A nyári időszámításra történő átállással kapcsolatos forgalmi változások az éjszakai autóbuszok menetrendjében
A március 28-áról március 29-ére virradó éjszaka 02.00-ről 03.00 órára történő óraátállítással megtörténik a nyári időszámításra történő átállás. Az óránként vagy annál gyakrabban közlekedő éjszakai járatok (906, 907, 908, 909, 914, 921, 923, 930, 931, 940, 950-950A, 956, 960, 973, 979-979A, 996-996A, 997) 02.00 és 02.59 óra közötti indulási időpontjai mindkét végállomásról elmaradnak.
Az órás követésnél ritkább, illetve csak meghatározott időpontokban induló járatok esetében a március 28-áról március 29-ére virradó éjszaka az alábbi változások lépnek életbe:
901: a Közvágóhídtól 1:24-kor és 1:54-kor induló járatok az Óbudai Autóbuszgarázsig közlekednek, a 02.00 és 02.59 óra közötti indulások pedig mindkét végállomásról elmaradnak.
922: a Moszkva téri 2:48 órai és a Budakeszi 2:23 órai indulások elmaradnak.
Kezdődik a nyári időszámítás
Áthelyezi a BKV az újpesti buszmegállót
Csütörtökön reggel megjelent a blogon egy bejegyzés „Áznak és nyomorognak az utasok az újpesti buszmegállóban” címmel. A bejegyzésben egy utas levelét olvashattátok, amiben arra panaszkodott, hogy a 30/30A buszok megállóját a BKV áthelyezte. Az új helyen nyomorogtak az utasok, és pavilon híján még szét is áztak.
Az esettel kapcsolatosan már aznap megkerestem a BKV illetékeseit, akik azonnali intézkedést ígértek. Pénteken kaptam levelet a szóvivőtől, amiben elírta, hogy az utasok kérésére helyezték át a megállót, és most az utasok érdekében visszakerül oda, ahol mindenki kényelmesen elfér. Az illetékesek kimentek a helyszínre, több busszal is kipróbálták, hogy egész nap, minden menetrendi időben jó lesz-e a megoldás, lefényképezték, felírták, hogy melyik időszakban melyik buszra hány utas várakozik, és az ott tapasztaltakat fogja tükrözni az április végén kialakított új megállórend. Valószínűleg az se fog tetszeni mindenkinek, de egy városban mindenkinek szüksége van némi kompromisszumkészségre.
Ezúton köszönöm meg olvasóim észrevételét, és a BKV gyors intézkedését.
Nyereményjáték a BKV-figyelőn!
Szerda reggeli bejegyzésnél többen a hajléktalanok védelmére keltek, amikor leírtuk, hogy semmi keresnivalójuk nincs a BKV járművein. Én még mindig tartom magam ahhoz, hogy a maga alá piszkító, igénytelen embereknek, akiknek jegyük és bérletük sincs nincs helyük a BKV-n, nincs joguk zavarni a többi utast a kulturált utazásban. Aki az utazási feltételeket több ponton is megszegi, azt bárki leparancsolhatja a járművekről.
Én megértem a másik felet is. Nem kell, hogy mindig egyezzen a véleményünk. Hogy lássátok milyen kedves vagyok, a hajléktalanokat védők között még egy nyereményjátékot is kihirdettem, de a nyertest még nem találtam meg. A főnyereményt az kaphatja meg, aki a leginkább kiállt a BKV járműveit összemocskoló hajléktalanok mellett. A főnyeremény lent, a képen látható!
A nyereményt a BKV-figyelő természetesen házhoz szállítja!
Utasok orra előtt csukta be az ajtót
Ma 11:20 körül volt szerencsém utazni a képen látható 47-es villamossal. A villamost egy fiatalabb férfi vezette, én a Galvani utca és a Bocskai út között utaztam vele. Már az utazás elején feltűnt, hogy a vezető nem igen hagy időt az utasoknak a le és felszállásra, de három megállóban is megszívatta az utasokat.
A futó utasokkal babrált ki. Direkt megvárta, hogy a távolabbról érkezők odaérjenek a villamoshoz, majd amikor az „ügyfél” 2-3 méterre volt az ajtótól megszólaltatta az indulásjelzőt, és zárta is az ajtókat. Az utazni szándékozók anyázással és mutogatással jelezték a villamosvezetőnek a nemtetszésüket. Vissza persze sosem nyitott ajtót, mert a játék lényege az utas megszívatása volt. A BKV belső szabályzata kimondja*, hogy minden embert meg kell várni, akin az utazás szándéka látszik.
A vezető egyébként feleslegesen sietett, mert a Bocskai úti lámpánál több perces várakozásra kényszerült, mert az előtte haladó 18-as villamost utolérte. Egy utas meg is jegyezte, hogy „Ezért megérte sietni”.
*BKV: A forgalmi utasításunk kimondja, hogy a járművezető köteles a megállóhelyen minden olyan utast megvárni, akinél az utazási szándék észlelhető.
Miért zárják le az álló lépcsőt?
Tavaly a metróállomások álló lépcsőit a BKV szalagokkal zárta el, hivatalos indoklás szerint azért, mert a bliccelők itt kerülték ki a lépcső tetején álló őröket. Persze ez hülyeség, hisz az őröknek bármit fel lehet mutatni, beengednek a metró területére, nem foglalkoznak vele. Épp a metró az a hely, ahol a legjobban lehet bliccelni. Azon kívül, hogy igénytelen, mégis mire jó? A vakok, kutyások, mozgólépcsőtől félők szívatására? Vagy csak valamelyik vezető cimborája "jóárasította" a kordonokat?
Utolsó kommentek