Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kurtítja a pénztárak nyitvatartását a BKV?

Mikor a BKV bevezette az új bérletet, sorra jelentek meg cikkek az Indexen és máshol, hogy hónap elején kevesebb pénztár üzemel, amik rövidebb ideig tartanak nyitva. Ez azért volt jó, mert a BKV így akarta rátukmálni az emberekre az új bérletet, így akarta elérni, hogy mindenki hónap közepén vegye meg. Most sincs ez másképp:

Kedves Figyelő!

Úgy gondoltam, megosztanék Veletek egy észrevételt. Néhány nappal ez előtt észrevettem, hogy lejárt a bérletem. Ez hétfő este volt, másnap reggel 9-re pedig orvoshoz kellett mennem, amit 3 átszállással tudok megoldani. Mivel a Pöttyös utcánál nincs jegy-és bérletpénztár (!), ezért reggel korábban indultam el, hogy majd egy megállót lesétálva az Ecseri útnál vásároljak bérletet.

(Hozzátenném: diákból vagyok, nem élek a szüleimmel, alkalmi munkákból illetve a párom segítségével tartom el magam, és a szülői támogatás is véges, kiadás viszont van bőven, ennek ellenére már hat éve nem volt olyan hónap, hogy ne lett volna érvényes bérletem. A 3.250 Ft-ot egyáltalán nem tartom soknak a bérletért - sőt -, hiszen nap mint nap maximálisan kénytelen vagyok kihasználni a BKV szolgáltatásait, de így is előfordul, hogy csak szűkösen jön ki a költségvetésemből.)


Ezen az ominózus napon úgy indultam el, hogy még 5 nap volt a fizetésemig, és fillérre ki voltam számolva: annyi volt nálam, hogy ki tudjak fizetni egy bizonyos orvosi vizsgálatot, és hogy meg tudjam venni a szóban forgó bérletet, plusz kb 150 forint. A Pöttyösnél a Relay-ben csak vonaljegyet lehetett kapni, arra pedig nem futotta, ezért azzal nem is próbálkoztam. A sétával sem volt különösebben bajom, hisz időben indultam el. Az Ecserinél fogadott az első nagyobb meglepetés: A bérletpénztár zárva. Nagyszerű, gondoltam magamban, 8 óra, csúcsforgalom, így mégis hol vegyen a környék lakója bérletet?! Semmi gond, továbbcammogtam a Népligetig, ekkor már kissé késésben voltam, hiszen ezzel mégsem számoltam, de bliccelni nem állt szándékomban. A Népligetnél a látvány már kevésbé lepett meg: az egy szem működő kasszánál legalább 25 ember várakozott. Ettől nagyon bepipultam, és úgy döntöttem, lesz ami lesz, felszállok a következő villamosra és kénytelen leszek kb. 8 megállót bliccelni. Nyilván most is lesz olyan, aki csak a "bliccelést" veszi észre az egész cikkből - annak csak gratulálni tudok - , de egyszerűen nem engedhettem meg magamnak, hogy ennyit késsek. Még akkor sem, ha én utálom legjobban azt az érzést, amikor tisztában vagyok vele, hogy helytelenül cselekszem. Kérdezném, hogy ha a BKV nem biztosít normális lehetőséget a bérletvásárlásra, akkor miért én vagyok a hibás? Hazafelé már nem kellett rohannom, így volt időm elsétálni a Bosnyákig, kivárni egy kisebb sort és megvenni a bérletet. Persze ez az egész nem bosszantana ennyire és most nem lenne téma, ha mondjuk a Pöttyösnél lenne bérletpénztár, vagy legalább az Ecseri úti ne lett volna zárva. És még így is "szerencsém" volt, mert az 1-esen nem volt ellenőr.

67 Tovább

Porcelán nagyker árulja a bérleteket?

Kedves BKV-figyelő!

Egy érdekes dolog vettem észre a portálon már bemutatott bodegákkal kapcsolatban. Kezembe került a múlt havi BKV bérletem nyugtája, amin a következő látható (lásd a csatolmányt). Ezt a Csepeli HÉV Boráros téri megállójában lévő bodegában kaptam.

Ami talán érdekes lehet, az nyugtát kiállító cég cégkivonata (lásd alább), legfőképp az elsődleges tevékenysége. Ezek után kíváncsi lennék kinek a valakije van a cég mögött, illetve csak erősen zárójelben porcelán és üvegáru vásárlására is lehetőség lesz-e a későbbiekben.

További sikeres működést kívánok.

Üdvözlettel: András bérletszámom: 162530



A Cg.01-09-562730 cégjegyzékszámú FREAR Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (1095 Budapest, Soroksári út 48. 3. em. 323.) cég 2008. július 12. napján hatályos adatai a következők:

 

2. A cég elnevezése
2/1. FREAR Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Hatályos: 1996/10/01 ...

5. A cég székhelye
5/2. 1095 Budapest, Soroksári út 48. 3. em. 323.
Hatályos: 1998/01/20 ...

902. A cég tevékenysége
9/52. 5144 '03     Porcelán-, üvegáru-, tapéta-, tisztítószer-nagykereskedelem
Főtevékenység.
Hatályos: 2005/04/21 ...

11.     A cég jegyzett tőkéje
11/2.   

Megnevezés Összeg Pénznem
Pénzbeli hozzájárulás 3000000 Ft
Nem pénzbeli hozzájárulás 0 Ft
Összesen 3000000 Ft

azaz hárommillió Ft.
Hatályos: 2000/07/28 ...

   
21. A cég adószáma
21/2. Adószám: 12184110-2-43.
Hatályos: 2000/07/28 ...

24 Tovább

Hol vegyen az utas jegyet?

Na de tényleg, hol? Hol vegyen azaz utas jegyet, aki csak időnként BKV-zik? Buszon nincs automata, a megállókban sincs, és még a buszvezető sem árul. Ha nem tudsz jegyet venni, 100%, hogy akkor jön ellenőr.

Tisztelt BKV Zrt!
 
2008. június 24-én délután utaztam a Jászberényi úton egy 61-es jelzésű autóbuszon. Mivel igyekszem minél többet autóval utazni, nincs bérletem. Mikor felszálltam azt hittem, hogy van az első és a második ajtó között jegyautomata, mert már láttam ilyet az Önök buszain. Mikor meggyőződtem róla, hogy nincs, jeleztem a sofőrnek, hogy szeretnék jegyet venni, gondoltam, működik ez a régi rendszer, de nála nem volt jegy, azt mondta, már nem lehet a buszon venni. Nem egészen értettem, miért szünteti meg a lehetőséget a BKV, hogy a magamfajta ritkán buszozók jegyhez jussanak. Mindenesetre leültem. Természetesen – ahogy ilyenkor lenni szokott – fel is szálltak a következőnél az ellenőrök, és egyikük kérte a jegyemet. Itt kell jeleznem, hogy az ellenőr, bár határozottan lépett fel velem szemben és követelte rajtam a jegyet, kulturáltan viselkedett, semmi panaszom nem lehet a stílusára, ami egy kifejezetten jó tapasztalat. Mindenesetre az úr tájékoztatott arról, hogy a vállalat álláspontja szerint nem szükséges jegyvásárlási lehetőséget biztosítani a megállóban, vagy a buszon, az utasnak kell előre gondolnia arra, hogy buszozni fog, és beszerezni egy jegyet. Ő ezt az álláspontot – mint alkalmazott – képviselte is, én azonban vitatkoztam. Szerintem ez egyszerűen nem így megy, azt gondolom, nem kell kizárni az utazásból azokat, akik – mint akkor én – hirtelen kényszerülnek buszozásra. Miközben vitatkoztunk kérdeztem az urat, hogy ő tud-e nekem jegyet adni. Azt mondta ő ellenőr nála nincs jegy, és mindenképpen meg akart büntetni. Később odajött a kollégája, aki viszont felajánlotta, hogy ad nekem egy jegyet, ezzel éltem is.
 
A fenti esettel kapcsolatban tehát nem az ellenőrök munkájával, hanem a BKV hozzáállásával kapcsolatban volnának kifogásaim. Úgy érzem az ellenőrzés és a büntetés megy, a jegyértékesítés nem fontos.

Kérem, a következő kérdésekre szíveskedjenek választ adni:
 
1.Miért nincsenek a megállókban jegyautomaták? 2.Miért nincs a buszvezetőnél jegy? Miért kellett egy logikus rendszert eltörölni? 3.Miért nincs egy új buszon (Volvo) elhelyezve jegyautomata, ha más buszokon van? 4.Önök szerint hol kellett volna jegyet vennem, ha hirtelen kényszerütem buszozni, és nem volt tartalék jegyem, a környéken pedig nem tudok jegypénztárról, mert nem vagyok ismerős a megálló környékén? 5.Vagy a 4. kérdésben leírt esetben én nem utazhatok? 6.Az első ellenőrnél miért nem volt jegy, vagy a másodiknál miért volt? Melyik a normális? (Megjegyzem szerintem az, hogy volt)
 
+1. A BKV milliárdos adósságait folyton a mi adónkból rendezik. Továbbá a mi pénzünkből kapnak fizetést azok a dolgozók, akiket nem bocsátottak el a sztrájkokkal meghiúsított létszámleépítés során. Mindezt együtt fizetjük, függetlenül attól, hogy ki mennyit használja a vállalat szolgáltatásait. Nem gondolják, hogy ezekért kissé lehetne odaadóbba cég az utasaival szemben, ha már erre monopol helyzete miatt nem kényszeríti a piac? (Ez utóbbi persze költői kérdés volt, nyilván nem a levelet olvasó ügyfélszolgálati asszisztens feladata ezt megválaszolni – a többit viszont igen!).
 
Várom válaszukat!
Tisztelettel:
 
L. Tamás
Budapesti lakos

44 Tovább

Szemét pénztárosok szívatták az utast

Velem az történt, hogy éppen vizsgára mentem. Késéssel, otthon hagyott bérlettel. Semmi gáz, korrekt fogyasztó vagyok, beálltam a jegypénztár hosszú sorába. 10perc után, végre odaléptem az ablakhoz. "-Jónapot kívánok!" -szóltam. Jött is a kedves válasz: "-Nem látod, hogy zárva vagyunk?" "-több tisztelettel, ha kérhetném, amúgy 2 másodperce még nem volt zárva! -de most már zárva vagyok, ha tovább kötözködsz hívom a biztonsági őrt!"

Na gondoltam, a szerencsétlen aluliskolázott, egypártrendszerben felnevelkedett, egyetemistákkal előítéletes és rosszindulatú némber nem tud nagyon megszívatni. Átbattyogtam a kihelyezett, kartondoboz-szerű tető nélküli mobil árusító helyhez. Ahol a hasonló paraméterekkel rendelkező kiszolgáló-személyzet éppen abban a pillanatban kezdte számolgatni a jegyeket és a pénzt. Oké oké az ellenőrzés fontos, de nem akkor mikor jönne a fogyasztó pénzt fizetni, ráadásul másodszor (mert ugye már megvettem erre a hónapra a bérletem). Najó, bácsika számolgat, ott van az automata, sebaj nem veszek napi bérletet csak jegyeket.

Naná, hogy nem fogadja el az automata a papírpénzt. Nem baj, ott a számolgató bácsika, gondoltam csak ráér felváltani. Nem nem ér rá, sőt még felháborodottan kérdezi, hogy miből gondolom, hogy jogomban áll megzavarni őt? Mondtam, hogy van apróm csak 30forint hiányzik és a papír pénzt nem fogadja el... jött a kulturált válasz: "-Mennyé' el koldulni!" Finoman visszakérdeztem, hogy ha most előveszem a sajtóigazolványomat és a diktafonomat akkor belemondaná-e, hogy ez a BKV hivatalos utaskisegítő protokollja?

Ismét a már nagyon jól megszokott válasz: "-Ha tovább szórakozol idehívom a biztonságiőrt!" Na a sztori vége az lett, hogy egy mögöttem álló nénitől kaptam 30forintot, nem is váltotta fel a papírpénzt. Ez az Örs vezér terénél történt, miután a szintén nagyon kedves és jóindulatú ellenőrök végignézték az aktust és persze azt, hogy érvényesítem a jegyet viccesen visszavezettek az érvényesítő oszlophoz, hogy na akkor "lyukasszak" még egyet, mert egy nem lesz elég.

Finoman visszaszóltam, hogy na most akkor mindenki bekaphatja és, ha még egyszer valaki beszól megütöm. És tényleg itt a vége. Oké aláírom, mióta levágattam a hajam és lefogytam 15 kilót azóta 14-15 évesnek nézek ki, még ha valójában 22 vagyok is. Képtelen vagyok felfogni, hogy miért kell szórakozni a fiatalokkal és a külföldiekkel? Mert azok nem szólnak? Nem jelentenek fel senkit? Járjon mindenki rejtett kamerával, hogy bizonyítani tudja, hogy a pénze ellenében megalázzák?

87 Tovább

Vannak még jól működő ügyfélszolgálatok

Hasonló cikkünk már volt a blogon, de akkor képet nem kaptunk hozzá. Azért ez a Protokon Kft. megérdemel most egy nagy tapsot.


Nagyításhoz klikk a képre!
23 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek