Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Színészek mondják majd a megállók neveit. De minek?

A BKV-nál már  megint megtalálták, mire lehet feleslegesen százezreket költeni. Új szlogenünk ugye már van, (bár a cég a kínos bemutató után inkább titkolja, tehát hiába fizettek ki 500 ezer forintot érte.) Most azt találták ki, hogy a járműveken Tarcsa Zsuzsa hangját ismert színészek hangjaira cserélik. A BKV-figyelő megszerezte az egyik ilyen felvételt, amin a Millenniumi Földalatti megállóit hallhatjátok:

Nem indul a videó? Kattints ide!


Számomra érthetetlen, hogy az erre költött pénzt a BKV miért nem takarításra, karbantartásra, vagy a külföldiek korrekt tájékoztatására költi, hisz a turisták által sűrűn járt vonalakon és megállókban szinte semmi angol vagy német nyelvű tájékoztatás nincs. Emellett -ahogy én tudom- Tarcsa Zsuzsát olyan szerződés köti a BKV-hoz, ami szinte felrúghatatlan, tehát a színészeken kívül őt is kell majd fizetni. Vajon a BKV mennyit fizetett a színészeknek, hogy a megállók neveit felmondják? Miért kell minden reggel a munkába járóknak azt hallgatni, hogy „Innen csak pár lépés Pesti Broadway”?  (Ezek az információk csak magyarul hangzanak el, tehát a turisták ettől nem lesznek okosabbak.) Vajon a szétrohadt, kigyulladó , kettétörő buszokon utazók boldogabbak lesznek attól, hogy színészek mondják a megállók neveit?

A BKV-figyelő információi szerint a BKV a hangokat előre elkészítette, majd később kiderült, hogy azokat a régi járművekre (MillFav) az elavult technika miatt nem lehet feltölteni, így a járművek utastájékoztatását vagy korszerűsítik (milliárdokért) vagy a kifizetett hangokat kidobják a kukába.

Szerintem joggal tesszük fel a kérdést: a vezérigazgató idehozott kommunikációs igazgatója eddigi regnálásnak ideje alatt milyen érdemi munkáról tud számot adni?

41 Tovább

Azért bliccelt, mert nem tudott jegyet venni

Olvasónk szerint a BKV-nak nem sírnia kellene azért, mert sok a bliccelő, hanem tenni kellene azért, hogy legalább a nagy végállomásokon, csomópontokon lehessen jegyet venni, akár éjszaka is. Hiába van meg valakiben a szándék, ha nem tud jegyet venni akkor bliccelni fog:

Helló BKV-figyelő!

Aprócska jelentéktelen történet az enyém, mégis azt hiszem, hogy jól illusztrálja milyen alapvető problémák vannak a BKV működésében.

Történet: Tegnap (2009.5.14.) este fél hét körül a Bornemissza téri buszvégállomáson. Naiv Utas érkezik, 173-as busz bent áll, egy percet jelez a kijelző az indulásig. Jegyet akar venni, de a forgalmi ügyeleten senki (automatába nem dob pénzt, mert naiv ugyan, de már sokszor rá*szott). Sofőr bent ül a fülkében, fülhallgató a fülében. NU odaáll a fülkeajtóhoz, int, h beszélni szeretne, sofőr fülhallgatót kivesz:

56 Tovább

Lepacsiznak a biztonsági őrökkel a hajléktalanok

Aki sűrűn utazik a 3-as metrón az már biztos, hogy találkozott azzal a hajléktalan nővel, aki a metróállomásokat és a kocsikat gyermekével a kezében járja és kéreget. Biztos vagyok benne, hogy a BKV-nál is ismerik, hisz hónapok óta zavarja az utasokat. Néhány hete a Ferenc körúton a peron mellett láttam, éppen egy biztonsági őrrel beszélgetett, aki a beszélgetés után tovább is ment. Nem zavarta ki a hajléktalan, kéregető nőt, még csak rá sem szólt.

Olvasónk is ismeri a kéregetőt. Ő arra a kérdésre keresi a választ, hogy egy látszólag is hajléktalan nő hogyan juthat le a metró területére, ha a mozgólépcsők tetején mindenhol ellenőrzés van? Íme a levele:

Sziasztok!

Naponta veszem igénybe a 3-as metrót. Reggelente teli, ezzel nincs is probléma, délután hol így hol úgy. Viszont már régóta tapasztalom, hogy egy kéregető hajléktalan gyerekével (akit a kezében tart) metrókocsiról metrókocsira végigjárja a szerelvényt, és pénzt kéreget "szegény gyermeke" számára. Természetesen a nőnek "kellemes illata van", ha elmegy melletted, még utána pár percig is érzed a szagot.

Ha a metró tömve van, és állni kényszerülsz, had nem mondjam, milyen érzés, ha egy "ápolt" ember nyomorog el melletted, és jól hozzád dörgölődik. (Hál' Istennek ezt még nem tapasztaltam, eddig szerencsém volt, de valakinek már biztos volt ilyen "szerencséje".)

89 Tovább

Látod? Nem látod? Na látod!

Utastájékoztatásban sokat javult a BKV a blog indulása óta, azonban vannak még hiányosságok. Ilyen a buszok belsejében és az ablakoknál lévő utastájékoztató kijelzők (Fok-Gyem) karbantartása és cseréje. A BKV ezeket a kijelzőket állítólag azért nem tartja karban, mert a cég amelyik ezeket gyártotta és javította megszűnt, ezért lehet egyre több rossz, és működésképtelen kijelzővel találkozni. Olvasónk is ilyenekről készített képeket Kelenföldön:

70 Tovább

Nem segítettek a látássérült utasnak

A hányinger kap el amikor hallom (látom), hogy egészségesnek mondott emberek miként csesznek ki a fogyatékkal élőkkel. Olvasónknak van egy látássérült ismerőse, aki a minap egyedül indult haza az 1-es villamossal. A villamoson fiatal szipus gyerekek piszkálni kezdték. Az utas nem tudott ellenük fellépni, az utastársak segítségére várt, de sajnos mindenki nagy ívben tett arra, hogy egy fogyatékkal élő utast ép szívatnak.

Sajnos a budapesti tömegközlekedők nagy része sem a rongálók, sem az ilyen kis szemétládák ellen nem lép fel. Inkább tűr, és elfordítja a fejét, mint ha azt sem tudná, mi történik mellette/mögötte. Ezen a szemléleten kellene végre változtatni.

Kedves BKV-figyelő!

Van egy kis probléma, ami talán helyet kaphatna a BKV-figyelőn, ha gondolod jelentesd meg!

Lényeg a lényeg, egy látássérült ismerősöm, tőlem eltávoztában, hazafelé menet szokása szerint az 1-es villamost használta, most kedden olyan 19 óra körül. A Népligetnél szállt fel, és nem tudni melyik megállónál, de "betalálták" a tetves szipuzók. Az illető hölgy 42 kilós, kezében a fehér bottal, nem igazán tudott ellenük semmit sem tenni, szerencsére nem bántották, csak hülyeségekkel fárasztották, miközben az egész kocsi bűzlött a hígítótól!

189 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek