Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ingyenes lett a földalatti?

Bár eleinte nem örültem, hogy a BKV a Kisföldalatti állomásaira is humanoid beléptető kapukat tett, mára már annyira megszoktam, hogy hiányoznak a sárga ruhás szekusok. Igaz, hogy eleinte sok utast megvertek, és egy kicsit túllépték a hatáskörüket, valami hasznuk mégis csak volt, mert a metrón és a földalattin drasztikusan csökkent a hajléktalanok száma. Most újból szabad a bejárat:

Kedves BKV-figyelő!

A BKV beléptetős ellenőrzést vezetett be a 4-es és a 6-os villamosok végállomásain, valamint az Etele téren (időnként jelennek meg). A szóvivő a rendszer bevezetésekor büszkén nyilatkozta a TV-ben, hogy több embert nem kellett felvenniük, mert átcsoportosítással oldották meg az új rendszert.

Ez egyrészről jó, mert takarékosak, és ezt becsülöm bennük. A cégen belül nagyon elfolyik a pénz, de legalább ezzel takarékoskodnak. Azt viszont elfelejtette mondani a BKV embere, hogy ezzel drasztikusan csökken a biztonságiak száma a többi vonalon.

Kevesebb biztonsági van az éjszakai buszokon, a metrókon és a földalattin. A hajléktalanok és a fizetni nem akaró brazilok száma pedig napról napra nő. Kitapasztalják merre mozognak a biztonságiak, és ahol nincsenek, ott felszállnak a járművekre. Amikor a BKV bevezette ezt a rendszer, nem értettem vele egyet, főleg a sok utasverés miatt, de az utóbbi időben összeszedték magukat, és valami hasznuk is volt. Most ismét szabad utat kapnak a bliccelők és a hajléktalanok?

Péter

71 Tovább

Visszafejlesztik a jegyértékesítést

Hetek óta egyre kevesebb jegyautomatát látok azon a rövid útvonalon, amin minden nap közlekedem. Az elmúlt hónapokban a BKV sok bérletpénztárát zárt be, hogy teret adjon a kutyaól pénztáraknak. De vajon miért? Ha nincs jegyértékesítés, hol vegyen az utas jegyet? Ha nem lehet jegyet venni, akkor az ellenőr jogosan kér? Joggal büntet meg, ha nem tudtam jegyet venni? Ezekre a kérdésekre keresem a választ:

Tisztelt BKV! Tisztelt Ombudsman!

Hónapok óta figyelemmel kísérem a BKV leépítését, mely néhány hete egy új fázisába lépett. A BKV vezetése úgy gondolta, hogy utasaiknak jegyautomatákra nincs szükségük, ezért több megállóból leszerelték azokat. Több automata eltűnt a körútról, és pl. a Kosztolányi Dezső térről is. A cég jegyértékesítési rendszere eddig is kritikán aluli volt ezért állok értetlenül a visszafejlesztés előtt. Az egész érdekessége az, hogy tapasztalatim szerint sokkal több jegyellenőr dolgozik ezeken a vonalakon, ahol az utasok nem tudnak jegyet venni. Véleményem szerint, itt az utasok szándékos szívatásáról van szó, és egyszerű bevételnövelésről.

Cégük évek óta harcol a bliccelés ellen, és a cég összes hibáját a bliccelőkre keni. Menetrendszerűen kiadnak félévente egy közleményt, hogy az utasaiknak 30%-a bliccel, és ebből 100-nál több új autóbuszt lehetne venni. Ezekbe a közleményekbe miért nem írják bele, hogy a lebuktatott bliccelők hány százaléka fizetett volna a szolgáltatásért, ha lett volna rá lehetősége? Nem minden utasuk budapesti, és a budapestiek körül sem mindenki engedheti meg magának, hogy gyűjtőjegyet hordjon magánál. (Nem tud minden budapesti előre felkészülni az utazásra). Véleményem szerint Önöknek kellene lehetőséget biztosítani a jegyvásárlásra a megállókban, a főbb csomópontokon, esetleg a járműveken. A jegyértékesítő rendszer fejlesztése helyett önök már évek óta visszafejlesztenek. Leszerelik az automatákat, csökkentik a jegyet értékesítő autóbuszvezetők számát, és bezárják a pénztárakat, melyek helyett néhol rosszabb szolgáltatást nyújtó, rendszeresen zárva tartó „kutyaól” pénztárakat üzemeltetésére adnak engedélyt, alvállalkozóknak.

Önök szerint igazságos a jelenlegi értékesítési rendszer? Mégis hol vásároljon jegyet az utasuk, egy külvárosi megállóban, ha se jegyautomata se bérletpénztár nincs a közelben? Jegyet sem a járművezetők, sem az ellenőrök nem árulnak, így aki egyszeri utasuk, nem készült az utazásra, jegy nélkül kénytelen utazni, egy esetleges ellenőrzéskor pedig 12000 forintra bírságolják az Önök fejetlensége miatt. Kérdem én: Szabályos eljárás ez? Mégis milyen jogon követelnek jegyet az ellenőreik, ha annak megváltására nincs lehetőség? Ha a bliccelés visszaszorításán dolgoznak, miért kényszerítik az utasokat bliccelésre?

Kérem Önöket, hogy a fent feltett kérdésekre válaszoljanak. A levéllel kapcsolatosan az ombudsman állásfoglalását és reakcióját is várom!

Tisztelettel: XY, szerk.

154 Tovább

Hová tűnt a pénztáros?

A Kosztolányin lévő BKV kutyaól nem elég, hogy rossz helyen van, semmi értelme. Olvasónk arra járt, és egy „Rögtön jövök” tábla fogadta, ami az arra járó utasok szerint már napok óta kint van. Az egészben az a legszebb, hogy a téren a villamosmegállóban már az automatákat is leszerelték, így aki jegyet akar venni, az is bliccelni fog.

Tisztelt BKV-figyelő!

Sosem gondoltam volna, hogy írni fogok nektek. Megjelent egy bejegyzés a Kosztolányi D. Téren lévő jegyárusító bódéról, hogy miért az esőtől menteni hivatott pavilon alá helyezték. Az rendben, hogy ott van, de amikor ma ott jártam, egy nagy RÖGTÖN JÖVÖK tábla volt ráragasztva a plexire belülről. Ezzel szerintem még semmi probléma nincs. Néhány utas szerint azonban ez a tábla már napok óta kinn van. Ami tréfás a dologban, hogy bár kinn van a tábla, látszódott, hogy benn egy bajszos úriember figyeli a kinn várakozó embereket. A telefonom nem elég jó ahhoz, hogy minőségi képet csináljon az esetről, de ha ez tényleg napok óta így van, akkor a továbbiakban is bárki megbizonyosodhat erről.

Egyébként valószínűleg azért rakták a pavilon alá, mert azon a részen pont kevés a hely a járdán. Eleve a Kosztolányi Dezső tér nem az a nagy férőhelyes, gyülekezős tér, a buszmegállók mellett nincs nagy hely. A 114-es, 214-es, 213-as busz végállomásánál a pavilon és a járda széle között talán még egy bódényi hely van, oda pedig nem rakhatták volna, mert akkor akadályozva lenne a buszokra való felszállás. Persze jogosan felmerül a kérdés, hogy miért nem rakták máshová a téren.

További szép napot mindenkinek!

M.Marcell

37 Tovább

Lehúzós pénztáros a Keletinél

A Keleti pályaudvaron a bérletpénztáros vagy számolni nem tud, vagy a kevesellt fizetése mellé szeretne rövid időn belül egy kis kiegészítést szerezni. Másodállás helyett inkább az ügyfeleit rövidíti meg, hol egy 100-assal, hol 800-zal. Van olyan utas, akit hülyének is néz, egymás után kétszer próbálta megrövidíteni. Két hasonló történet:

Kedves BKV-figyelő!

Régóta olvasom a blogot, de nem gondoltam volna, hogy egyszer én is írni fogok nektek. Felháborító eset történt velem október 22-én a Keleti pályaudvarnál, erről írnék néhány sort.

Itt lakom a Keleti közelében, minden hónapban itt veszem meg a bérleteimet. Egyesített bérletet veszek, mert MÁV-val is szoktam utazni, de erre ebben a hónapban nem volt szükségem, ezért sima BKV bérletet vettem. A pénztárban ülő 30-as hölgynek odaadtam a pénzt (10000 forintot) és a visszajáróval együtt odaadta a bérletet. Odébbálltam az ablaktól, nem akartam feltartani a hosszú sort, majd számoltam. Már majdnem eltettem a pénzt, amikor eszembe jutott, hogy nem egyesített bérletet vettem, hanem az olcsóbb BKV-t.

A kedves hölgy megrövidített 800 Ftal. Visszamentem szólni, erre megvádolt, hogy lenyúltam a pénzt, és hazudok, miért nem akkor szóltam, amikor ott álltam. Mondta, hogy a nyugtára is a BKV bérlet árát írta, ő biztos jól adott vissza. Kb. egy tucat ember alázott meg, és vádolt meg lopással, végül odaadta a 800 Ftot…

Ezért vegyen az ember bérletet?

Üdv: Gyuszi

43 Tovább

Az utas csak álljon az esőben

Hová is lehetne tenni egy fedett viszonteladói pénztárat, ha nem az utasváró pavilon alá, és a villanyoszlop elé, ahol semmi keresnivalója. Hamarosan jön az eső, jön a szél és a hideg. Az utas vár a késő, kimaradó buszokra és csak annyit szeretne, hogy ne ázzon szét. De mégis, hova álljon, ha a pénztár elfoglalja a fél megállót? Azt már megszoktuk, hogy valakinek semmi szépérzéke nincs, és ilyen városképromboló pénztárakkal teszi tele a várost, de miért kell az utasokat is szívatni vele?

Kosztolányi Dezső tér:

68 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek