Elbocsátotta két kiemelt főtanácsadóját Kocsis István, a BKV vezérigazgatója - írta az Index szerda délután. A portál információi szerint Molnár László műszaki-gazdasági főtanácsadónak és Futó Sándor elnöki főtanácsadónak kell távoznia a cégtől.
Az Index szerint mindkét főtanácsadó alapbére havi bruttó 1 millió 424 ezer forint. Felmondás esetén a munkavállalót 12 havi átlagkereset illeti meg, amely meghaladhatja a 40 millió forintot is.
"A BKV vezérigazgatója tavaly szeptemberi hivatalba lépése óta következetesen csökkentette a vállalatnál a tanácsadási költségeket. Ennek keretében most megkezdte a szervezeti egységekhez (igazgatóságokhoz, főosztályokhoz) nem tartozó, közvetlen vezetői tanácsadói munkaszerződések számának csökkentését" - reagált a BKV sajtóosztálya.
"E terv részeként a vezérigazgató úr megköszönte Molnár László főtanácsadónak és Futó Sándor koordinációs főtanácsosnak az eddigi munkájukat, együttműködésüket, és jelezte, hogy a jövőben nem tart igényt a tevékenységükre" - olvasható lapunkhoz eljuttatott közleményükben.
A vezérigazgató úgy döntött, hogy a BKV nem fizet végkielégítést, és a tanácsadói szerződések megszüntetése tovább folytatódik. Kocsis István elmondta, hogy "a több mint egymilliárdos tanácsadói szerződéseket máris nagyságrendekkel csökkentette hivatalba lépése óta, és - amint ez a sajtóban is megjelent -, a most említett tanácsadók távozása is lényegesen mérsékli ezt a költséget".
(Hírszerző - MTI)
Nincs végkielégítés - elbocsátották a BKV két főtanácsadóját
Munkavédelmi maszkban vezette a buszt
Már nem csak az utasokat, a buszvezetőket is zavarja a jármű utasterébe visszaáramló kipufogógáz. Olvasónk a 103-as vonalon egy olyan buszvezetővel találkozott, aki munkavédelmi maszkban vezetett, így védekezett az egészségkárosodás ellen. Sajnos már itt tartunk.
Tisztelt BKV Zrt.!
Ma reggel (03.30.), negyed kilenc után szálltam fel a BPI-763 rendszámú 103 járatukra a Népligetnél. A buszon átható, fullasztó kipufogógáz-szag érződött, amin a szellőztetés sem segített, mivel a kipufogógáz közvetlenül az utastérbe áramlott. A sofőr úgy próbált védekezni a gázok ellen, hogy munkavédelmi maszkban vezetett.
Az esetről a véleményemet illendőségből megtartom magamnak, azt azonban nyomatékosan kérem Önöktől, hogy a buszt haladéktalanul vonják ki a forgalomból, és ne közlekedtesség mindaddig, amíg meg nem javították.
Ismét csalódtam Önökben
Fülöp József
Kulturált utastér és ülés
A VT-Transman Kft. a BKV egyik alvállakozója, aki budai és pesti vonalakon MAN és Volvo buszokkal van jelen. Buszvezetőik általában a BKV-tól és a Volántól kirúgott buszvezetők. Sok kritikát kapnak a buszaikkal és a járművezetőikkel kapcsolatosan is. Előbbit azért kritizálják az utasok, mert a "VT-s" buszok még annyira sincsenek takarítva, mint a BKV buszai. A karbantartással is igen nagy bajok vannak, az utastér csinosítgatására sem költenek sokat. A buszokba olyan gyenge minőségű üléseket tettek, amik már attól is rongálódnak, ha valaki leül rájuk. Ez olvasónk képein is látható:
7518 pár formacipőt vásárol a BKV
Végre megtudhatjuk, miért kellett a BKV-nak cipőipari tanácsadásra elköltenie 700 ezer forintot, írja az Utazó kiskövet blog. A cég ugyanis kiírt egy közbeszerzési pályázatot munkacipő szállítására. Két év alatt összesen 7518 párat kell szállítania a nyertesnek, fele-fele arányban téli és nyári darabokat.
A cipőket majd azok az alkalmazottak viselhetik, akik az utcán, forgalomban dolgoznak. A tender érdekessége, hogy nem konkrét cipőt kell szállítani, hanem utalványos rendszerben kell a dolgozókat kiszolgálni - érdemben tehát a cipőkereskedők tudnak ajánlatot tenni. A pályázat értékelésekor 70 százalékban számít az ajánlati ár, 15 százalékot számít a bolt megközelíthetősége, és másik 15 százalékot ér a bolt(ok) nyitvatartási ideje.
Miért tűri a bliccelést és a rongálást a BKV?
A BKV tudja, hogy egyes vonalain nagyon sok a bliccelő, és rengeteg a rongáló, mégsem tesz semmit. A 21-es, 24-es és 28-as villamosokon szinte mindenki bliccel, senki nem vesz jegyet. A BKV mégsem küld oda több ellenőrt, biztonsági őrt vagy rendőrt, inkább tűrik, hogy szétlopják a céget, és az utasok balhézzanak a villamoson.
Olvasónk az 50-es villamossal utazik, ahol elmondása szerint egyre rosszabb állapotú villamosok járnak. Az ablakokat rögzítő gumik szét vannak vágva, az ablaktáblák össze vannak karcolva, a villamos más részeit tag borítja. Ilyenkor hol vannak az őrök?
Tisztelt BKV ZRt.!
Érvényes bérlettel rendelkező, az 50-es villamos (Kispest, Határ út-Béke tér) járatot rendszeresen igénybe vevő utasuk vagyok.
Egy ideje az 50-es viszonylaton közlekedő járművek rendszeresen és könyörtelenül teljes mértékben vandalizálva közlekednek. Értem ez alatt például:
Utolsó kommentek