Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

BKV: Több kerékpár szállítása hatóságilag nem engedélyezett

Kóka János levelére megérkezett a BKV válasza, amiből kiderül, hogy a Fogaskerekű Vasút fejlesztése tervben van, és jelenleg a Nemzeti Közlekedési Hatóság miatt nem szállatható több, csak 8 kerékpár a fogason:

Tisztelt BKV Figyelő Blog Szerkesztőség!

A BKV Figyelő Blogon megjelent, Demszky Gábor főpolgármester úrnak címzett levél kapcsán ezúton küldjük a BKV Zrt. álláspontját, tájékoztatását.

A BKV Zrt. számára fontos az, hogy a közösségi közlekedési szolgáltatás fejlesztésének irányait olyan módon tárja fel, ami a változó utazási igényeket - akár az alapszolgáltatáson túli igényeket - is lefedi. A fővárosban az elmúlt mintegy egy évtized során jelentősen növekedett a kerékpárt használók száma, amely szükségessé tette a közösségi közlekedés és kerékpáros közlekedés közötti együttműködés kibővítését és a további együttműködési lehetőségek vizsgálatát. A szolgáltatás ilyen irányú fejlesztésének természetesen számos lehetséges útja van, melynek főbb elemei közé tartozik az infrastruktúra fejlesztése, illetve a tarifarendszerben a közösségi közlekedési eszközök közötti átjárhatóság támogatásának megjelenése. Azaz például kerékpárszállítás esetén valamilyen kedvezmény beépítése, amellyel a szolgáltató vonzóbbá teszi a rendszeres kerékpárhasználatot.

18 Tovább

Rossz jegyautomata, ittas biztonsági őr

Tegnap a CriticalMass weboldalán figyeltem fel Kóka János levelére, amit Demszky Gábornak küldött. Kóka biciklivel és BKV-val szeretett volna közlekedni, ám megtapasztalta, hogy ez nem könnyű. Ittas biztonsági őr, nem működő jegyautomata, hülye szabályok. Részletek a levélben:

Tisztelt Főpolgármester Úr!

Április 26-án, vasárnap délután, biciklivel a Városmajorból a Széchenyi-hegyre tartottam. Mivel ezen az útvonalon az egyetlen kerékpáros tömegközlekedési lehetőség a Fogaskerekű Vasút, azt vettem célba.

A városmajori végállomáshoz érkezve láttam, hogy több tucat biciklis áll tanácstalanul a peronon, az állomáson várakozó és indulásra készülő szerelvény mellett.

Kiderült egyrészt, hogy az állomáson lévő összes jegykiadó automata rossz. Üzemképzelenségüket egy kézzel írott, és az érmék bedobónyílására ragasztott cetli jelzi.

Találtam egy kalauznak látszó, egyenruhás, érezhetően ittas BKV-s kollégát a szerelvény mellett, aki megerősítette, hogy ott bizony nem lehet jegyet venni. A hozzá fordulóknak azt a tanácsot adta, hogy menjenek a Moszkva térre (!), legközelebb ott árulnak jegyet.

94 Tovább

Kérdezz a BKV-tól!

Miért nincs beléptető kapu a metróban? Mennyi pénzt költenek egy évben felújításokra? Miért van szükség több alvállalkozóra? Miért nincsenek rendesen takarítva a buszok? Ilyen, vagy ehhez hasonló kérded van? Tedd fel nekünk bátran a hozzászólások között, vagy küldd el e-mailben a BKV-figyelőnek a bkvfigyelo@gmail.com címre, hogy a BKV megválaszolhassa. A blog és a BKV közötti együttműködésnek köszönhetően tisztább képet adhatunk a BKV-ról az olvasóink számára, és fontos kérdésekre is megadhatjuk a választ. A beérkezett kérdéseket nyomtatott formában az Akácfa utcai BKV-székház előtt adom át a cég szóvivőjének, Szilágyi Károlynak. Még mindig hiszek abban, hogy az utasészrevételeket összegyűjtve, publikálva együttes erővel javíthatunk a BKV-n!

BKV-figyelő – Utasok a tömegközlekedésért!

87 Tovább

Együttműködés a BKV-val

Két éve csinálom a BKV-figyelőt, szinte feleslegesen. Megismertek az emberek, jókat lehetett itt anyázni, de a blog az igazi célját nem igazán érte el. Voltak sikertörténetek szép számban, de szerintem ez kevés. Ezeket a kis sikereket általában nem a BKV-nak, hanem a különböző hatóságoknak köszönhettem. A blog célja az, hogy a BKV felfigyeljen a saját hibáira és javítson azokon.

Az első egy évben szinte semmilyen kommunikáció nem volt a BKV és a blog között. Néhány levelet váltottunk, de ezen kívül semmi más nem volt. A BKV-sok között hamar elterjedt a blog híre. Ennek köszönhető, hogy láthatóan csökkent a szabálytalankodó BKV alkalmazottak száma. De ez sem az együttműködésünk érdeme volt sajnos, hanem a nyilvánosságé.

Regőczi Miklós (volt kommunikációs igazgató) eltávolítása, és Kocsis István kinevezése óta sokkal tárgyalóképesebb a BKV. Ahogy az elmúlt hetekben is láthattátok a cég a bejegyzések egy részére válaszolt, és a blogon leírtaknak köszönhetően utasbarát intézkedéseket vezettek be. Hogy a cég és a blog között a kommunikáció még jobb lehessen személyes találkozókat fogok kezdeményezni, ahol az általatok felvetett problémákra a cég emberei fognak választ adni. Tervben van egy bejegyzés, ahol a legégetőbb problémákat hozzászólás formájában leírhatjátok. Ezeket én kinyomtatva elviszem a BKV-nak, és megpróbálunk rá megoldást keresni.

Hagyó Miklós már hónapokkal ezelőtt egy nekem írt levelében elmondta, hogy a BKV-nak szerinte komolyabban kellene foglalkoznia a bloggal. Úgy néz ki a két év alatt most jutottunk el odáig, hogy a cég komolyan veszi a blogot, és a lerírt problémákat kivizsgálja, megoldást keres rájuk. Bízom benne, hogy ez nem csak szemfényvesztés, hanem komolyan érdekli őket az utasok észrevétele, panasza. Én ezt már az elején szerettem volna elérni, ám kezdő bloggerként  nem csodálom, hogy nem vettek komolyan. Volt egy olyan stílusom, amit a BKV nem fogadott el, lehet, hogy jogosan.

Bízom benne, hogy az utasok ezentúl is megtisztelnek bizalmukkal, megírják nekem panaszaikat, észrevételeiket, hogy segíthessek nekik. Az elmúlt két évben sikerült elérnem, hogy a blog a tömegközlekedők és a fővárosiak számára ismert lett, így majdnem minden BKV-járművön van legalább egy „BKV-figyelő” :)

74 Tovább

Áthelyezi a BKV az újpesti buszmegállót

Csütörtökön reggel megjelent a blogon egy bejegyzés „Áznak és nyomorognak az utasok az újpesti buszmegállóban” címmel. A bejegyzésben egy utas levelét olvashattátok, amiben arra panaszkodott, hogy a 30/30A buszok megállóját a BKV áthelyezte. Az új helyen nyomorogtak az utasok, és pavilon híján még szét is áztak.

Az esettel kapcsolatosan már aznap megkerestem a BKV illetékeseit, akik azonnali intézkedést ígértek. Pénteken kaptam levelet a szóvivőtől, amiben elírta, hogy az utasok kérésére helyezték át a megállót, és most az utasok érdekében visszakerül oda, ahol mindenki kényelmesen elfér. Az illetékesek kimentek a helyszínre, több busszal is kipróbálták, hogy egész nap, minden menetrendi időben jó lesz-e a megoldás, lefényképezték, felírták, hogy melyik időszakban melyik buszra hány utas várakozik, és az ott tapasztaltakat fogja tükrözni az április végén kialakított új megállórend. Valószínűleg az se fog tetszeni mindenkinek, de egy városban mindenkinek szüksége van némi kompromisszumkészségre.

Ezúton köszönöm meg olvasóim észrevételét, és a BKV gyors intézkedését.

26 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek