Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Drágább közlekedés

Azt már tudjuk, hogy hamarosan őrök lesznek az éjszakai járatokon, de azt még nem, hogy miért kell drágább éjszakai jegyet vennünk, hogy koszban és hányásban utazzunk?

37 Tovább

Felszállás csak az első ajtón

2008. január 1-től a BKV éjszakai járataira csak az első ajtón lehet majd felszállni, bérlet vagy jegy felmutatásával, a járművezetőnél váltott vonaljegy 350 forintba kerül majd. Értesült a Sláger Rádió.

A BKV Figyelő javaslatai is hasonlóak voltak, így a BKV terveit támogatjuk, ám a 350 forintos jegy árat magasnak tartjuk.

74 Tovább

Reklám már a jegyeken és a bérleteken is?

BKV közlemény, részlet:
Ajánlattételi felhívás
A Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság (1072 Budapest, Akácfa u. 15.) ajánlattételi felhívás útján hirdetési célra értékesíteni kívánja a menetjegyek, bérletszelvények meghatározott nagyságú felületét.

Az ajánlattétel tárgya
A BKV Zrt. az általa meghatározott feltételek vállalása esetén hirdetési célra értékesíti a menetjegyek- és bérletszelvények felületeit 1 év időtartamra, 2008. január 1-től 2008. december 31-ig.

42 Tovább

SMS-jegy, így is lehetne

Tisztelt BKV, tisztelt illetékesek,

Örömmel -ám egyben szomorúan is- értesültem, hogy 2008-ban SMS-jegy bevezetését tervezik. Maga az elképzelés kiváló, ám a terv, miszerint egy jegy ára kb. 500 forint lenne, lehetetlenné tenné a szolgáltatás igénybevételét az alsóbb réteg számára, még akkor is, ha a jegy hétköznaponként 60, hétvégén 90 percig lenne érvényes. Ennek megoldására kidolgoztam Önöknek egy tervet, kérem olvassák el, juttassák el az illetékeseknek is, majd küldjék el véleményüket. Köszönöm!


Opciók ismertetése:
Három opció bevezetését tartom fontosnak:

1,) Egy utazásra jogosító SMS-jegy.

2,) Megálló alapú SMS-jegy

3,) Átszálló SMS-jegy.


1,) Egy utazásra jogosító SMS-jegy

A jegy lényege, hogy a szolgáltatást azok is igénybe vehessék, akik közelében nincs működő jegyautomata, és csak egy vonalon, egy irányba, átszállás és az utazás megszakítása nélkül szeretnének utazni. Példa: A Blaha Lujza téri lakásomból a Széna téren található Mammut bevásárlóközpontba szeretnék menni, vásárolni.
Közlekedési eszköznek a 4-es vagy a 6-os villamos választom.

Telefonomon SMS üzenetként a következő kódot gépelem be: 1V4-6SZE. Pontosabban: [1]-egy opció; [V4-6] 4-es 6-os villamos; [SZE] Széna tér. A rendszerük az SMS-t beazonosítja, majd a válaszüzenetben a Következőt küldi: 1-es opció, 4-es 6-os villamos. Leszállás: Széna tér (dátum, idő)-ig Kellemes utazást kívánunk!

Példa: Az Etele térről a Lágymányosi hídig szeretnék utazni, a Művészetek Palotájába. Az SMS-ben elküldött kód: 1B103LAG Pontosabban: [1]-es opció; 103-as autóbusz; Lágymányosi híd. A rendszer által küldött válaszüzenet: 1-es opció; 103-as autóbusz. Leszállás: Lágymányosi híd. (dátum, idő)-ig Kellemes utazást kívánunk! Az SMS díja kb. (30 Ft) amit az utasnak kell megfizetni. Ezentúl a telefonszolgáltatótól illetve Önöktől függ, mennyiért árulják a jegyet. (Reális ár kb. 320 Ft)

FONTOS! A kódban a kiválasztott célállomás első három betűjét kell beírni. A jegy 60 perc után érvényét veszti.


2,)Megálló alapú SMS-jegy


48 Tovább

Jön az SMS-jegy, de minek?

Kedves BKV figyelő!

Tegnap este valamelyik híradóban hallottam ezt a meglehetősen mókás hírt.
Jövőre a BKV SMS-jegyvásárlási rendszer bevezetését tervezi. Az SMS-jegy lényege, hogy adott számra elküldött SMS-t követően 2-4 percen belül kapunk egy MMS-t (?), amelyet kitéve a mobil képernyőjére, felmutatáskor felismerhető lesz a kalauz számára.
Majd elhangzott egy 500 Ft-os ár!? A BKV honlapján található pdf dokumentum szerint hétköznap 60 perces, hétvégén 90 perces időkorláttal.

A BKV komolyan gondolja, hogy egy ilyen szolgáltatás bevezetésének bármi értelme / haszna lesz?

Vegyük csak végig pár nézőpontot:
1. A frekventált helyeken rendszeresen telített jegypénztárakba beállni lehetetlen a reggeli/esti csúcsforgalomban. Az ott dolgozó BKV alkalmazottak munkáját csökkentő és a forgalmat gyakran akadályozó sorok (pl. Batyin) problémáját kiküszöbölő megoldást - miszerint gyorsan SMS-jegyet mobilozok magamnak - választókat majd 2x-es jegy felárral bűntetjük. Igaz lehetséges, hogy csak egyetlen vonaljegyre van szükségünk.

2. Bliccelők - ha már valaki bliccelt, de szeretné jóvátenni hibáját vagy a BKV hibáját - gyakran nem működő jegyeladó és jegyérvényesítő automaták, bazi nagy sorok a jegypénztárnál - nem tud rövid időn belül mobiljegyet vásárolni. Pedig lehet, hogy siet valahova.

3. Az SMS fizetés bevezetésére szánt, gondolom nem kevés összeget - vajon melyik haver IT cége csinálja? - nem lenne-e érdemesebb olyan vandálbiztos és /vagy meglévő automaták fejlesztésére költeni, amelyek neadj isten már papírpénzt is elfogadnak. A hitelkártyás jegyvásárlást automatából már nem is merem említeni. Szánalmas, hogy a 250-300 Ft-os jegyárat kizárólag apróban lehet kiegyenlíteni. Ha nincsen apró rohanj körbe a butikokban, kisboltokban váltani vagy bliccelj. Vagy majd vehetsz dupla áron SMS-jegyet.

114 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek