Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Feltartják a forgalmat a várakozó buszok

A Pasaréti út lakói aggódnak a járdán és az úttesten várakozó buszok miatt, amik nem férnek be a végállomásra. A járdán parkoló busz a gyalogosokat, az úton parkoló pedig az autósokat tartja fel (első kép). Biztos, hogy jó ez így?
Tisztelt BKV Zrt!
Több lakóval egyetemben szomorúan tapasztaljuk az új 5-ös busz járat, illetve menetrend változás következményeit.
A helyzet az, hogy a buszok nem férnek be a végállomásra, így a Pasaréti út jobb, illetve bal oldalán parkolnak, pont a megállni és várakozási tábla hatálya alatt.Ezen parkoló buszok kerülgetés autóval rendkívül balesetveszélyes, amit a mellékelt fotók is alátámasztanak. Csak a mai nap 3 baleset történt itt, ebből egy személyi sérüléssel.
Éppen ezért a mai nap, illetve a héten folyamatosan dokumentáljuk ezen "parkolásokat" és amennyiben ezen helyzetet nem szüntetik meg péntekig, egy kötegben kerülnek benyújtásra a helyileg illetékes I. fokú szabálysértési hatósághoz, a teljes anyagot szintén megküldjük a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz.
Üdvözlettel: Gergely Aladár
37 Tovább

Offtopic: MÁV-nál legalább az ügyfélszolgálat működik

Aki olvassa a Plörköm az tudja, hogy már 3 napja nem BKV-zom, hanem biciklizem Kelenföld és Pesterzsébet között. Tetszik, és sokkal gyorsabb. De erre most nem térek ki.

Érd és Kelenföld között a biciklit (ami mellesleg egy BMX) vonattal viszem. A dolog érdekessége, hogy eddig egyszer sem kértek rá jegyet, amikor megvettem én tukmáltam rá a kalauzra, hogy érvényesítse. Felmerült bennem a kérdés: Kell-e a BMX-nek jegy? Gondoltam megkérdezem a MÁV-ot. Nekem nem volt fontos, ezért nem telefonáltam, írtam nekik.

Szombaton, 23:08-kor írtam a MÁV ügyfélszolgálatának, melyben több kérdést is feltettem. Nagy meglepetésemre, 23:50-kor meg is érkezett a válasz, melyből minden kérdésemre megkaptam a választ. Sosem gondoltam volna, hogy van olyan ügyfélszolgálat, ahol a hülye kérdéseimre szombaton éjszaka is válaszolnak. Sokat leveleztem a BKV ügyfélszolgálatával. Egy ilyen válaszra ott 30 napot kellett volna várni, a visszaigazoló e-mail is csak hétfőn érkezett volna meg.

H. Henrietta ügyintézőnek ezennel jó munkát kívánok, és köszönöm a segítséget.

29 Tovább

A világ legrendesebb buszvezetője

Velőrózsa nevű olvasónk megtalálta a BKV egyik legrendesebb, legnormálisabb buszvezetőjét. Köszön, tájékoztat, és újságot ad az utasoknak. Kell ennél több?

Tisztelt BKV-figyelő!

Szeretném megosztani azt a tegnapi pozitív élmény sorozatot, ami engem ért este az 56-os és 29-es busz vonalán. Úgy döntöttem este 10-kor, hogy hazafele veszem az irányt, fáradt is voltam, úgyhogy a gyorsabb utat választva a gyors 56-os buszra szálltam fel, ami 22.12-kor indult. Indulás előtt kicsivel a sofőr kedvesen köszöntötte az utasokat, tájékoztatta őket, hogy a busz 1 perc múlva indul, és van nála egy csomó Metro(pol) magazin a fülkébe, Cseh Laci ezüstben csillog a címlapján, úgyhogy ha valaki szeretné elolvasni, jöjjön előre hozzá bátran és ad egy lapot. Itt már mindenki mosolygott, jó volt látni az emberek arcát.

Én leszálláskor kértem is egy lapot, nagyon kedvesen adott is egyet, sőt, kérdezte rendszeresen utazom-e (kisasszony megszólítással!), mert adna akkor egy tájékoztatót az új menetrendekről is. Egészen meglepődtem.

Aztán jött az újabb meglepetés, felszálltam a 29-es buszra (ami XX.36-kor indult a Kolosy tér felé), ami épp jött, és pont az a sofőr vezette, akivel mindig köszönünk egymásnak, egy nagyon udvarias, jól vezető úrról van szó. És mivel rendszeresen köszönünk egymásnak egészen a kapuig levitt a busszal a Pusztaszeri útnál! Mosolyogva sétáltam a házig az tuti, ilyen jókedvű utazásban még nem volt részem, pedig lassan 12 éve BKV-zom.

Szóval, vannak még jófej sofőrök, csak sajna ritkán :)

Üdv: velőrózsa

65 Tovább

Szopnak az utasok az új bérlet miatt

Ritkán publikálok két levelet egyszerre, de összefüggésük miatt muszáj így kitennem. Első olvasónk arra panaszkodik, hogy kézzel töltik ki a bérleteket, és elmosódik. Második utasunk arra, hogy elmosódott a bérlete, amit az ellenőr elvett tőle, mert szerint hamis. Az utasnak közel 3 ezer forintos kára keletkezett. Persze a BKV új bérletével minden rendben van, minden tökéletes.

Tisztelt BKV!

Év elején elkövették azt a hibát, hogy a bérletekre kézzel írtatták rá a pénztárosokkal a dátumot, ami sokszor vitára adott okot, olvashatatlanság miatt! Később az utasok nyomására bélyegzővel látták el a pénztárosokat!

Most (nyilván jól járt ezzel is valaki, talán utána kellene nézni ki a cég tulajdonosa!), kiadták alvállalkozóknak a bérletárusítást! Miért nem volt feltétel a pályázatnál (ha volt ilyen!), hogy bélyegzővel kelljen rendelkezniük? Ugyanis most megint kézzel írják rá a dátumot a bódékban vett bérletekre, így az ellenőrzéseknél megint viták várhatók!

Maguknál senki nem gondolkozik?!! Kérem kötelezzék az alvállalkozót a bélyegző használatra!

Üdvözlettel: Magyar Éva

Tisztelt BKV!

Ezúton tájékoztatom Önöket, hogy a mai napon (2008.július 30-án) 17 h körül a 4-es villamoson a Rákóczi tér és a Király utca közötti szakaszon az alábbi megalázó és vagyoni kárt is okozó inzultus ért az Önök 217-es számú ellenőre részéről:

A jegyellenőrzés során, miután felmutattam az érvényes bérletemet, annak átadásra szólítottak fel, hosszú ideig ketten is nézegették, majd azzal a váddal illettek, hogy a bérlet érvényességét én átjavítottam filctollal, és ugyan saját többszöri megállapításuk szerint sem kivehető, hogy másik dátum van a filctoll alatt, a bérletet magukhoz vették.

Közben telefonon felhívták a főnöküket és megkérdezték, hogy ilyenkor mi a teendő, majd közölték velem, hogy a főnökük azt mondta, fizettessenek velem helyszíni bírságként 6000,- Ft-ot, vagy menjek be az Akácfa utcába elrendezni a többit.
Én hiába mondtam többször is, hogy a bérletre én csak az igazolványom számát írtam, ahogy szabályos, a tól-ig érvényességet a BKV pénztáros írta rá, akitől vettem, nem voltak hajlandóak elhinni és csalással gyalusítottak továbbra is, természetesen a többi utas előtt.

Hiába kértem vissza többször is a még 10 napig érvényes bérletemet, nem voltak hajlandóak visszaadni, én meg teljesen felháborodtam a nem létező vád miatt, és amiatt, hogy azért, mert egy dolgozójuk nem tudja, milyen tollal lehet érvényesíteni a bérletszelvényt, ennek is az issza meg a levét , aki tisztességesen minden hónapban megveszi a havi bérletet.

Mivel sokfelé járok a városban, sajnos nem emlékszem, hol vettem a szelvényt, de arra emlékszem, hogy még csodálkoztam is, hogy már nem kézzel írott nyugtát adnak, hanem pénztári blokkot, amit sajnos jóhiszeműen nem őriztem meg. Ezek után meg fogom őrizni, felkészülve arra, hogy újabb inzultus ne érjen más hibája miatt.
 
Erkölcsi kártérítést tudom, hogy hiába várok Önöktől, ellenben a bérletigazolványom érvényessége 2013-ig szólt, július 9-én vettem meg ezt a havi bérletet és július 10-től kértem a pénztárostól az érvényesítését, amely így augusztus 9-ig volt érvényes. A vagyoni károm időarányosan: 2661 Ft + 200 Ft lesz az új bérletem ára + a fénykép ára (kb.500 Ft)! Arról nem is beszélve, hogy a havi fizetésemet csak jövő héten fogom megkapni, így hó végén igazán "kellemes" kiadás lesz az új havi bérlet ára is.
 
Kérem, hogy a fentiek ismeretében szíveskedjenek mielőbb reagálni panaszomra.

71 Tovább

Direkt indítják be a vakok alatt a lépcsőt?

Néhány napon belül ez már a második olyan eset, amiben forgalmisták vakok alatt indítják be a mozgólépcsőt. Az emberek ennyire tesznek egymásra, vagy direkt csinálják?

Tisztelt BKV-figyelő!
 
A napokban olvastam hasonló esetről, ezért gondoltam, hogy én is megírom, ami velünk történt.
 
Szándékosan nem írok időt, sem helyszínt, ugyanis nem célom embereket kirakatni az állásukból, vagy figyelmeztetésben részesíteni; inkább csak azt szeretném hangsúlyozni, hogy az említett eset ezekszerint egyáltalán nem egyedi. Én magam látássérült személy vagyok, de nincs vakvezető kutyám. A napokban egy ismerősömmel utazgattam a BKV járművein, aki rendelkezik ilyen kutyával.
 
Az egyik felszín alatti állomásról szerettünk volna a felszínre jutni, amikor megtörtént velünk az eset. A kijárathoz közeledve megállt a kutya, mert látta, hogy jár a mozgólépcső (tapasztalt vakvezető kutya egyszerűen nem hajlandó felmenni működő mozgólépcsőre). Álldogáltunk lent és próbáltuk kérni az embereket, hogy valaki szóljon a személyzetnek, hogy állítsák meg fél percre a lépcsőt, amíg felszaladunk rajta.
 
Néhány perc várakozás után ez meg is történt (a kutya addigra már a nyakunkba is felmászott, annyira félt a helyzettől), viszont amikor meglátta, hogy állt a lépcső, határozott léptekkel megindult felé. Pillanatok alatt feljutottunk, ám amikor a legfelső lépcsőfokon álltam, éreztem hogy megindul alattam a lépcső. Ösztönösen léptem előre egy nagyot és természetesen húztam magammal a velem közlekedő személyt is.
 
Csak azért nem estünk el, mert nekem volt egy szabad kezem, amivel kapaszkodhattam, ám a társam nem is tudott volna kapaszkodni, hiszen jobb keze felém volt és fehérbot volt benne, bal kezében pedig a kutya hámja. Látszólag senkinek nem tűnt fel az eset és mi sem szándékoztunk cirkuszolni, de ha a kutyával bármi történt volna, biztos hogy nem hagytuk volna annyiban a dolgot. Éppen azért a pillanatért állítottuk meg a lépcsőt, amikor végülis mégis járt, mert újra elindították?
 
Kérdem én: mekkora veszteség érte volna a BKV-t, ha még 5 másodpercig áll az a lépcső? Mindketten jól közlekedő vakok vagyunk, pillanatok alatt felszaladtunk a lépcsőn; még tömeg sem volt (dél körül történt az eset), hogy a torlódásra lehetett volna hivatkozni.

33 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek