Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kibelezik a járműveket

BKV-nál dolgozó ismerős mesélte, hogy a BKV-nak már annyira nincs pénze alkatrészekre (másra természetesen van, reklámok, AAM tanácsok, stb.), hogy már a meglévő járműveket bontják szét, azokból szedik ki az alkatrészeket.

Szia!

Hetek óta áll a Pongrácz troli garázsnál 3 troli hátul, majdnem a villamosmegállónál. Kettő szinte teljesen ki van belezve, a harmadik még friss. Garázskannibalizmus, ahogy a műhelyben mondják. Ebből szedik ki a még jó alkatrészeket a többi jármű számára.

Így néz ki az egyik:



Látszik, hogy se áramszedő, se ülések, se csukló, szinte semmi mozdítható sincs már rajta. Az utolsó ajtó is hiányzik.

Van a bokor takarásában, a háttérben egy teljesen szétszedett (a fényszórósor például látszik, hogy nincs) és az előtérben egy még nagyjából ép troli (áramszedő már ezen sincs....)

Értem, hogy újrahasznosítás, meg ilyesmi, ezzel nincs is bajom. Örülök neki, hogy ezzel is takarékoskodnak a szerelők, csak ugye a szétcincált trolik helyett nem nagyon látok újakat.

Bocs a képekért, csak mobil volt nálam, üdv!
46 Tovább

„Tőlünk nyugatabbra” rovat

Olvasóinknak egy számottevő része utaspanaszok helyett tanácsokat, külföldi tapasztalatokat oszt meg velünk. Ennek ékes példája volt a füvesített buszsáv is. Ma két ilyen levelet olvashattok, ha lentebb tekertek. Ismerjétek meg, milyen az utastájékoztatás és a jegyrendszer más külföldi városokban.


Kedves BKV figyelő!

Egy kis beszámoló következik arról, hogy a 21. században milyen is a közösségi közlekedés európa délinyugati csücskében, az 1992- ben testvérvárosunknak választott portugál fővárosban, Lisszabonban:

A város belső területe gyalog is könnyen bejárható de a nagy szintkülönbségek miatt 4 felvonó is működik. Az egyik leghíresebb és talán legelső ilyen szerkezet a városban az Elevador de Santa Justa [lenti képen], amely sima menetjeggyel is igénybe vehető (1.35 euró) - vő: budavári sikló menetjegy.



A legizgalmasabbak azonban a főbb megállókban kihelyezett közlekedési előrejelzők, amelyek percre pontosan mutatják, hogy mikor érkezik a következő BUSZ. Szinte minden belvárosi megállóban felszereltek már ilyet, ami GPS segítségével szinkronizálja a várható érkezési időt (ha kell, akkor késleltet). [Lenti képen] A buszokra SMS-ben is válthatunk jegyet ill. chipkártyás napijegyet is vásárolhatunk a közlekedési csomópontokban. Fél euró a kártya és 3.50 euró a napijegy dija ami az első megkezdett utazástól érvényes 24 órán keresztül. A buszokra történő felszállás az első ajtón bonyolódik ahol vagy a sofőrnek fizetünk, vagy az egyszerűbb és nagyszerűbb chipkártyát érintjük hozzá a leolvasóhoz és mehetünk a busz hátsó végébe ahol általában mindig van ülőhely is. A buszok mindenhol tiszták és karcolásmentesek, bár valószínűleg ez a portugál temperamentumnak és mentalitásnak is köszönhető.


Bizony, valószínűleg sokat segített a városon az a világkiállítás amit nálunk nem rendeztek meg, emiatt sírhatunk vagy örülhetünk, de tény ami tény: utazni Lisszabonban jó!

grichie

Jegyek:

32 Tovább

Megnéztük az épülő 4-es metrót

A BKV-figyelő lassan egy éves lesz. Ebből az alkalomból egy találkozót szerveztünk melyre a blog rendszeres olvasóit és hozzászólóit hívtuk meg. A találkozót első alkalommal a Hungária kocsiszínbe szerveztük. Sajnos a BKV a megkeresésre nem válaszolt, pedig a találkozón egy Combino villamost is kitakarítottunk volna.

A második szervezéskor a DBR Metrót kerestem meg egy olyan kéréssel, melyre még nem volt példa. Szerettünk volna lemenni a Kelenföldi állomás területére, onnan pedig elgyalogolni a Tétényi útra, a már elkészült 4-es metró alagúton keresztül. Meglepetésemre nem kaptam elutasító választ, a sajtóreferens mindent megtett értünk, sajnos a kivitelezőnek nem volt megfelelő a választott időpont és a helyszín így erről is le kellett tennünk egy időre.

A sajtóreferens egy hete keresett meg, hogy ezen a héten pénteken és szombaton nyílt napot tartanak, ha van kedvünk menjünk el, szerveznek egy külön csoportot nekünk, ezt amolyan ideiglenes megoldásként ajánlotta fel. Természetesen elfogadtuk a meghívást, így szombaton 14:00-kor a Bocskai úton a mélybe merültünk, hogy megnézzük hogyan haladnak a munkával. Akkora szerencsénk volt, hogy az egyik fúrópajzs még az állomáson volt, a karbantartást végezték rajta, így a vakondot is teljes pompájában megcsodálhattuk. Sajnos a meghívást többen az utolsó pillanatban visszamondták, de remélem, hogy azoknak, akik ott voltak felejthetetlen élményekkel lettek gazdagabbak.



A bejáratnál figyelmeztettek mindenkit, hogy fényképezni lehet, de senki nem oszthatja meg az interneten, kivétel a sajtó munkatársai. RosszQtya állandó kommentelőnk ezt így kommentálta: "Majd feltöltjük a BKV-figyelőre!" :) Szerencsére sajtóként vettünk részt az eseményen, így az indafotó segítségével meg tudjuk mutatni nektek, hogy mit láttunk:


A képeket az indafotó segítségével nézheted meg. Amennyiben neked ezen szöveg fölött nem jelennek meg képek, kattints ide!

Látható a képeken egy ideiglenes vágány is, melyen egy vonat szállítja a törmeléket az Etele térre (Kelenföldi pu.). A fényképezés során nagy robaj hallatszott az alagútból, melyet én az "Itt jön valami" mondattal kommentáltam, ezután többen megszólaltak: "Az első metró!" :) Később mindenkit letereltek a vágányok mellé, mert felbukkant az alagútban a törmelékszállító vonat (a munkálatok a látogatás idején is zajlottak).

A videók egy részét telefonnal készítettem, így minőségük nem a legjobb, de talán egy kicsit visszaadhat abból, amit láttunk:)


A Bocskai úti állomás:




A fúrópajzs:


77 Tovább

Parkolás a megállóban

Mindig is vadásztam a buszöbölben parkoló bunkó autósokra. Sajnos mire a busz be tudott állni a megállóba, ők már odébb álltak, így lefényképezni sosem tudom. Rékuc szerencsére szemfüles volt. Hatalmas puszi neki.


Kedves BKV Figyelő!

Az alábbi képekkel szeretnék kedveskedni a blognak. Árpád híd, buszmegálló. A 106-os busz csak hosszas villogás után tudott beállni a helyére, mert ez a pofa nem akart odébbállni. Nagy nehezen odébbvonszolta magát 2 méterrel előrébb, így roppant hatékonyan elállva a 26-os busz útját. Amikor előkaptam a gépet, elkezdett beszólogatni és pofákat vágni. Arccal, rendszámmal tehát a szégyenfal legújabb szereplője.

Üdv
Rékuc
54 Tovább

Buszsáv Ipswichben

NGabor nevű olvasónk küldte ezt a képet melyen azt szeretné megmutatni, hogy Ipswichben hogyan is néz ki a buszsáv. A közepén külön figyelmet érdemel a fű csík. Az ottani buszokból bizonyára nem folyik literszámra az olaj.

36 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek