Sürgősen cserére szorulnak a metró- és a HÉV-szerelvények Budapesten - ezt mondta a Napi Ásznak Vitézy Dávid, a BKV felügyelő bizottságának elnökségi tagja.
Szerinte nem véletlen, hogy ennyi üzemzavar történik ezeken a vonalakon: az egyik HÉV szombat este robbant le a Margit hídnál, a 2-es metró pedig vasárnap délelőtt füstölt a Deák térnél. Vitézy Dávid szerint ezek intő jelek.
A felügyelő bizottsági tag arról is beszélt, hogy a BKV nem megfelelően tartja karban a szerelvényeket, valószínűleg arra számítanak, hogy hamarosan úgyis leselejtezik majd azokat. A főváros viszont tavaly és idén sem vett új járműveket, valószínűleg a választás előtt vásárolnak majd buszokat.
Érik egy metró-tragédia
Magasról tesz a BKV a mozgáskorlátozottakra
Engem, mint átlag utast egyáltalán nem érdekel, hogy alacsony- vagy magaspadlós busz áll-e be a megállóba, már annak is örülök, ha jön egyáltalán valami. Vannak azonban olyan utasok (idősek, babakocsisok, mozgáskorlátozottak), akiknek egyáltalán nem mindegy, milyen busz jön. Fanny -egy mozgáskorlátozott lány- mindig előre megnézi, milyen busz indul, de a BKV rendre kicseszik vele. Alant az ő írásából olvashattok részleteket:
Húgomékhoz készültem vasárnap. Időben elindultam és sikeresen meg is érkeztem a 182-es megállóban. Abban az órában egymás után 3 alacsonypadlós volt kiírva a menetrend szerint.
Ugyan értem én azt is, hogy "Az adatok tájékoztató jellegűek, a menetrendtől eltérések előfordulhatnak." de azt, hogy ennyire eltérjenek, hogy egy sem érkezik (és ez nem az első eset az már) nagyon dühítőek, főleg mínusz fokokban. Ülni és várni, hogy majd a legközelebb talán… nem kellemes és akkor még enyhén fogalmaztam. A legdühítőbb talán az volt, hogy a 184-es busz folyamatosan alacsonypadlós volt. Mindig felcsillant a reményem, hogy jön és vége a fagyoskodásnak. Egy órás várakozás után felhívtam az ügyfélszolgálatot, akik elmondták, hogy a következő már az lesz. A 18:03-as indulással ami 18:15-re ér Szarvashoz.
Lángolt az utasokkal teli metró hátulja?
Olvasónk kedden a 3-as metróval utazott az Arany János utca és Újpest Városkapu között. Amikor felszállt a vonatra erős égett szag csapta meg az orrát. A szag minden megállónál egyre erősebb lett, majd a vonat elkezdett hangosan nyikorogni. Később tudta meg kollégájától és egy biztonsági őrtől, hogy a metró hátulja lángolt, ennek ellenére továbbhaladt az újpesti végállomás felé. A BKV szerint a metró hátulja nem lángolt, csak nagyon füstölt egy fékhiba miatt. Az utas levele alatt a BKV reakcióját olvashatod.
Tisztelt BKV-figyelő!
November 3-án 12:40 kor a hármas metróval szerettem volna utazni az Arany János utcától Újpest Városkapuig. 4 perc várakozás után meg is jött a metró, és felszálltam a leghátsó kocsiba. Miután elindult a metró olyan éget szag csapta meg az orromat, mint amikor a fém a fémen ég. Ahogy minél több megállót hagytunk magunk mögött annál erősebb lett az égett szag, és már az utasok is azt beszélték hogy ez mi lehet.
A Gyöngyösi utcai megállónál már rosszul voltam a szagtól és alig vártam hogy a következőnél leszálljak, a két megálló között elkezdett nyikorogni valami a kocsi aljából, nem volt valami biztató. Megérkeztük Városkapuhoz, amikor leszálltam nézegettem a kerekeket de nem láttam semmit (kíváncsi volta a metró megy e tovább ezért megálltam 2 percre a kijáratnál, de nem mozdult semerre ezért mentem tovább dolgozni).
Villamos Független Szakszervezet reakciója, közleménye
Tisztelt Gál Mihály Úr!
Mivel az Ön által szerkesztett BKV-figyelő nevű blogon megjelentünk, illetve egyik, a tagságunk tájékoztatására szánt plakátunk - szándékunk ellenére, de a megjelenést nem kifogásolva - nyilvánosságra került, így kötelességünknek érezzük, hogy a megjelent cikkel kapcsolatban véleményünket közöljük Önnel, illetve a széles nyilvánossággal.
A most is folyó Kollektív Szerződés tárgyalások menetét, az ott elhangzó javaslatokat, ellenjavaslatokat, a konfliktusokat és konfrontációt kiváltó konkrét munkáltatói tervezetet nem kívánjuk itt és most ezen a fórumon tárgyalni, inkább a közvéleményhez szólunk, kiemelve néhány fontos (a cikk kommentjeiben leginkább megjelenő) gondolatot.
Unatkozó ellenőrök vegzálják az utasokat
Olvasónk kolléganőjére azért szálltak rá az ellenőrök, mert a bérletét nem a BKV hanem a Volánbusz pénztárában vette meg. A Volánnál a bérlet érvényességének idejét nem pecséttel nyomják rá a szelvényre, hanem kézzel írják, ebbe kötnek bele az ellenőrök. Az utas szóvá tette, hogy minden nap ez megy, de az ellenőrök csak annyit mondtak, hogy megérdemli, a BKV-nál kell bérletet venni.
Olvasónknak más ellenőrös sztorija is van: Pénteken a Nyugatinál a jegyellenőrök nevelték az utasokat. Mindenkit megállítottak, aki az álló mozgólépcsőn felszaladt, majd visszafordították őket, hogy jöjjenek fel a működő mozgólépcsőn is, mert az a rend:
Kedves BKV-figyelő!
Mostanában ismerőseim is egyre többet panaszkodnak a BKV ellenőrök minősíthetetlen viselkedésére, és sajnos múlt héten én is tapasztaltam egy "furcsaságot". Kolleganőm a VOLÁN pénztárban, veszi meg a BKV bérletét is, így nem kell kétszer sorban állnia. 2 hónapja a Békásmegyeri HÉV-nél álló ellenőrök folyamatosan szórakoznak vele (elmondása szerint, mindig ugyanazok), mert a Volán pénztárban a szelvény érvényességi idejét kézzel írják rá. Múltkor szó szerint kitépték a kezéből a bérletét, és szét is szedték, amihez szerintem semmi joguk nem volt. Múlt héten már szóvá tette, hogy minden nap ez megy, mire közölték vele, hogy megérdemli, miért nem olyan helyen veszi meg a bérletet, ahol bélyegzőt használnak.
Utolsó kommentek