Összesen 2 milliárd 10 millió forint értékben kötött szerződést a BKV Zrt. a 4-es metróépítés I. szakaszában a DBR Projekt Menedzsmentjéhez kapcsolódó tíz szakértői feladat ellátására - a nyílt közbeszerzési eljárás eredménye a Közbeszerzési Értesítő hétfői számában jelent meg. A szakértői feladatok a járműrendszer, geotechnikus, vasúti pálya, szellőzési, követeléskezelő, költségelemző, kockázatkezelő, projekt ütemező, auditor és pénzügyi szakértő területhez kapcsolódnak, Írja a Blikk.
Mint arról hétfőn beszámoltunk, a BKV cinkotai garázsában a hétvégén kettétört egy Ikarus 435-ös autóbusz, szerencsére még a forgalomba állás előtt így baleset nem történt. Egy ugyan ilyen busz néhány hónapja a forgalomban, az Astoriánál tört ketté. A BKV átvizsgálta az ilyen típusú buszait és 171 darabból 12 buszon találtak komolyabb peredéseket
Hogy én ezt a két cikket miért kevertem így egybe? Azért, mert eddig azért szidtuk a BKV-t, mert koszos, takarítatlan buszokat állít forgalomba. Takarításról már álmodni se merünk, inkább annak örülünk, ha elérjük az úti célunk, és nem szenvedünk balesetet a szétrohadt járműveken. Sajnos a város és a cégvezetés a járműkarbantartás ügyében mindaddig nem fog lépni, míg komolyabb baleset nem történik. Lehet itt pénzhiányra hivatkozni, de ti is látjátok, hogy minden másra találnak pénzt, csak arra nem, amire igazán kellene.
Kétmilliárdot fizet tanácsadóknak a BKV
Felrobbant egy BKV-busz kereke
Felrobbant a 36-os autóbusz egyik kereke a főváros XIX. kerületében, az Ipacsfa utcánál - közölte a BKV fődiszpécsere. A csuklós autóbusz középső tengelyének bal oldalán lévő kerék gumija a kinyílt, a robbanás átszakította a kerék feletti takaróelemeket, így az utasteret is érintette.
A balesetben ketten könnyebben megsérültek: egy gyermeket bevittek a Heim Pál Gyermekkórházba, míg egy felnőttet saját kérésére nem kellett ellátni, mondta megkeresésünkre Valics Dezső, az Országos Mentőszolgálat sajtóügyeletese.
(Index/MTI)
Máltán nem szórják a pénzt, inkább takarításra és karbantartásra költik
A máltai közlekedési cégről példát vehetne a BKV. Akárhányszor előkerül egy hivatalos beszélgetésen, hogy az Ikarusok milyen rossz állapotban vannak, a BKV mindig a járművek magas átlagéletkorával indokolja a rendszeres műszaki meghibásodásokat. Olvasónk Máltáról hozott képeket nekünk, hogy megmutassa a BKV-nak: Az öreg busz is jó busz, ha költenek a karbantartásra és a takarításra!
Kedves Figyelő!
Nem igaz, hogy a budapesti buszállomány elöregedett! Máltán sokkal öregebb buszok járnak. A kedvező időjárás és a kis távolságok miatt - na meg a szeretetteljes karbantartásnak köszönhetően - gyönyörű állapotú régi járművek közlekednek. Itt egy pár kép mutatóba, ha akarod tedd ki a blogra, hogy mások is mosolyogjanak egyet.
Üdv: Kis Ember
Egyik buszon az ülés, másikon a leszállásjelző hiányzott
Hétfőn az Etele téren szembesültem azzal, hogy elindult a Volvo buszok lezüllesztése. Egy -a 103-as vonalán járó- Volvo buszon láttam a BKV szakembereinek munkát. Megfoltozott padló, zöld-narancssárga kapaszkodók vegyesen, volt ott minden. Nem lepődnék meg, ha a kelenföldi garázsban találkoznék donor Volvo busszal.
Olvasónk néhány napon belül két olyan busszal is utazott aminek állapotával nem volt megelégedve. Egyik egy troli volt, aminek kitört az egyik ülése, másik pedig egy Volvo busz, aminek a kedves utastársak leszakították a leszállásjelzőjét, és a lyukasztói is rosszak voltak:
30 percet fagyoskodtak a megállóban
Bosszantó, mikor egy egyébként sűrűn járó busz megállójában fél órát kell várakozni a reggeli hidegben csak azért, mert a BKV garázsaiban egyre kevesebb működőképes busz van, egyre több jármű robban le a forgalomban. Olvasónk is erre panaszkodik:
Tisztelt BKV-figyelő!
Alábbiakban küldöm a szinte naponta ismétlődő bosszúságainkat - Csillaghegyről.
2009. április14., kedd, hajnali 5 óra 35 perc. Csillaghegy, Czetz János u., Huba utcai buszmegálló. Hőmérséklet: +4 fok, ennek megfelelő öltözet. Madárcsicsergés, tavaszi illatok, a kertekben virítanak a tulipánok és a virágba borult gyümölcsfák. Húsvét utáni kipihent, stresszmentes hangulatban irány a munkahely. A hét első munkanapja.
A 134-es busz 2009. április 1-től érvényes menetrend szerinti járata késik. Ezt ugye, már megszoktuk. Hála a tavasznak és a kora reggeli szürkületnek, már olvasással csaphatjuk agyon a várakozás unalmas perceit. Az újság 3 teljes oldalát betűről betűre kiolvastam. A 134-es busz sehol. Immár 5 óra 45 perc. A remény hal meg utoljára, olvasok tehát tovább. Bár kissé hűvösebbnek érzem az aszfaltot lábaim alatt, a megfelelő öltözék is mintha lassan lengének tűnne, de sebaj! Fel-alá sétálgatva olvasok tovább.
Utolsó kommentek