Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Járműhiány miatt késnek a buszok

A hétvégén és BKV-nál dolgozó karbantartó kereste meg a BKV-figyelőt, aki az egyik bejegyzésemre szeretett volna reagálni. Bár levelet nem publikálásra szánta a BKV-s, mégis engedélyt adott, hogy közzétegyem. Akit érdekel, hogyan spórol a BKV az utasok biztonságán és kényelmén, és miért késnek a buszok, az olvasson tovább:

Tisztelt BKV-figyelő!

Néhány hónapja találtam rá oldalukra amit egy kollégám mutatott. Én a BKV-nál dolgozom mint karbantartó már évek óta. Olvastam az oldalon egy olyan bejegyzést amire reagálni szeretnék. Ennek a bejegyzésnek a címe: Csak a vezetőfülke fűthető? volt.

Egy olvasójuk a BKV buszok karbantartására panaszkodott. A levélben szereplő járművezető tájékoztatta az utast, hogy a buszon be van kapcsolva a fűtés csak a fűtésrendszer annyira elöregedett, hogy nem kering benne a víz.

A buszvezető állítását szeretném alátámasztani. Sajnos az utóbbi években a szokottnál jóval kevesebb pénzt és alkatrészt kaptunk.  Kevés anyagból meg rosszabb minőségű munkát tudunk végezni. Ha nem találunk alkatrészt akkor időnként rossz járművekből szedjük ki őket, tehát két rossz buszból csinálunk egy jót. Az utasok ezt is észreveszik mert van olyan buszunk ami például négy másik buszból lett összetéve. Színes kapaszkodórudak (sárga, fekete, zöld) bőr/szövet ülések össze-vissza. Mindent be kell vetnünk, hogy mehessenek a buszok időnként olyan megoldásokat is ami nem egészen biztonságos. Sajnos már ott tartunk, hogy nem minden reggel tudjuk kiengedni a garázsból a megfelelő számú járművet mert az állapotuk nem megfelelő, vagy nem lehet őket beindítani. Az utasok ezért tapasztalnak nagyobb zsúfoltságot és több késést.

A levélben felvázolt fűtés probléma kényelmi funkció. Ilyen körülmények között annak örülünk, hogy a busz megy. Se pénzünk se időnk nincs sajnos ilyen problémákkal foglalkozni. Ez nagyképűen hangozhat de azért a pénzért amiért mi elvállaltuk ezt a munkát mára többszörösen teljesítünk. Amit az utasok kényelmén megtakarítunk abból még egy buszba lehelhetünk talán életet. Szerintem az utasok is megértenék a problémát ha a cég nem azt kommunikálná feléjük, hogy minden rendben van, és milliárdokat szórnak szét különböző célokra. Sajnos többször tapasztalom, hogy egy lerobbant busz miatt a karbantartók édesanyját szidják az utasok a cég és a városvezetés helyett akik a kényelmükön és a biztonságukon spórolnak. Megértem az utasokat mert egy egyre romló szolgáltatásért egyre többet fizetnek. Egyre kevesebb a működőképes jármű, egyre több busz robban le a forgalomba és ennek mind az utasok isszák meg a levét. Együtt érzek velük én is BKV-val járok dolgozni.

Kérem, hogy elérhetőségeimet kezeljék bizalmasan mert nem szeretném ha őszinte levelem miatt az állásom kerülne veszélybe. Köszönöm!

102 Tovább

Visszaáramlik a kipufogógáz az utastérbe

Olvasónk levele nem egy mai darab, de ezt a történetet szerettem volna a BKV válaszával együtt közzétenni. Több, mint két hónapot vártunk a cég levelére, amit olvasónk észrevétele után találtok:

Tisztelt cím!

Ezúton szeretnék bejelentést tenni a 83TP (troli-pótló) járattal kapcsolatban. A 2008.10.08-án kb. (reggel) 7:43-kor az Orczy-térről induló járat nem megfelelő műszaki állapotban van: mind az utasokat, mind pedig a környezetet veszélyezteti.

A szokásosnál nagyobb mennyiségű kipufogó-füst, amely a járműből távozik valamilyen módon visszavezetődik az utastérbe, ez azutastér elején, közepén, és hátulján egyaránt megterhelő, és nem az ajtónyitásokkal magyarázható.

A jármű műszaki felülvizsgálataát kérem tehát mind környezetvédelmi (ZÖLDKÁRTYA), mind pedig járulékos műszaki szempontból; a kipufogórendszer épségére vonatkozóan!

Valószínüleg szerződéses járatról van szó, de ez sem indokolja az elhanyagoltságot, mivel az már olyan fokú, hogy veszélyeztetésről van szó. Nyilvánvaló, hogy a BKV Zrt. delegálhatja a közfeladatot vállalkozások számára, de a felelősséget nem.

A jelölt útvonalon többször észleltük a leírtakat, pontos járművet nem jelölünk meg, de valószínüleg több kocsiról is szó lehet.

Köszönettel és tisztelettel várom válaszukat és intézkedésüket.

X.Y, utas.

Budapest, 2008.10.08.

19 Tovább

Lassan gyertyával világítanak az utasok

Mindenszentek után mindenkinél maradt otthon 1-2 mécses, ami még jól jöhet. Ugyanis lassan már tényleg ott tartunk, hogy a világításról is nekünk kell gondoskodni.

Néhány napja utaztam egy villamospótló buszon (BKV-s Volvo), aminek a hátsó részében csak egy kis neoncső pislákolt. Nem tudtam eldönteni, hogy takarékoskodnak-e, vagy elfogyott a garázsban a neon, ezért előremenetem a vezetőhöz, aki tájékoztatott arról, hogy elromlott. Idézem: "Nem ilyen utakra való ez a busz". Kiállni nem tudott a forgalomból, mert nincs elég busz, így hát, akinek nem volt elég a hangulatvilágítás, az vagy meggyújtott egy mécsest, vagy előrement.

Olvasónk ennél rosszabb Volvo buszon utazott. Olyannal, aminek egészében nem volt világítás. Takarékosság? /kopik a neoncső:)/ Nincs készleten? Elromlott? Mai napig nem tudni…

Tisztelt BKV-figyelő!

A tegnapi nap (2008.11.16 péntek) utaztam egy barátommal a 200E jelzésű Reptér-buszon Kőbánya-Kispestre. A Felsőcsatári úti megállóban vártunk a buszra, ami kb. 15 perc múlva jött is, pedig nem az utolsó járattal mentünk. Úgy 17:00 lehetett, a következő képeket (csatoltam őket) pedig 17:17-19-kor készítettem a buszon a két megálló között (Telefonnal, úgyhogy ha van valami gond a minőséggel, ez az oka.):

55 Tovább

Éjszaka láncfűrésszel szórakoztat a BKV

Nem csak azt tudják megszívatni a BKV-nál aki velük utazik, hanem azt is, aki az egyik járat közelében lakik. Olvasónk éjszaka arra ébredt, hogy a felsővezetékre lógó ágakat vágják láncfűrésszel a BKV dolgozók. Ki is ment hozzájuk, akik megnyugtatták, hogy még egész héten jönnek, és zörgetik a láncfűrészt majd éjfél és fél négy között. Persze logikus, hogy máskor nem lehet (hisz jár a troli), de a vágásnak egy csendesebb formája nincs?

Kedves BKV-figyelő!

 

Hála a BKV-nak, hajnali fél kettőkor sikerül ezt a levelet írnom, ahelyett, hogy mint általában minden nap, aludnék. Hogy miért? Az utcánkban (XIV. ker, Egressy út) ma 11 óra után (lehet, hogy fél 12 volt, nem néztem az órát, mivel nem gondoltam, hogy kéne) egyszercsak elkezdtek fát vágni.

 

Egy ideig gondoltam, biztos valami nagyon fontos dolog miatt levágnak pár ágat, rálóg a trolibusz vezetékére vagy ilyesmi. Így fél kettő tájban - minthogy hálószobánk ablaka az utcára néz - gondoltam, rákérdezek, hogy mégis mi folyik odakint, és legfőképp meddig tart.

 

2 darus kocsiról vágják a vezetékre lógó, faágakat. Megkérdeztem hát az épp faágakat összegyűjteni készülő úriembert, hogy mégis meddig terveznek még dolgozni, meg hogy egyáltalán ki küldte őket - nem mintha velük bármi problémám lenne, hisz csak a munkájukat végzik - megnyugtatott, hogy a héten még 3x jönnek, éjféltől fél 4-ig vágják a vezetékek fölött húzódodó ágakat. Miért épp ebben az időben? A válasz abszolút logikus. Máskor nem lehet lekapcsolni a troli vezetékéből az áramot, csak ebben az időszakban.

 

Nem értek hozzá, biztos bonyolult feladat, de ember, nem egyszer áramszünet volt a troli vonalán - amikor még volt szerencsém trolival járni -, vagy éppen baleset miatt nem tudott járni a troli, ekkor nagyon ügyesen buszokkal tudták pótolni a járatokat. Miért nem lehet ezt akár hétvégén fényes nappal is megoldani? Így - bár akkor sem kellemes a favágással járó zaj - talán kevésbé zavarnák az embereket. Nem hiszem, hogy olyan lehetetlen feladat lenne. Viszont egy utca lakói - és azok, akik felé még embereink tovább utaznak - éjszakákon át nem tudnak aludni. Nem tudom, ki hoz ilyen döntéseket, de ezúttal is kívánok neki hasonló éjszakákat!

 

Üdv: bendy

68 Tovább

Bekeményített az NKH

A forgalomból fordítottak vissza kedd reggel egy BKV-buszt a Nemzeti Közlekedési Hatóság emberei, tudta meg az Index. Ilyen először fordult elő a BKV történetében. Az Etele térnél tartott ellenőrzésen két másik busz is fennakadt, azokat határidőn belül meg kell javítani.

Az Index értesülései szerint kedd reggel ellenőrzést tartott a BKV-nál az Etele térnél a Nemzeti Közlekedési Hatóság. A hatóság egy csuklós buszt (a 173E járatról) nem engedett forgalomba és visszafordított a garázsba. A jármű harmonikája szakadt volt és olajszivárgás miatt füstölt.

Két másik busz is fennakadt a szűrőn. Az egyiknek 15 napra korlátozták a zöldkártya-érvényességét környezetvédelmi problémák miatt, a másikon pedig gázolajszivárgást fedeztek fel, amit 30 napon belül meg kell javítani.

A közlekedési hatóság három hónapja tartott ellenőrzést a BKV-nál. Akkor négy buszt állítottak félre a gumiabroncsok állapota miatt, korábban pedig 31 buszból kilencnek nem volt jó a fékje. A buszokkal kapcsolatban 30 napos korlátozást rendeltek el, ennyi idő alatt kellett kijavítani a hibákat.

Ezt megelőzően júliusban kilencből négy csuklós Alfa Volvo busz nem tudott kiállni reggel a garázsból a 47-es 49-es villamospótló vonalán. Ilyen járműveket akart beszerezni a BKV a botrányos használtbusz-tenderen, amit egyébként újra ki szeretnének írni.

Az kedden fordult elő először a BKV történetében, hogy a közlekedési hatóság egyáltalán nem engedett forgalomba egy buszt. Korábban a járművek 15-30 napos javítási határidővel megúszták.

(Index)

26 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek