ügyfele használhatja ezt a szolgáltatást, az Orange-nak pedig csak az előfizetési szerződéssel rendelkező ügyfelei. A harmadik mobilszolgáltató, az O2 november végén teszi lehetővé mobilosainak a virtuális jegyvásárlást.

 

Miben jobbak még a szlovákok?

Olyan jegyrendszerük van, ami nem az utasok kizsákmányolásán dolgozik, hanem igazságos, és korrekt. Különböző jegyek válthatók a járművekre, amik 10 perctől egészen 90 percig érvényesek. Tehát az utas 5 megállóra kevesebbet fizet, mint az, aki a vonal teljes hosszán utazik. Természetesen ezek a jegyek átszállásra is feljogosítanak, azaz a 10-30-60 perces jegyekkel korlátlanul közlekedhetünk a városban.

A közlekedési cég amit tud, házon belül intéz, tehát nem szervez ki alvállalkozóknak olyan feladatokat, amiket maga is el tud végezni. Kevesebb megtömött zseb, nagyobb megtakarítást jelent.


Részlet a Pozsony weblapjáról:

POZSONY (BRATISLAVA)

Hálózat: Pozsonyi Közlekedési Vállalat autóbuszok, villamosok és trolibuszok sűrű hálózatát működteti. Az éjszakai járatok a város legtávolabbi részeit is átszelik, az éjszakai buszok az utasok jelzésére állnak meg.

Menetjegyek: a helyi tömegközlekedési eszközökben a menetjegyek meghatározott ideig érvényesek - 10, 30 vagy 60 percig. A 30 perces jegy hétvégén és ünnepnapokon 45 percig, a 60 perces pedig 90 percig érvényes. A menetjegyek minden közlekedési eszközön és mindkét városi zónában érvényesek. Minden menetjegy átszállójegy is.

Az utasok vásárolhatnak kedvezőbb árú jegyeket is, amelyek 2 vagy 4 útra érvényesek. A Közlekedési Vállalat turistajegyeket is forgalmaz, ezek 1, 2, 3 vagy 7 napig érvényesek.

Pozsonyban a menetjegyeket már az utazás előtt meg kell vásárolni. A jegyek az erre szolgáló automatákban, trafikokban és az állomásokon kaphatók, és az utazás megkezdése után azonnal érvényesíteni kell őket a közlekedési eszközökön.

Menetjegyárak: 10 perces menetjegy 14,- Sk, 30 perces menetjegy 18,- Sk

64 Tovább

Nem sokat ér a BKV ellenőrzési rendszere

A BKV-figyelő cikke után az Index riportere letesztelte a BKV új ellenőrzési rendszerét. Felszálláskor ellenőrizték, hogy van-e jegye, de arra senki nem figyelt, hogy lyukaszt-e, így akár ingyen is utazhatott volna. Több alkalommal letesztelte a rendszert, és egyszer sem találkozott ellenőrrel. Videó:  

29 Tovább

Hagyó ránk erőlteti az egyesített bérletet?

A napokban a BKV-figyelőn is megjelent egy hír, miszerint a BKV jövőre is emeli a tarifáit, ez az emelés 7,8% lenne. Mára kiderült, hogy nem drágább lesz, hanem olcsóbb, méghozzá egy egyesített bérlet (továbbiakban BEB), akik eddig BKV bérletet használtak, számukra lesz tarifaemelés, és nagyobb szívás.


Hagyó Miklós javaslata szerint jövőre teljesen megszűnne a BKV bérlet, és a pénztárakban csak BEB bérletet forgalmaznának, ami Budapest közigazgatási határain belül, érvényes BKV-ra, MÁV-ra és Volánra, tehát aki az agglomerációban él, nem csak a BKV-t használja, az ezzel a bérlettel csak nyerhet. Aki viszont csak BKV-zik, az ismét szív, mert drágábban fog utazni.


A BKV utasnak jelenleg nincs választása. Fizet a villamosért, fizet a metróért és fizet a buszért is, ha bérletet vesz, ugyanis nincs bontott bérlet. Ha én busszal utazom csak, akkor is meg kell vennem a bérletet, ugyan úgy, mint annak, aki egész nap közlekedik BKV-n, föld alatt, és föld felett. Most már nem csak ezért fogtok fizetni, hanem a vasútért és a Volánért is, mert Hagyó úr ezt szeretné.


Többször javasoltam már, hogy a BKV bérlet legyen ágazatokra, vagy zónákra bontva, és csak azért fizessünk, amit használunk. Így jóval olcsóbb lehetne a bérlet, és talán az is megvenné, aki eddig bliccelt. Hagyó úr ehelyett azokkal is fizettetné a MÁV-ot és a Volánt, aki nem is használja.


Véleményem szerint, akinek praktikus az egyesített bérlet, az 2006-óta már használja, akinek nincs szüksége rá, az megveszi a sima bérletet. Miért kell ezt is kényszerrel ráerőltetni a budapestiekre?


Egy olvasónk javaslata a zónásított rendszerről:

224 Tovább

Jön az egy órás metrójegy, és a kerékpárbérlet

Számos változás várható a jövő év január 1-jén hatályba lépő új BKV-tarifarendszerben, tudta meg az Index. A cég felügyelőbizottsága a változtatások zömét jóváhagyta, a végső szót a fővárosi közgyűlés mondja ki.

Hatvan perces időalapú metrójegy lesz, megszűnik a drágább éjszakai jegy, olcsóbb lesz a napijegy, kiegészítő kerékpárbérletet lehet majd váltani - ilyen változtatási javaslatokról tárgyalt legutóbbi ülésén a BKV felügyelő bizottsága. A javaslatok jelentős részét a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) nyújtotta be.

Jóváhagyták a tervezett 7,9 százalékos tarifaemelést, így tehát a vonaljegy 290 forint, a dolgozó bérlet 8900 forint, a diák-nyugdíjas bérlet pedig 3500 forint lesz, ha a fővárosi közgyűlés november végi ülésén jóváhagyja az előterjesztést.

A legfontosabb változás az lesz, hogy bevezetik a 60 perces metrójegyet. Ez azt jelenti, hogy a jegylyukasztástól számított egy órában bármerre mehet, bárhol átszállhat az utas (vissza is fordulhat), nem kell új jegyet vásárolni. A BKV tervei szerint később a felszíni közlekedésben is be lehet vezetni az órás jegyet, de ehhez több busz jegykezelő automatáját időpecsétessé kell alakítani (ami rányomtatja a jegyre a kezelés időpontját). A 60 perces menetjegy ára annyi lesz, mint egy sima menetjegyé, azaz 290 forintba fog kerülni.

61 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek