Szervusz Figyelő!
Ma reggel az Arany János utcai metrómegállót elhagyva érdekes jegyárusító sufnit fedeztem fel a kijárat mellé telepítve: egy piros tetejű faházacskából fogják a jegyetbérletet árusítani -- már, ha szokás szerint el nem fogy. A kiadóablaktól eltekintve pont olyan a házacska, mint amit a barkácsáruházakban kerti szerszámos bódénak árulnak. A belváros közepén. Remélem jut majd belőle a Vörösmarty, a Deák meg a Kossuth térre is... Ráday Mihály díjat a békávévezetésnek!
Üdv.:
Fedup Sári
Kutyaólak a milliós automaták mellett
Ki beszél itt angolul?
Helló Figyelő!
Tegnap (2008.05.12), este, Népligetnél két turista próbált szót érteni az egyik ellenőrrel, angolul. Sajnos szegény ellenőrsrác (aki meglehetősen nagyon rendes volt) kukkot sem értett, csak annyit, hogy a turisták jegyet akarnak valahogy, ezért elküldte őket a forgalmi ügyeletre (mivel a sima pénztár már bezárt), és velük is tartott, hátha segíthet még valamit. De mivel se ő, se a forgalmi ügyeletes, se a többi ellenőr nem tudott angolul, így tanácstalanul néztek körbe. Én odamerészkedtem, az ellenőr srác szeme felcsillant és kérdezte, tudok-e segíteni. A külföldiek először is egy ATM-et kerestek, egy 5 szavas mondatban, amit letolmácsoltam az ellenőrnek, az meg mondta magyarul én meg fordítottam angolra. Aztán a turisták kérdezték, hogy nem lehet-e euróval fizetni, mint más európai országban. A végét lehagyva (szándékosan), lefordítottam, és az ellenőrök döbbenten mondták, hogy nem. Ezután a külföldiek elmentek az automatához és én itt kiléptem a képből, mentem tovább a dolgomra.
Mivel nem vagyok kíváncsi a BKV sablonválaszára, nem is írok nekik semmit, csak két felvetést szeretnék tenni a bloggodon.
1: Miért nem tud legalább a forgalmi ügyeletes valami minimális szinten angolul? Én is csak nagyon gyengén tudok angolul, de annyi elég, hogy segíthessek. Ha már az ellenőrök nem is, legalább a forgalmi ügyeletesek beszéljenek angolul. Ha mondjuk le kell kergetni egy külföldit a biztonsági sávról, de az nem érti, hogy neki szólnak, akkor mi lesz?
2: Mikor lehet a BKV-nál euróval fizetni? A kereskedelmi szektorban ezt már bevezették, és még vissza is adnak, forintban. Minden cégnek van egy árfolyama, ami alapján számol. Ezt a BKV is bevezethetné, korlátozásokkal. Például max. 20 euróból adnak vissza, és csak a forgalmi ügyeleteken lehet így fizetni. Amihez persze kéne az angol nyelvtudás.
Üdvözlettel: Gyűjtőjegyes
Kurtítják a jegypénztárak nyitva tartását
Sokat gyalogolhat az, aki HÉV-vel, vagy a 3-as metróval akar közlekedni, de a zsebében nem lapul bérlet, vagy jóval előbb megvásárolt jegy. Az Infórádió szerint ugyanis egy hónapban mindössze tíz napig szolgáltat a BKV tizenöt jegypénztára. A legtöbb harmadolt nyitva tartású elárusító hely pedig az említett két vonalon található. A közlekedési társaság takarékossági szempontokkal indokol.
Tizenöt gyér forgalmú pénztárának nyitva tartását korlátozza a BKV, tudta meg az Infórádió. (Legtöbbjük a HÉV, illetve a 3-as metró vonalain szolgáltat.) Takarékossági szempontokból ezek a pénztárak csak a csúcsforgalmi időszakban árulnak jegyet és bérletet, azaz csak minden hónap 2. napjától 10. napjáig üzemelnek. Így akinek nincs bérlete, vagy jó előre megvásárolt jegye, az kénytelen a legközelebbi pénztárig, vagy viszonteladó helyig gyalogolni.
A BKV szerint ugyanis hiába vezette be az új, bármikor kiváltható havibérletet a cég, a legtöbben még mindig a hónap elején állnak sorba a pénztáraknál, a fennmaradó időszakban pedig pang az üzletmenet. a kieső pénztárakat viszont kompenzálná szükség esetén a BKV, ahol igény van rá, ott viszonteladókat állítanak majd munkába, akiktől bármikor lehet jegyet szerezni.
Sőt a közlekedési társaság azt is ígéri, hogyha valaki a zárva tartó pénztárak miatt maradna jegy nélkül, akkor a HÉV-kalauzok akceptálják ezt az érvet, s nem büntetnek. Az Infórádió szerint BKV elismerte, hogy az intézkedés hátrányosan érinthet kisebb csoportokat, de mindenki vigasztalódhat azzal, hogy az így megspórolt pénzt a szolgáltatás fejlesztésére fordítják.
Forrás: Index
Deák téri automaták és ellenőrök
Tisztelt BKV, Kedves Homár és BKVfigyelő!
Tudom, sok ember kezdi így e-mailjét, de őszintén nem hittem volna, hogy egyszer én is beállok a sorba, és kénytelen leszek a BKV jegyellenőreinek viselkedése miatt panaszt tenni.
A mai napom, 2008 március 21-én, este 11-kor a barátnőmmel próbáltunk felszállni a 2-es metróra, a Deák Ferenc téren. Miután nekem van bérletem de a barátnőmnek nincs - mint minden jogtisztelő magyar állampolgár - mi is megpróbáltunk jegyet venni az automatából (Jegykiadó automata 1 - Deák Ferenc téri metró aluljáró, ha a kisföldalatti múzeum felöl megy le az ember, a mozgólépcsőn leérve, jobbra az első). Ez az automata az általam kipróbált kb. 500 forintnyi apróból semmit sem fogadott el. Mea culpa, a mellette levő automatát nem próbáltam ki, gondoltam, ha szükséges lesz, majd az ellenőrtől veszek jegyet. Itt szeretném megjegyezni, hogy ekkor még terveimben szerepelt, hogy a 11:30-as HÉV-et elérem a Batthyány téren (Ezen tervem hamarosan szertefoszlott). Tehát le a mozgólépcsőn, ahol - várakozásaimnak megfelelően két ellenőr várt minket. Szintén itt szeretném megjegyezni, hogy "bliccelni" nem állt szándékomban, hisz a Deák Ferenc téren a metróra jegy nélkül felszállni ugyan olyan nehéz, mint fing-hajtásos rakétával a Holdra eljutni. A jegyellenőr hölgyeknek teljesen normálisan - eurokon
- A "Jegykiadó automata 1" semmilyen pénzt nem fogad el,
- A "Jegykiadó automata 2" elfogad pénzt, de jegyet nem ad.
Az Ő válaszuk erre az volt (a nagyon jól begyakorolt "6.000 Ft pótdíj" szövegen túl), hogy az én hibám, hogy automatába dobálom a pénzem, amikor ott van a forgalmi ügyelet. Ennél a pontnál a barátnőm megpróbálta az egyik jegyellenőr hölgy kabátjára kitűzött igazolvány megfordítani (mely úgy volt kitűzve, hogy a fehér, üres oldalát lehetett csak látni), melynek következménye őrült üvöltés lett a jegyellenőr részéről - miszerint Őt bántalmazzák.
Utolsó kommentek