Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Miért dohányzik a járművezető?

Nemdohányzó utasként rendkívül zavar, amikor a BKV egyes alkalmazottai az utasokat semmibe véve dohányozni kezdenek vezetés közben. Főleg egy olyan járművön, aminek a vezetőállása és az utastere nincs is rendesen elkülönítve. Más országokban már a kocsmákból is kitiltották a dohányosokat, nálunk még csak különböző szabályzások vannak, hogy mikor, hol lehet dohányozni. BKV járműveken nem lehet, és ebbe a vezetőfülke is beletartozik. Akkor mégis miért dohányoznak a járművezetők? Megértem, hogy kevés a pihenő idő, de ez nem felhatalmazás arra, hogy bármilyen jogszabályt felrúgjanak, és károsítsák az utasok egészségét.

Tisztelt BKV!

Mai napon (2009.03.27.) utaztam a 1557-es számú 3-as (esetleg 62-es, az adott szakaszon mindkettő jár, és mindkettő hannoveri típusú) villamoson Zugló irányába (Kőbánya felől, a jármű 9:25 körül állt be az Örs Vezér tere Kőbányai oldal (Árkád) megállóba). A fülke közelében álltam, amikor is erőteljes cigaretta-szag csapta meg az orromat és ruházatomat. A zsúfoltság miatt nem tudtam elmenni a fülke közeléből sem, illetve a sofőrnek sem tudtam szólni, hogy legyen kedves eloltani. Mindemellett hallottam, amint hangosan telefonált is, de attól legalább nem lett büdös a ruhám.

Javítsanak ki, de úgy érzem - és nem csak a ruhám szagán, mely a cigarettától büdös lett -, sofőrjeik igazán fittyet hánynak azokra az emberekre, akiket szállítanak, egyfelől nem tisztelik őket, másfelől az egészségük és a BKV szabályzata sem jelent semmit számukra. A leírt esetet gyakran tapasztaltam az 1-es villamos vonalán is, ott szintén gyakori a vezetőfülkéből kiáramló cigarettabűz.

62 Tovább

Nem vitatkozott, inkább lyukasztott

Olvasónk a Batthyány téren szeretett volna felszállni a metróra, ezért jegyet lyukasztott, de ezt a lépcsőnél álló őrök nem fogadták el. Azt mondták, hogy az egy perce lyukasztott jegy érvénytelen, mert az állomás-kód nem megfelelő rajta. Ádám kerülte a biztonsági őrrel való vitát, mert tudta, hogy hülyékkel nem érdemes vitatkozni. Csak lesüllyedt volna a szintjükre, és legyőzték volna a rutinjukkal, ahogy a mondás tartja. De mivel BKV-s őrökről van szó, még egy pofont is kapott volna. Inkább lyukasztott még egy jegyet:

Tisztelt BKV Figyelő!

Ma (március 28) a Batthyány téri metró állomásnál, 9:36-kor a következő kellemes szerencsejátékban volt részem:

Jó szokás szerint 2 jegyellenőrző droidon való átjutás után lehet megközelíteni a mozgólépcsőt ezen a reggelen is. Gyűjtő jegyesként jó szokás szerint jegy dugdosása a szent gépbe, de persze megint nem megy. Hál' isten a második már megy, beleharapott a jegyembe, ráfirkált, így mennék is tovább. Elhaladva a drága ellenőrök mellett már tenném is el gyűjtőjegyemet, de ekkor megszólal egy hang "Hé te!".

52 Tovább

Pimasz úr a BKV-ellenőr

A rossz kezdés után a Viasat megmutatta, hogy a "pimaszkodás" megy nekik jobban is. Papp Gergely a TV2 Naplójából megismert műsorvezető a tegnapi adásban ellenőrnek adta ki magát, és megnézte, milyen egy napjuk. Dulakodás, anyázás, a videókon három részletben megtekinthető:


Nem indul a videó? Kattints ide!

57 Tovább

Nagy baj van Szegeden

Egy neve elhallgatását kérő szegedi villamosvezető keresett meg levelével a hétvégén, aki arra panaszkodik, hogy Szegeden nagyobb problémák vannak a tömegközlekedéssel, mint Pesten.

Az ottani tömegközlekedési cég, az SzKT folyamatosan leépíti a dolgozóit. Eddig csak a tartalékosokat küldték el a cégtől, és villamosvezetőből sincs elég. Helyettük időnként a karbantartók vezettek. A járművezetők már meg sem mernek szólalni, mert főnökeik minden rossz szóért kirúgással fenyegetik meg őket. Pedig lenne mire panaszkodniuk, mert a túlóra is megszűnt, a beteg villamosvezetőket nem pótolják, így egyre kevesebb villamos közlekedik a városban. Remélem nem haragszotok meg, ha a hétfő reggelt nem BKV-val, hanem SzKT-val kezdem:

Kedves BKV figyelő!

Ez nem BKV-s, de SzKT-s történet, viszont gyanítom, hogy ilyen a BKV-nál sem történik:

Én Szegeden vagyok villamosvezető, az utóbbi időben egyre nagyobb problémák és egyre kevésbé érthető dolgok történnek velünk. Legyen szíves egy posztot szentelni, mert a helyzet kezd tarthatatlanná válni:

Ugyanis az SzKT takarékoskodni szeretne, állítólag a gazdasági válság hatásai miatt. Korábban a villamosnál két tartalékos volt egy Rókuson és egy Tarjánban. Ez összesen 4 szolgálatot jelentett, mert ugye mindkettőből volt délelőttös és délutános is. A Rókusi tartalékot már valamikor februárban megszüntették.

24 Tovább

Együttműködés a BKV-val

Két éve csinálom a BKV-figyelőt, szinte feleslegesen. Megismertek az emberek, jókat lehetett itt anyázni, de a blog az igazi célját nem igazán érte el. Voltak sikertörténetek szép számban, de szerintem ez kevés. Ezeket a kis sikereket általában nem a BKV-nak, hanem a különböző hatóságoknak köszönhettem. A blog célja az, hogy a BKV felfigyeljen a saját hibáira és javítson azokon.

Az első egy évben szinte semmilyen kommunikáció nem volt a BKV és a blog között. Néhány levelet váltottunk, de ezen kívül semmi más nem volt. A BKV-sok között hamar elterjedt a blog híre. Ennek köszönhető, hogy láthatóan csökkent a szabálytalankodó BKV alkalmazottak száma. De ez sem az együttműködésünk érdeme volt sajnos, hanem a nyilvánosságé.

Regőczi Miklós (volt kommunikációs igazgató) eltávolítása, és Kocsis István kinevezése óta sokkal tárgyalóképesebb a BKV. Ahogy az elmúlt hetekben is láthattátok a cég a bejegyzések egy részére válaszolt, és a blogon leírtaknak köszönhetően utasbarát intézkedéseket vezettek be. Hogy a cég és a blog között a kommunikáció még jobb lehessen személyes találkozókat fogok kezdeményezni, ahol az általatok felvetett problémákra a cég emberei fognak választ adni. Tervben van egy bejegyzés, ahol a legégetőbb problémákat hozzászólás formájában leírhatjátok. Ezeket én kinyomtatva elviszem a BKV-nak, és megpróbálunk rá megoldást keresni.

Hagyó Miklós már hónapokkal ezelőtt egy nekem írt levelében elmondta, hogy a BKV-nak szerinte komolyabban kellene foglalkoznia a bloggal. Úgy néz ki a két év alatt most jutottunk el odáig, hogy a cég komolyan veszi a blogot, és a lerírt problémákat kivizsgálja, megoldást keres rájuk. Bízom benne, hogy ez nem csak szemfényvesztés, hanem komolyan érdekli őket az utasok észrevétele, panasza. Én ezt már az elején szerettem volna elérni, ám kezdő bloggerként  nem csodálom, hogy nem vettek komolyan. Volt egy olyan stílusom, amit a BKV nem fogadott el, lehet, hogy jogosan.

Bízom benne, hogy az utasok ezentúl is megtisztelnek bizalmukkal, megírják nekem panaszaikat, észrevételeiket, hogy segíthessek nekik. Az elmúlt két évben sikerült elérnem, hogy a blog a tömegközlekedők és a fővárosiak számára ismert lett, így majdnem minden BKV-járművön van legalább egy „BKV-figyelő” :)

74 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek