Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Mégis lesz változás?

Néhány napja (hete?) levelet írtam Hagyó Miklósnak, amiben kértem, hogy a 30-as villamos vonalán egy váltót javítasson meg, ugyanis a villamosvezetőknek kézzel kell váltaniuk, ami megnöveli a menetidőt, és esős időben olajos sárral fröcsköli össze a villamosvezető ruháját. A válasz megjött, a problémával a BKV foglalkozik.

Örülök, hogy Hagyó Úr is észrevette, hogy egy társaságnak a blogon megjelent fontos utasészrevételek mellett nem szabad szó nélkül elmennie, foglalkozni kell vele. A levélben az aláhúzott részt a blog szerkesztője emelte ki.

Tisztelt Szerkesztő Úr!

Köszönöm, hogy ismét továbbította hozzám az egyik Önhöz érkezett írást. Szeretném, ha tudná: időről időre figyelemmel átolvasom a bkvfigyelo.blog.hu felületén megjelent írásokat, észrevételeket, s bár tartalmukkal nem mindig értek egyet, őszintén örülök, hogy létezik és működik a fórum. A tényszerű utasvéleményekre, utaspanaszokra és azok kezelésére egy korszerű közösségi közlekedési szolgáltatónak mindig is oda kell figyelnie. Ezt a városvezetés a BKV Zrt. menedzsmentje számára alapkövetelményként határozta meg. Különösen ennek tükrében tartom fontosnak a blogbejegyzések és vállalati reflexiók nyomon követését.

Remélem, Szerkesztő úr elnézi nekem, hogy a vállalat menedzsmentjének hatáskörébe tartozó szakmai és technikai kérdések megválaszolására a jövőben sem vállalkozom.

Magam is kíváncsian várom a BKV válaszát.

Budapest, 2008. július 7.

Üdvözlettel:  Hagyó Miklós sk.

19 Tovább

Lerészegezte az ájult utast

Nekem annak idején megtanították, hogy aki a földön fekszik, ahhoz oda kell menni. Távolról senkiről nem lehet megállapítani, hogy részeg, vagy beteg. A 86-os busz vezetője csak annyit mondott a melegtől összeesett fiatalra: "Biztos részeg"!

Tegnap 2008.07.03,-án olyan 17 óra körül utaztam az FKU-9?? -es számú 86-os Volvo buszon Óbuda, Bogdáni út felé. Elhagytuk a Nagyszombat utcai megállót, éppen az Amfiteátrumnál tartottunk, amikor egy nő felkiáltott, hogy:" -Egy ember rosszul lett! Nyomják meg a vészcsengőt! Nyomják meg a vészcsengőt!"

Én a második ajtónál álltam az eset a csukló mögötti részen történt, így akkor még nem láttam kiről van szó, csak hallottam egy puffanást a padlóra, ekkor tudtam, hogy nagy baj van. Egy női utastársammal együtt rögtön megnyomtuk a vészcsengőt. Az érdekes és bicskanyitogató rész innen jön.

A vezető olyan kényelmes landolásban és lassan állt meg, mintha nem emberélet forogna kockán a csengőt folyamatosan hallotta. Miután megálltunk tovább ült a helyén, mintha nem lenne semmi baj. A mikorofonba bele se szólt, csak ült tovább a helyén és várt...és várt...és várt. Ekkor eldurrant az agyam, mert sugárzott a passzivitás a vezetőről, hiszen én pont láttam őt.

Elüvöltöttem magam, hogy: "Egy utas rosszul van!" (Mintha ez nem lett volna nyilvánvaló, hiszen először egy hölgy kiabált, aztán mi nyomtuk meg a vészcsengőt, tehát a vezető már tudta, hogy nem véletlenül nyomta meg valaki a gombot).

A válasz ez volt, egy teljesen érdektelen ember szájából "-Azt én tudom, de akkor most mit csináljak?" - "Talán kikellene mászni a vezetőfülkéből és kinyitni az ajtókat, hogy kapjon levegőt!"- üvöltöttem.  A válasz ez volt: "-Ez nem úgy működik!" Mondtam neki, hogy: "Vagy kinyitja az ajtókat és hátramegy megnézni az embert, vagy a kulcslyukon szedem ki!!!

Ekkor már orvosért kiabáltak azok akik a rosszullétes körül voltak. Elkezdődött a buszon a nyüzsgés, voltak olyan utasok, akik hátra kezdted furakodni, hogy segítsenek. A "csoda" megtörtént: Kinyíltak az ajtók a vezető hátrament. Ilyen közjáték és harc kellett ahhoz, hogy egy ájult emberhez egyáltalán odamenjen a vezető vagy hogy egyáltalán kinyissa az ajtókat, hogy kapjon levegőt a beteg, a 33 fokban.

Kiderült, hogy a légkondis (!) buszon egy 14-16 éves srác egyszerűen összecsuklott a melegben. Adtak neki vizet az utasok, mentőt nem kellett hívni, de a vezető azért hozzátette: "Biztos részeg"!

Elmondanám, hogy ezután a vezetőt majdnem az utasok lincselték meg.

K.

93 Tovább

„Mér’, miből vagy te, aranyból?”

Ma ellenőrös napot tartunk, ami annyit tesz, hogy ellenőrös történeteket teszünk csak ki. Jöjjön következő olvasónk levele, akinek volt jegye, mégis meg akarták szívatni:

Kedves BKV Figyelő!

Régóta olvasom a blogot, de nem gondoltam, hogy egyszer írni is fogok nektek! Ami történt az egyszerre szánalmas és felháborító.

Július 2-án, szerdán délután utaztunk egy hölgyismerősömmel a földalattin a Vörösmarty utcától a Deák térig (maga az eset 14:35 és 14:40 között történt). Én vonaljegyet lyukasztottam, neki bérlete van. A Vörösmarty utcánál nem voltak ellenőrök, a Deák téren igen. Vagyis nem ellenőrök, hanem a mostanában igényesebben öltöztetett biztonságiak, ott álltak hárman (két férfi és egy nő) a jegykezelő automatáknál, ahol a két irányból leér a lépcső. Ismerősöm a hármas metróval akart továbbutazni, én találkozni készültem valakivel a hármas metró mozgólépcsőjével szemközti pékségnél, aztán a felszínre mentünk volna.

Itt kezdődtek a problémák. Az egyik őr elkérte a jegyemet, megnézte, és mondta, hogy ha tovább akarok menni, akkor lyukasszak jegyet. Mondtam, hogy a kijárat felé megyek. Erre ők: megváltozott a rend, ott nem lehet kimenni, csak átszállni; ha ki akarok menni, akkor menjek vissza a lépcsőn, és a földalattin keresztül tudok kimenni. Azt hittem, viccelnek, hiszen 16 éve erre járok szinte nap mint nap, és soha fel sem merült ilyen nonszensz. Mosolyogtam és mentem volna tovább, de akkor a termetesebb férfi (lásd a mellékelt képen) elém állt. Ha ki akartam kerülni, ő is arrébb ment, majd csatlakozott hozzá a másik férfi kolléga is. Lényegében sorfalat álltak előttem. Ha ki akartam kerülni, visszafelé tuszkolt. Ne érj hozzám, mondtam, mire ő: „mér’, miből vagy te, aranyból?”. Próbálkoztam érvelni, hogy azok is ugyanolyan kijáratok, tehát ott is ki lehet menni, de ez nem vezetett eredményre. Szó szót követett, mindenki ismételte a magáét (szerintük nem lehet arra menni, szerintem igen), a vita pedig egyre ingerültebb lett. Mondtam, hogy meg akarom ezt beszélni a főnökével, hívja ide, mire ő: „hívjad te!”. Egyre nagyobb hévvel ismételgették, hogy ott nem fogok kimenni, mire kifakadtam, hogy az a baj, hogy eleve csalónak gondolnak. Felajánlottam, hogy jöjjön el velem odáig és nézze meg, hogy valóban kimegyek és nem átszállok (hihetetlen, még én alázkodtam meg!), de azt válaszolta, hogy nem hagyhatja el a helyét.

Ennyi huzavona után ismerősömnél betelt a pohár, és rájuk kiabált, hogy miért azt b***tatják, akinek van jegye, ahelyett, hogy a bliccelőkre figyelnének. Ez annyira kizökkentette őket, hogy sikerült elhaladnunk mellettük. Talán két másodperc sem telt el, és ismerősöm után kiáltott valamit a nagyobb darab férfi. Hogy pontosan mit, arra nem emlékszem, arra viszont tisztán, hogy a „ribanc” szó szerepelt benne.

Ekkor szakadt el a cérna. Visszamentem a köpcöshöz. Mit mondtál? Ismételd el! Erre a szokásos biztonsági őr testtartás következett: 5 centire odajött és azt vicsorogta az arcomba, hogy „jól hallottad”, nyomatékosításképpen pedig egyik vállával megtaszajtott.

Nyilván nem álltam le öltönyben-nyakkendőben verekedni vele, helyette lefényképeztem a telefonommal, majd felmentem a forgalmi irodába, hogy segítsenek kideríteni az őrök felettesének elérhetőségét. Maximálisan segítőkészek voltak. Anélkül, hogy bármit szóltam volna, tudták, hogy panaszról van szó. Azt mondták, rendszerint nem lehet elérni az illetőt, és ez most is így volt, pedig nagyjából negyed órát vártam, és az irodaiak hívták őt vonalason is és a mobilján is. Azt hiszem, nekik, a munkájukat becsületesen végző BKV alkalmazottaknak is mélységesen elegük van abból, hogy ilyen alakokkal mossák őket egybe.

Felháborítónak tartom, hogy érvényes jegyem ellenére lényegében belém kötöttek. Azt, amit tettek, és azt, ahogy tették. Viselkedésükre nincs mentség.

Képtelen vagyok felfogni, hogy lehet, hogy egy céget ennyire nem érdekel az, hogy milyen kép alakul ki róla az emberekben. Csak itt, ezen a blogon már legalább tíz hasonló történetet olvashattunk a biztonságiakról. Ha a BKV egy versenyszférában működő cég lenne, már régen szerződést bontott volna velük. A főváros vezetése sem gondolhatja komolyan idegenforgalmi terveit, amíg ilyenek történhetnek.

Üdvözlettel: Agyoncs apó

223 Tovább

Utasokat kínoznak a HÉV-en

Vannak olyan utasok, akik nem élvezhetik a Cimbinó klíma hűvös levegőjét. Olvasónk HÉV-vel kénytelen utazni minden nap, és arra panaszkodik, hogy a vonat ablakai lehúzhatatlanok, vagy maguktól visszazáródnak. Ez a nagy melegben igen praktikus. Ti tapasztaltatok ilyet mostanában? Írjátok le a kommentek között.

Tisztelt BKV!

 

A szentendrei HÉV-vel utazom, nap, mint nap. Azt tapasztalom, hogy ebben a hőségben az ablakok jó része nem húzható le, vagy a lehúzás után automatikusan visszacsukódik! A szerelvényekben nincs légkondicionáló berendezés, ezért a nyitott ablak az egyetlen módja annak, hogy elviselhetőbb legyen a hőmérséklet az utazások alatt. Ezt a problémát már tavaly nyáron is jeleztem, de látni nem történt semmi a javítások ügyében!

 

Megkérdezném visszafizetnek-e a bérletem igen magas árából, mert nem biztosítják a megfelelő közlekedési feltételeket, mert nem működik megfelelően a jármű (nem lehet ablakot nyitni). Miért nem végzik el a megfelelő javításokat? Miért várják meg, amíg a felháborodott utasok jelzik a hibákat? Miért nincs folyamatos ellenőrzés, hogy minden működik-e?

 

Talán nem egy ideiglenesen megbízott igazgatónak kellene dupla bért fizetni a szemmel láthatóan nem jól végzett munkájáért (ha jól végezné, nem lenne ennyi panasz), hanem javításokra költeni azt a pénzt. A Margit-hídi megállóban is egyre jobban folyik a víz a leszállók nyakába, ruhájára. Itt is várható előbb-utóbb kártérítési igény tönkrement ruházat miatt!

 

Felháborító amit csinálnak! egy sajnos régi utasuk 002116-os bérlettulajdonos

120 Tovább

Vígan, büntetlenül firkálják a villamost

Hiába tesz az ember azért bármit, hogy az utasoknak egy picit is jobb legyen, mert 2-3 kispöcsű hülye, és dolgozó emberek fáradságos munkáját pillanatok alatt tökreteszi. Legszebb, mikor egy utas felemeli a hangját, és a többi tesz rá, nem segít neki. Büszkék lehetnek magukra. Fel lehetne számolni a hasonló eseteket, Népszabadságban írtak is erről, a levél után megtalálod.

Sziasztok!

Első felindulásomban írok nektek. Az alábbi incidens szerda este, kb. 20.15-kor történt a 69-es villamos vonalán, a Mexikói úti végállomástól kb. 2 megállónyira. A sztori elég egyszerű: a villamos tömve emberekkel,  4 kis köcsög (kb.16 évesek lehettek, persze szépen felöltözve, adjuk meg a módját ) felszáll az első megállóban. Ahogy a villamos elindul, az egyik odatámaszkodik az ajtó lépcsőjéhez és elkezd taggelni vastag fekete filccel. Rögtön, ahogy észrevettem elkezdtem ordítozni, hogy mi a fenét képzel, nézzen már oda mindenki, ez itt szétfirkálja a villamost - hozzáteszem, kb. 60 kilós nő vagyok és nem hordok magamnál önvédelmi eszközt, szóval ez egy kicsit merész húzás volt. Persze a tömött villamoson EGY LÉLEK SEM KELT A VÉDELMEMRE, mindenki bambán,unottan meredt maga elé. Felpattanok, odamegyek a kopasz, jól megtermett  villamosvezetőhöz hogy firkált valaki és a következő megállóban ne nyissa ki az ajtót vagy jöjjön hátra megnézni, kik azok.

 

 

A graffitis vandálok szétverik a Tátra szerelvényt (illusztráció)

 

Persze már késő volt, épp nyitotta ki az ajtót (nem is nagyon figyelt rám), a taggelő lazán leszállt, a haverjai meg fennmaradtak, szerintem a markukba röhögtek.

A legjobban az fájt amúgy, hogy a vezető csak vonogatta a vállát, hogy "ő nem tud mit csinálni, mert nem tarthatja fenn őket a villamoson meg nem hívhat rendőrt, mert akkor a bíróságon ő üti meg a bokáját a személyiségi jogok miatt". Úgy láttam, abszolút nem strapálja már magát emiatt, ugyebár minek. Kb. 2 nő volt még elől, a vezető mellett, aki fel volt háborodva, a többi utas a vezetővel együtt úgy látszik, rezisztens már mindenféle ingerre. Tulajdonképpen nem is csodálkozom, hogy olyan országban élek, amilyenben.

A következő konzekvenciákat vontam le az esetből és néhány kérdés is felmerült:

- Magyarországon BÁRMIT meg lehet csinálni, ha agyon is vernek a nyílt utcán, az emberek lazán átlépnek rajtad, - Ha legközelebb látom hogy valaki taggel akkor leszarom én is, hiszen minek foglalkozzak vele, ha a vezetőt vagy magát a BKV-t  nem érdekli?! Vagy fényképezzem le esetleg, de legyek beszarva, hogy elveszik tőlem a telefonomat? (Hiszen úgysem sietne senki a segítségemre, mindenki be van fosva egy csapat suhanctól) Esetleg a bíróság előtt én leszek a bűnbak, mert személyiségi jogot sértettem? - Szokjam meg a sok retkes hajléktalant, a kéregetőket, a büdös embereket, a firkálókat, a szemetelőket, a vandálokat és a közönyösöket, mellette persze fizessem jó állampolgár módjára az adókat, amiből ezeket az embereket neveli ki az állam? Most komolyan gondolja valaki, hogy jó itt élni?

Hát ennyi voltam. Ma sem fekszem le jó szájízzel.

Üdv,
Egy utas  a sokból

 

Kár azt hinni, hogy a firkálok ellen a járművezető nem tehet semmit. Íme egy példa:

Fülöncsípett firkáló a 7-es buszon

"A 7-es busz sofőrje a Bosnyák téri végállomásnál vette észre, hogy egy húsz év körüli fiatal éppen az ülést firkálja össze. A buszvezető értesítette a rendőrséget, és amíg a rendőrök a helyszínre érkeztek, a graffitist nem engedte leszállni a járműről. A fiatalember ellen a BKV rongálás miatt feljelentést tett, a firkálót pedig őrizetbe vették."

156 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek