Az utóbbi időben annyi BKV busz szabadult el fékhibák vagy a járművezetők felelőtlensége miatt (sosem tudjuk meg melyik az igaz), hogy a BKV-nak ideje lenne külföldi példára az utastájékoztató rendszerbe beleírni a „Bocsánat” vagy a „Sorry” feliratot, ahogy az a lenti képen is látható. Nem kerül szinte semmibe, és nagyon jó gesztus lenne a balesetet szenvedettek felé, és akkor is jól jönne, amikor egy jármű a karbantartás hiánya miatt lerobban.
Majdnem kiesett a busz ablaka
Nem meglepő olvasónk levele. A BKV-figyelő 2 éve alatt volt itt már minden: utasok fejére eső lámpa, lyukas padlójú, darabokra hulló busz, de a kiesni készülő ablak sem ismeretlen az olvasók számára. Ilyen panaszból jön most még egy. A kép olvasónk illusztrációja.
Szia Figyelő!
Azt hiszem ma (08. 06.) találkoztam idáig az egyik legveszélyesebb busszal. Egy olyan Ikarus 412-n volt szerencsém utazni, amelyiknek az egyik üléseknél lévő ablaka majdnem kiesett. Az alábbi ábrán pirossal jelöltem azt a részt, ahol az üveg nem volt az alvázhoz rögzítve és a rázkódásnál az üveg teteje annyira kilengett, hogy akár a hüvelykujjam is befért volna, talán egy erősebb nyomásra (valaki nekidől) ki is esik onnan az egész.. Narancssárgával azt a részt jelöltem, ahol nem láttam, hogy rögzítve van-e. Természetesen szóltam a vezetőnek, aki annyira nem volt rajta meglepődve és azt mondta, hogy majd a végállomáson megnézi. Reméljük nem történik baleset!
Szándékos hibák miatt állnak a buszok?
A BKV-figyelő EU-n az egyik hírhez egy BKV-s buszvezető az alább olvasható hozzászólást fűzte. Kollégái szabadnapjaikon más közlekedési cégeknél is dolgoznak, így nem tudják kipihenni magukat. Mivel a BKV buszok karbantartása rossz, így mindig találnak valami hibát, ami miatt félre lehet állni, és a szerelő megérkezéséig lehet pihenni egy kicsit. Ha nem találnak hibát, akkor csinálnak, írja a buszvezető:
Elnézést, de máshol nem tudok panaszt tenni. Buszvezető vagyok a BKV-nál, és unom, hogy szidják a sok meghibásodásért BKV-t. A hibák egy része szándékosan van előidézve, mert a buszvezetők egy része munkaidő előtt vagy után, szabadnapokon más cégekhez rohan dolgozni, KOMO-SKY, VENTUS. WEEKEND, MB TRAVEL,TRANS MAN, stb., és nem tudja kipihenni magát. A buszon csinál főleg, elektromos hibát, pl:nem indul a motor, nincs utasjelző, csengő, index, ez a 7-12-es biztosíték rosszra cserélésével érhető el, félreáll szerelőre vár, az utána lévő pedig viszi a dupla csomagot, neki aztán felforr a hűtővize, ő meg menet közben robban le. A tükör töréseket a vonalszerelőknek köszönhetően sikerül pótolni jelentéspapír nélkül. A hipermarketek bevásárló buszain nincs félreállás mert többet nem kellene menni annak.
Érdekes, és elgondolkodtató az, amit a buszvezető ír. Persze nem kell arra gondolni, hogy az összes ilyen műszaki meghibásodást szándékosan idézik elő, de biztos van néhány olyan járművezető, aki így hosszabbítja meg a pihenőidejét.
Ismét kettétört egy BKV busz
Kettétört egy csuklós BKV busz alváza még a hétvégén, ezért hétfőn éjszaka az összes IK-435-ös típusú buszon elvégzik a rendkívüli repedésvizsgálatot.
A hétvégén még a forgalomba állás előtt tört el az alváza az egyik járműnek a cinkotai buszgarázsban. Ezután a buszt nem engedték a forgalomba. A közlekedési vállalat szerint tavasszal az összes buszon végeztek repedésvizsgálatot és azóta is figyelik az alvázakat. A BKV-nak összesen 171 olyan busza van, mint amelynek az alváza hétvégén eltört, hétfőn éjjel ezeknek kezdik a vizsgálatát - áll a társaság közleményében.
(FH - Hírszerző)
Kiszakadt a busz futóműve
Gyorsan eltüntette a BKV azt az autóbuszt aminek a Rómer Flóris utcánál a jobb első futóműve teljesen kiszakadt még szerdán. A BKV-figyelőt egy autóbuszvezető kereste meg, aki így írta le az eseményt:
Szia!
Ma reggel (06.24) a 91-es vonalán a szerpentin tetején az egyik 415-ös Ikarusnak /BPO-512/ beszakadt az első futóműve. Hihetetlen gyorsan felszámolták az esetet, emelve vontatás, stb., nehogy kiszivárogjon az ügy. Ebből előbb, vagy utóbb katasztrófa lesz.
Üdv, Autóbuszvezető
Megkerestük az üggyel kapcsolatban a BKV szóvivőjét is, aki elmondta, hogy az autóbusz futóművénél egy gumibak szakad el. Szilágyi Károly hozzátette, hogy a vonalműszakos kollégái naponta 200-300 hibát javítanak, és véleménye szerint elég jól értik ahhoz a dolgukat, hogy ne kelljen sokáig babrálniuk egy-egy hibás járművel. Szerinte a BKV nem azért vontatta el hamar az autóbuszt, hogy a baleset ne jusson el több utashoz, illetve a médiához, hanem azért, mert a karbantartók profik.
Utolsó kommentek