Azonnali tájékoztatást kért Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes Kocsis István BKV vezérigazgatótól a szakszervezetek által kifogásolt formaruhákról.
A vezetéshez írt levelében Hagyó kéri Kocsis Istvánt, hogy állapítsák meg az eddig megtett, illetve elmulasztott intézkedések felelősét, és vizsgálják meg az azonnali szerződésbontást a gyártó céggel, ha a dolgozók panaszai igaznak bizonyulnak.
A politikus emellett szeretné tudni, hogy a beszerzéskor a vállalatvezetést presztízs- és imázs-szempontok vagy a dolgozók kényelme vezérelte. Hagyó kíváncsi arra is, hogy a szakszervezetekkel konzultáltak-e a beszerzésről, kikérték-e a dolgozók véleményét, lehetett-e tesztelni előzetesen a ruhadarabokat.
Hagyó felelőst követel formaruha-ügyben
Lázadnak a BKV-sok az új formaruha ellen
A silány minőség miatt a nyári formanadrágok kiosztásának azonnali leállítását követeli a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége. A BKV Fürst Közlekedési Szakszervezet szerint pedig az új pulóver bő ujja beakad az irányváltóba, a világos, bugyikék zakók pedig olyan bénák, hogy nem is hordja őket szinte senki.
Levelet írt a napokban Gulyás Attila, a BKV egyik legnagyobb szakszervezeti tömörülésének, a VTDSZSZ-nek az elnöke Balogh Zsolt általános vezérigazgató-helyettesnek, amelyben követeli, hogy a BKV azonnal intézkedjen a silány minőségű nyári nadrágok kiosztásának leállításáról, és tegye meg a szükséges lépéseket a ruha gyártójánál.
Háromból kétszer sikerült bliccelnem a metrón
Tegnap próbabliccelő voltam a 2-es metrón (bérletem a zsebemben volt). Arra voltunk kíváncsiak, hogy ha jegy és bérlet nélkül, de határozottan haladok a mozgólépcső felé, akkor a biztonsági őrök vajon megállítanak-e, vagy simán leengednek. A tapasztalat sajnos az volt, hogy 3 helyszínből 2 helyen (Déli, Moszkva) simán le tudtam menni. Egyedül a Keletinél állítottak meg. Természetesen azokon a helyeken, ahol bliccelni tudtam a biztonsági őröket figyelmeztettük, az ellenőrzés végeztével sokkal körültekintőbben végezték a munkájukat.
Ilyen ellenőrzésekre azért van szükség, mert azt tapasztalom, hogy aki kopasz, kigyúrt, de nincs jegye, azokat szó nélkül leengedik a biztonsági őrök. Akinek pedig van bérlete (legyen az fiatal, vagy nő) azokat pedig előszeretettel szívatják. Olvasónk tapasztalata is hasonló:
Üdv mindenkinek!
Csupán egy rövid megfigyelés következik szombat 16.00 környékéről, a Ferenciek teréről. Haverommal megyünk le a metróba, már lenn vagyunk. Előttünk halad két lány, jellegzetes hajcsattal, nagy szoknyával, rágózva, fekete hajuk lobog a szélben. Ahogy közeledünk a mozgólépcsőhöz, az egyik le van állítva, a másik megy. Figyelem, csel következik: Ellenőrök háta mögött elhaladnak, mintha azt hinnék, hogy működik a mozgólépcső, majd átbújnak a szalagon, és visszatérnek az üzemben lévő mozgólépcsőre, útnak indulnak lefelé, és egymás kezébe csapnak. Az ellenőr eközben tőlem kéri még a diákigazolvány matricát is (van). Számos kérdés fogalmazódott meg a fejemben.
Hányan lehetnek Budapesten Ők? Ha mind fizetne, hány új busz lenne belőle, vagy mennyivel kerülnénk közelebb egy nyereséges(ebb) BKV-hoz? Mert attól tartok, számuk jelentős, így igen jó lenne, ha nem utaznának ingyen, Ők, a Szentek. Aki érti, az érti. Magával cseszik ki a BKV, amiért hagyja ezeket ingyen utazni.
Kiugrott a boltba sörért és ropiért
Olvasónk nem mindennapi eseményeknek volt szemtanúja 10-én este a 198-as járaton. A busz a Szent Kereszt térnél megállt, és a motorja is, mert a vezetője beugrott a téren lévő boltba. Ilyenkor nem fontos tartani a menetrendet, csak amikor a busz után futó utasok megvárásáról van szó? Kérdik jogosan az utasok.
Kedves BKV-figyelő,
egy számomra nem mindennapi eseményt osztanék meg Veled. Az eset ma (május 10.) éjjel 23:26-kor történt, a 198-as buszon (BPI-260) Rákoskeresztúr előtt nem sokkal.
Éppen hazafelé tartottam, és a Füstifecske utcánál vártam az említett buszra. 20 perc várakozás után 23:22-kor meg is érkezett, de olyan nagy tempóval, hogy a hátsó ajtaja épp a buszmegálló táblájánál állt meg. Ez még nem nagy gond, legalább gyorsan otthon leszek, gondoltam. Pár megállóval arrébb, a Szent Kereszt térnél is megállt a busz, majd a motorja is. Vezetőnk kiszállt (50-es szakállas fazon), majd le sem lakatolva a vezetőfülke ajtaját beugrott a pár méterrel arrébb álló éjjelnappaliba.
Veszélyben a BKV bankképessége
A fővárosnak, az államnak és a BKV-nak is áldozatokat kell hoznia a fenntartható közösségi közlekedési rendszer kialakításáért, amelynek első lépéseként az állam és a főváros egy új, közös megrendelői szervezetet hozna létre, derült ki a fővárosi kabinet hétfői ülésén.
A főpolgármesteri kabinet tájékoztatást kapott az Európai Beruházási Bankkal (EIB) kötött hitelszerződés alapján készülő, hosszú távú közlekedési, működési és finanszírozási stratégia helyzetéről.
A Boston Consulting Group (BCG) szerint 10 év múlva, változatlan teljesítményszint mellett a BKV éves üzemi költségei 25 milliárd forinttal lesznek nagyobbak. Ezt nem ellensúlyozná az évi 5,5 milliárd forintra becsült reálköltség-csökkentés, ami három hatékonyságjavító intézkedésből származna.
Utolsó kommentek