Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Új ajtózáródási rendszert vezet be a BKV

A BKV-nál ismét feltalálták a spanyol viaszt: A Combino villamosokon először kikapcsolták az automatikus ajtózáródási rendszert, mert a cég szerint felesleges volt, és a budapestiek nem tudták volna használni. Most visszakpacsolták és kampányolnak, hogy mennyire jó fejek.


A BKV közleménye:

Tisztelt utasaink!

A Combino villamosokon, a 4-6-os vonalán új ajtózáródási rendszert vezetünk be. Az ajtókat jelenleg a járművezető egyedi, vagy központi nyitással tudja működteti. Az ajtó mindkét esetben a le-és felszállás befejezése után nyitva marad.

Az új ajtózárási rendszer szerint az ajtóknál elhelyezett fotocellák érzékelik az utascsere befejezését, majd 4 másodperccel később az ajtó automatikusan becsukódik. Ezt követően a bezárt ajtókat a leszállásjelző gombbal vagy külső ajtónyitó gombbal mindaddig ki lehet nyitni, amíg a jelzőgombok világítanak.

87 Tovább

Nyomorognak az utasok a 3 kocsis HÉV-en

A BKV augusztusban a Ráckevére induló 18:35-ös HÉV-et 6 kocsisról 3 kocsisra cserélte. Ezzel csak az a baj, hogy ebben az órában csak ez az egy járat megy el a végállomásig, és a szerelvény már a Vágóhídnál tele van:

Kedves BKV-figyelő!

Az észrevételem a Ráckevei HÉV-vel lenne kapcsolatos. Körülbelül augusztus elejéig a 18 óra 35-kor, vágóhídról induló HÉV 6 szerelvényes volt! Szomorúan vettem ezután tudomásul, hogy 3 szerelvényre csökkent ez a járat. A problémám ezzel csak az, hogy ebben az órában ez az egy járat megy végállomásig, és már a Vágóhídon olyan tömeg van a HÉV-en, hogy állni is nehézkes rajta. Aki pedig ül, borzasztóan kényelmetlenül tudja ezt tenni, mert mozgásra nincs lehetősége.

63 Tovább

Oktatásban részesíti a BKV az utast rángató, fenyegető ellenőrt

"Beb@szlak a villamos alá! -kiabálta az ellenőr" címmel augusztusban megjelent bejegyzésünkre megérkezett a BKV válasza. Az ellenőrt -aki megfenyegetett egy utast- kihallgatták, de mindent tagad, a BKV mégis oktatásra küldi, és a továbbiakban jobban ellenőrzik majd a munkáját:

Tisztelt Novák Zsuzsa!

Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.

A jelzett esettel kapcsolatban vizsgálatot folytattunk. A vizsgálat során az érintett 182-es karszalagszámú jegyellenőrt, akik a kérdéses időpontban 2009. augusztus 26-án az 1-es jelzésű villamoson dolgozott, jegyzőkönyvileg hallgattuk meg a bejelentéssel kapcsolatban.

A 182-es karszalag számú jegyellenőrünk az esettel kapcsolatban elmondta, hogy már régebben olvasta az interneten azt a megnyilvánulást, amely róla - állítása szerint - névtelenül és valótlan dolgokat állítva megjelent. Elmondta, hogy a történetben szereplő polgárőr, halálos fenyegetéssel és testi sértéssel vádolja. Állítása szerint amennyiben ez így volt, a polgárőr súlyos hibát követett el, miszerint ezeket valamilyen módon nem akadályozta meg, illetve nem intézkedett. A megírt molesztálást, fizikai erőszakkal történő utassal szembeni intézkedését visszautasította, tagadta. Ragaszkodott azon állításához, hogy munkavégzése a meghatározott előírások szerint történt, már a villamoson közölte az utassal, hogy mivel iratai nincsenek, bemondás alapján felveszi adatait. Kijelentette, nem tanúsított az utassal, sem az intézkedésébe beleavatkozókkal szemben durva, bántó magatartást.

27 Tovább

Olcsóbb és jobb a prágai tömegközlekedés

Olvasónk az elmúlt héten Prágában járt, ahol sokat tömegközlekedett. Alant található írásában a prágai és a budapesti tömegközlekedést hasonlítja össze. A cseh fővárosban olcsóbb közlekedni, ám az idegen nyelvű tájékoztatás rosszabb, mint Budapesten. A metró tiszta, viszont a buszok száma kevés, ugyanis Prága a villamosok városa:

Kedves BKV-figyelő!

Manapság divatos a különböző médiumokban összehasonlítani a BKV-t és a prágai tömegközlekedési modellt. Mivel elmúlt héten volt szerencsém eltölteni a cseh fővárosban pár napot így megtapasztalhattam a különbségeket, amit megosztanék veletek is. Természetesen ez csak egy szubjektív összehasonlító írás, nem célom egyik felet sem dicsőíteni/sárba tiporni.

Kissé megfordítva a sorrendet kezdeném egy általános összefoglalóval: érzésem szerint kissé kulturáltabban és emberibb módon lehet közlekedni, korszerűbb jegyrendszerrel, viszont silányabb tájékoztatással. Főleg kötöttpályában gondolkodnak, így villamost érdemes választani, ennek meg van az az előnyös hatása, hogy a jóval kevesebb busz és az eltérő városszerkezett miatt érzésem szerint sokkal kellemesebb a levegő a városban.

254 Tovább

Kötekedtek a lánnyal, majd többször szájon ütötték

Olvasónk lányát a 33-as buszon két ismeretlen lány arcon ütötte. Amikor felszállt a buszra a lányok körülvették, beszorították az ülésbe és kötekedés után többször szájon ütötték. A lánynak senki sem segített, az apuka a következő levelet küldte a BKV-nak:

Tisztelt BKV!
 
Azt szeretném megtudni, hogy ma 18:30 körül a 33.-as számú buszon Budafok felé az Újbuda Center előtt leszálló lányomat a buszon bántalmazó - arcul ütő 2 cigány lányról készült-e felvétel? Lányom szerint azon a buszon van kamera.

Amikor felszállt a buszra, a lányok körülvették, beszorították az ülésbe, és  kötekedés után többször szájon ütötték. Ő a neveltetése miatt nem alacsonyodott le hozzájuk, de ezt többen szótlanul, és tettek nélkül nézték. Mindezt több utas láthatta, de csak egy frissen felszálló fiatalember volt olyan tisztességes, hogy  ismeretlenül is leszállt vele a buszról, és gyalog elkísérte a következő megállóig, hogy onnan tovább tudjon hazafelé utazni. Én ide mentem elé kocsival, mert teljesen kiborult a megaláztatástól.

Ha van felvétel, elkérhetem-e, mert szeretnék feljelentést tenni. Garázdaság, és rablási kísérlet is történt, hiszen a táskáját is erővel kellett visszavennie a támadóitól.Mindez több ember szeme láttára történt ma este. Kérem válaszukat e-mail címemre. Ugyanezt a leírást elküldtem a BRFK e-mail címére is mint bejelentést.

Tisztelettel: XY

478 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek