Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A BKV-tól a MÁV-hoz kerülhet a HÉV

30 milliárd forinthoz juthat a BKV, ha a MÁV a teherszállítási üzletág eladásának 102 milliárd forintos bevételéből megvásárolja a HÉV eszközeit - tudta meg a Napi Gazdaság.

A helyi vasút üzemeltetésének átadásával a Budapesti Közlekedési Vállalat az évi mintegy 10 milliárd forintos veszteségtől is megszabadulna. A tervek szerint április végére készül el a dokumentum arról, hogy az állam milyen garanciális feltételek mellett adja át a BKV-nak az összeget.

A 80 milliárd forintos adóssággal küzdő budapesti társaságnak jól jönne a pénz, miközben a költségvetésből is több forráshoz jut - írja a lap. A BKV ugyanis az idei 32 milliárd után jövőre 42 milliárd forintra számíthat a közösségi közlekedés normatív támogatásának megemelése miatt.

(hírTV)

55 Tovább

Cél: A legátfogóbb tömegközlekedési blog megalkotása

A héten hosszú egyeztetések értek véget. Olyan egyeztetések voltak ezek, amiknek a nyertesei Ti voltatok, kedves utasok! Döntöttünk a BKV-figyelő, a MÁV és a Volánbusz blog sorsáról, és döntöttünk arról, hogyan tovább. Melyik blog szűnik meg? Mi lesz a MÁV-val? Lent mindenre megkapod a választ:

Több mint egy éve indult a BKV-figyelő blog, mely többek szerint a blog.hu és az Index egyik legsikeresebb blogja lett. Amikor a blog indult, még nem gondoltam, hogy ekkora sikere lesz, és arra sem számítottam, hogy naponta 10-15 ezer ember fogja olvasni. Még mindig nehéz elhinni, hogy az általam írt, helyesírási hibáktól hemzsegő bevezetőket naponta több ezren olvassák végig, és a postjaimat ennyien kommentáljátok. Nyáron azt hittem, hogy amit 18 évesen el lehet érni egy bloggal, azt én elértem, sőt, túl is teljesítettem, pedig nem. Addig gondolkodtam az új fejlesztéseken, amíg megint kitaláltam valamit.

A MÁV és a Volán utasaira gondoltam. Azért épp rájuk, mert a BKV-n kívül ennek a két cégnek vagyok még rendszeres utasa, és valamennyire van rálátásom a működésükre. MÁV blog már van, ezért nem szerettem volna újat nyitni, főleg azért nem, mert a szerkesztője a blogolás óta jó barátom lett, akinek nem tennék keresztbe. Neki sajnos az utóbbi időben nem volt sok ideje a MÁV blogra, ezért azt átvettem tőle, és péntektől én szerkesztem. Persze az eddigi szerkesztő sem tűnik el végleg, csak a dolgok oroszlánrészét rám hagyta.

A MÁV blogot a szombati napon saját cikkel indítottam, és vasárnap éjszaka feltöltöttem hozzá egy saját kinézetet, ami kísértetiesen hasonlít a BKV-figyelőhöz, így könnyen meg fogjátok szokni. Bízom benne, hogy az átállás az olvasókat csak pozitívan fogja érinteni, és mindenki elégedett lesz a munkámmal.

Volán blogom van már, melynek szerkesztésére nem volt eddig időm, és energiám se. A blog nem utasészrevételekre alapult, saját cikkeket pedig egyáltalán nem volt időm írni, ezért nem frissült. A következő napokban a Volánbusz blogot továbbadom egy olyan embernek, akinek van ideje a szerkesztésére, és aki a Ti elvárásaitoknak megfelelően, minőségien tudja azt szerkeszteni. Sajnos a Volán blog továbbadása közben keletkeztek hibák, melyen a blog.hu szerkesztői megpróbálnak nekem segíteni. Amíg ezek a hibák nem oldódnak meg, a Volán blogot nem tudom frissíteni.

Nem titkolt célom az, hogy világuralomra szeretnék törni hogy a három legnagyobb tömegközlekedési társaság blogjának megalkotásával a jelenlegi legnagyobb blogot hozzam létre, aminek oldalain csakis utas (olvasói) észrevételek kapnak helyet. Bízom abban, hogy nem csak a BKV, a MÁV és a Volán is tanulni fog majd azokból a hibákból, amiket olvasóink megírnak nekünk, és publikálunk. A három tömegközlekedési társaságot együttműködésre fogom kérni, hogy a nálam publikált levelek ne hülye panaszok, hanem értékes utasészrevételek legyenek. Ebben a ti segíségeteket is kérem! :)

28 Tovább

Offtopic: MÁV-nál legalább az ügyfélszolgálat működik

Aki olvassa a Plörköm az tudja, hogy már 3 napja nem BKV-zom, hanem biciklizem Kelenföld és Pesterzsébet között. Tetszik, és sokkal gyorsabb. De erre most nem térek ki.

Érd és Kelenföld között a biciklit (ami mellesleg egy BMX) vonattal viszem. A dolog érdekessége, hogy eddig egyszer sem kértek rá jegyet, amikor megvettem én tukmáltam rá a kalauzra, hogy érvényesítse. Felmerült bennem a kérdés: Kell-e a BMX-nek jegy? Gondoltam megkérdezem a MÁV-ot. Nekem nem volt fontos, ezért nem telefonáltam, írtam nekik.

Szombaton, 23:08-kor írtam a MÁV ügyfélszolgálatának, melyben több kérdést is feltettem. Nagy meglepetésemre, 23:50-kor meg is érkezett a válasz, melyből minden kérdésemre megkaptam a választ. Sosem gondoltam volna, hogy van olyan ügyfélszolgálat, ahol a hülye kérdéseimre szombaton éjszaka is válaszolnak. Sokat leveleztem a BKV ügyfélszolgálatával. Egy ilyen válaszra ott 30 napot kellett volna várni, a visszaigazoló e-mail is csak hétfőn érkezett volna meg.

H. Henrietta ügyintézőnek ezennel jó munkát kívánok, és köszönöm a segítséget.

29 Tovább

Offtopic: Kezet foghatna a MÁV és a BKV menedzsmentje

Nem titok, a BKV-figyelő Budapesttől egy kicsit távolabb lakik, és a fővárost minden nap vonattal közelíti meg. Annyira szerencsés embernek mondhatja magát, hogy az ország két szuper közlekedési vállalatával is utazhat, legalább napi 45-60 percet. Amikor nem a Gaskó sz*patja az utasokat, akkor épp a MÁV:

Vasárnap a 13.07-es dunaújvárosi vonattal szerettem volna a Délibe menni, Érd-felsőről. Ebben az időben 1 egység Flirt motorvonat szokott járni, mióta a MÁV átcsoportosította az Érdieknek ígért új vonatokat Komárom felé, illetve külföldre (magyar embernek a szar is jó jeligére).

A MÁV fejesei még nem jöttek rá, hogy egy Flirt nem elég. Egy átlagos vasárnap délután sincs rajta ülőhely, általában állni kell, és nem mindenki bír ki 40 percet állva. A MÁV ma is nagyon jól szervezkedett. Ma is egy egység vonatot küldött, amikor számíthattak rá, hogy az EFOTT-ról hazatévedő emberek a dunaújvárosi vonattal fognak menni.

Eredmény: Ajtóban ülő, csüngő emberek. Felszállás lehetetlen. Meg kellett várni a következő 1 óra 30 perc múlva érkező vonatot. Köszönhető ez a fasza szervezésnek.

57 Tovább

A hülye utasok kinyitják az ajtókat

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Idén nyáron örömmel tapasztaltam, hogy a MÁV-Start Flirt motorvonataihoz hasonlóan a Combino villamosokba is egész utasteret hűtő légkondicionálókat szereltek. A villamos utastere kellemesen hűvös, kényelmes benne az utazás.


Azért fordulok Önökhöz, mert javasolni szeretném, mert azt tapasztaltam, hogy hétvégén, amikor a villamosok ritkábban, 10 percenként járnak, a járművezetők hiába zárják be a villamos ajtajait (ami visszanyitható) az utasok minden ajtót kinyitnak, ezzel a villamos belsejében a kinti hőmérséklethez hasonlóan, 28-30 fokos lesz a levegő. Az ajtókat megfigyeléseim szerint mindig az idősebbek nyitják ki. Nem tudom felfogni, hogy miért jó elsétálni az első nyitott ajtó mellett a melegben, majd kinyitni a középsőt, hogy beszálljon az utas, ha a hűvös utastérben is elsétálhatna a középső ajtóig…

 

 



A Combino ajtajai ugyan úgy visszazáródnának maguktól, mint a Flirt vonatoké. Az ajtónál található egy érzékelő, ami ha nem érzékel mozgást, jelet küld az ajtónak, ami az indulásjelző megszólalása után bezárja az ajtót, így nem melegszik fel az utastér. Ha az érzékelő észleli, hogy szállnak fel utasok, semmiképp nem záródik be az ajtó. Ha az utas záródás közben teszi be a lábát az utastérbe, az ajtó azonnal visszanyílik, majd az felszállás végeztével.


Az opciót elég lenne csak a végállomásokon alkalmazni, főleg hétvégén, amikor 10 percet is áll a villamos. Kérem Önöket állítsák be a villamosokon az önműködően záródó ajtókat.

Üdvözlettel: T. G.

85 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek