Összesen 2 milliárd 10 millió forint értékben kötött szerződést a BKV Zrt. a 4-es metróépítés I. szakaszában a DBR Projekt Menedzsmentjéhez kapcsolódó tíz szakértői feladat ellátására - a nyílt közbeszerzési eljárás eredménye a Közbeszerzési Értesítő hétfői számában jelent meg. A szakértői feladatok a járműrendszer, geotechnikus, vasúti pálya, szellőzési, követeléskezelő, költségelemző, kockázatkezelő, projekt ütemező, auditor és pénzügyi szakértő területhez kapcsolódnak, Írja a Blikk.
Mint arról hétfőn beszámoltunk, a BKV cinkotai garázsában a hétvégén kettétört egy Ikarus 435-ös autóbusz, szerencsére még a forgalomba állás előtt így baleset nem történt. Egy ugyan ilyen busz néhány hónapja a forgalomban, az Astoriánál tört ketté. A BKV átvizsgálta az ilyen típusú buszait és 171 darabból 12 buszon találtak komolyabb peredéseket
Hogy én ezt a két cikket miért kevertem így egybe? Azért, mert eddig azért szidtuk a BKV-t, mert koszos, takarítatlan buszokat állít forgalomba. Takarításról már álmodni se merünk, inkább annak örülünk, ha elérjük az úti célunk, és nem szenvedünk balesetet a szétrohadt járműveken. Sajnos a város és a cégvezetés a járműkarbantartás ügyében mindaddig nem fog lépni, míg komolyabb baleset nem történik. Lehet itt pénzhiányra hivatkozni, de ti is látjátok, hogy minden másra találnak pénzt, csak arra nem, amire igazán kellene.
Kétmilliárdot fizet tanácsadóknak a BKV
Re: Miért nem hangolják össze a menetrendeket?
A tegnapi -Volán és BKV járatok összehangolásáról szóló- bejegyzésünkre megérkezett a Budapesti Közlekedési Szövetés (BKSZ) és a Közlekedéstudományi Intézet reakciója. Levelükből kiderül, hogy miért nem lehet összehangolni a buszok menetrendjét, és, hogy milyen fejlesztések várhatók:
Kedves BKV-figyelő!
A BKV 272-es (Bp, Kosztolányi Dezső tér-Törökbálint), illetve a Volánbusz 734, 735 és 736 számú (Bp, Etele tér-Érd, aut. áll.) járatai közötti, a Budaörs, benzinkút megállóhelyen kifogásolt csatlakozásokat illetően az alábbi tájékoztatást adjuk.
A járatok egymáshoz hangolására vonatkozó kérés eddig nem érkezett hozzánk. Annál is inkább, mert a Sasadi úttól Érd, Bem térre a délutáni csúcsidőszakban félóránként-óránként indulnak közvetlen autóbuszok is, 731 jelzéssel. Amennyiben ilyen közvetlen járat nem áll rendelkezésre, a Sasadi úttól 10-12 perces sétával elérhető az Etele téri autóbusz-állomás, ahol közvetlenül fel lehet szállni az Érd felé közlekedő autóbuszokra.
Nagyon felkészült a BKV az áfa emelésre
Hetek óta tudni, hogy a mai naptól az ÁFA emelés miatt minden drágul, többek között a tömegközlekedési viteldíjak is. A jegy ára például 290 forintról 300-ra emelkedett. A BKV legyárthatta volna előre a jegyeket, de nem tette, inkább a régi jegyeket alakítják át. Szívesen megkérdezném az Apehet, hogy ez így mennyire szabályos. Minden jegy-sorszámhoz tartozik egy összeg, amivel a cég elszámol, tehát a BKV hibába írja át a jegyek árait, attól az még 290 forintos jegy marad.
Miért hiszi azt a biztonsági őr, hogy mindent megtehet?
Olvasónk hiába vette meg a 9000 ezer forintos bérletet a metró mozgólépcsőjénél az egyik biztonsági őr úgy bánt vele, ahogy a bliccelőkkel szoktak. Az egyik őr kitépte a kezéből a bérletet, majd azt ordenáré stílusban közölte az utassal, hogy a bérlethamisítókat és bűnözőket szűri ki. Részletek a levélben:
Kedves BKV-figyelö!
Ami velem ma megtörtént talán nem egyedi, és hasonló témában biztos mindennaposak az észrevételek, mégis úgy érzem muszáj legalább magamnak megadnom azt az érzést hogy talán foglalkozik valaki a dologgal, és meghallgat valaki.
Minden alkalommal mikor metróra megyek, már jó elöre ki szoktam készíteni a bérletemet mert tudom hogy úgyis ott lesznek az őrök.
Ez ma is így volt, fél 3 körül mentem a Deák térre, s mivel a bérletet a jobb kezemben tartottam, a jobb oldali ellenörnönek nyújtottam oda. Erre a balomról a másik ellenörnö meglehetösen arrogánsan, szinte fellökött, olyan hevesen próbálta kitépni a kezemböl az igazolványt. Természetesen ez sikerült is neki, három lépéssel odébb rohant és hátat fordítva nekem azonnal a bérletem marcangolásába kezdett. Döbbenten álltam mellette, megkértem hogy adja vissza, és megkérdeztem töle, hogy mire jó, hogy ezt csinálja. Erre ordenáré stílusban, kb bünözönek nézve közölte velem, hogy a bérlethamisításokat szeretné kiszürni, már lefülelt hármat, s eközben végig, mint egy keselyü, a bérletemet rángatta, mert nem tudta kinyitni a tetejét, majd felajánlottam neki, hogy segítek szétszedni, mégiscsak az enyém, tudom hogy kell.
Újabb vonalon folytatódik az első ajtós felszállás
Az egy hónapja bevezetett első ajtós felszállás beváltotta a hozzá fűzött reményeket, ezért - tapasztalataink és utasaink pozitív visszajelzései alapján - a Társaság július 1-jétől a 40-es járatra is kiterjeszti.
Mint ismeretes, a BKV egy hónapja vezette be az első ajtós felszállást a kisebb utasforgalmú 87-87A, a 187-es illetve a 141-141A autóbusz járatokon, melynek lényege, hogy az érvényes jegyet vagy bérletet még az utazás megkezdése előtt fel kell mutatni az első ajtónál. A jegyekért és bérletekért becsületesen fizető utasok érdekeinek védelmét szolgáló utasbarát rendszer a babakocsival utazók és mozgáskorlátozottak számára azonban lehetőséget biztosít a 2. ajtón való felszállásra.
Utolsó kommentek