Ez valami vicc, amit itt egyesek közpénzen művelnek. Elindítottak egy rabló vállalkozást, melynek az a célja, hogy minél több pénzt szedjen el az adófizetőktől, és minél több pénzel tömje tele politikusok zsebeit. Ez a vállalkozás a 4-es metró. A Világ legdrágább kéregalatti villamosa.
Budapestnek szüksége van metróra, mert minden nagyvárosnak kell metró. De nem ilyen. Valaki eldöntötte, hogy előkaparja a 20 éves terveket, és metrót épít Budapestnek még akkor is, ha beledöglünk. Ez az ember egy olyan metrót szánt nekünk, amire 20 éve szükség lett volna. 2008-ban senki nem gondolt arra, hogy ezek a tervek elavultak, és új metróvonalat kellene tervezni. A budapesti maradjon csöndben, és örüljön, hogy lesz metrója. Valamikor. Miénk a világ leghosszabb egyterű villamosa, és ha egyszer elkészül, miénk lesz a Világ legdrágább metróvonala is. Ha másban nem lehetünk elsők, legalább erre büszkék lehetünk.
Az elmúlt héten a DBR Metró Projektigazgatóság és a Bamco vitába keveredett. Ez a vita 35 milliárd forintról szól. A metró építése az eddigi 511 milliárd forinton túl, többletköltségekkel jár. A DBR 1,5 milliárdot fizetne az alagutat fúró Bamconak, de a cég 36,5 milliárdot akar. A Bamco fenyegetőzésbe kezdett. Ha nem kapják meg a pénzt, akkor leállítják a munkát, de az is lehet, hogy összecsomagolnak, és elmennek.
Nem a levegőbe beszéltek. A tegnapi napon a cég abbahagyta a munkát. Bizonytalan ideig nem fúrják az alagutat és nem építik az állomást a Gellért téren. A teljes munkának jelenleg a 30%-a áll.
Jelenleg két megoldás van. Az egyik az, hogy tejelünk. Szórjuk az adófizetők pénzék a Bamco zsebébe, és megmutatjuk nekik, hogy egy kis munkabeszüntetéssel sok pénzt kapnak. Az is lehet, hogy megtetszik nekik ez a pénzszerzési forma, és a metró megépítéséig eljátsszák még ezt vagy tízszer. Persze ha a zsebekbe töltünk pénzt, akkor is folytatódik a munka.
A másik megoldás, hogy a metrót kiássuk magunknak, és elkerüljük a Gellért teret.
Sosem lesz kész a 4-es metró
Egymás seggében járnak a buszok
Igazi paranormális „paraméterkönyv jelenség”, hogy egymás után elmegy két azonos jelzésű busz (pl. 11-es) majd 30 percig semmi mozgás a vonalon. Az utasok meg gyűlnek a megállókban, türelmetlenkednek, és az újból slágerré váló „Mocskos Békávé” című dalocskát éneklik:
Szia BKV-figyelő!
2008. szeptember 26-án, 14.05 perckor, irodába menet, vásárlást is elintézve jövök ki a Batthyány téri csarnokból, mikor is az ideiglenesen áthelyezett 11-es busz megállójában a képeken is látható látvány fogad. Nem számoltam meg, de legalább 40-50 utas várakozott a buszra. A dolognak az érdekessége, hogy a tér tele volt a 11-es viszonylat buszaival (ez is látszik a képeken), csak éppen senkinek nem méltóztatott eszébe jutni, ennél a rugalmatlan vállalatnál, hogy ha ennyien várnak már a végállomáson, akkor talán illene a buszt elindítani.
Végül a hegyről érkezett meg egy jármű, erre kellett felszorulnia a sok embernek. Én az első megállónál leszálltam, de már ott is 8-10 ember várt (lásd utolsó kép), s lehet is látni, hogy páran meg sem próbálnak felszállni rá, valaki fel sem állt a padról, vagy oda sem próbált menni a buszhoz. A 92-es számú képen talán látszik, hogy a buszvezetők egyébként milyen kedélyesen elbeszélgetnek, miközben az utasok a megállóban szívnak. A 93-94-es képen lehet látni, hogy közvetlenül egymás után két busz is elmegy, (az egyik szintén pihenőbe) látszik a számukból, hogy nem ugyanazok.
Üdvözlettel: Hegyirabló
A levélhez kapcsolódó képek:
Ha nem látod a képeket, kattints ide!
Szezonvégi kiárusítás
Miért hülyék hozzák a fontos döntéseket?
Tíz évig senkit nem érdekelt, hogy az M0-ás körgyűrű hiánya mekkora torlódást okoz Budapest útjain. Most, hogy elkészült a körgyűrű, és megszűnt a dugó buszsávot, buszsávokat építenek. Az illetékeseket eddig nem érdekelte, hogy a BKV járatai sokszor 30-40 percet álltak a dugóba. Akkor nem kellett buszsáv. Most igen:
Tisztelt Figyelő!
Levelem megírásának oka az index cikke, amely szerint mega-giga-szuper buszsáv készül Rákoskeresztúr és az Örs vezér tere között. Sokan úgy gondolják, hogy épp itt volt az ideje, pedig...
Tény, hogy az elmúlt tíz évben az egyik legrosszabb dolog volt Rákoskeresztúron lakni és a belvárosban dolgozni. A reggeli csúcsban mind a Pesti út-Jászberényi út, mind a Keresztúri út beállt a forgalom miatt, sokszor olyannyira, hogy a Rákoskeresztúr városközpont - Örs vezér tere útvonal több, mint egy óráig tartott, miközben dugó nélkül ez 17 perces út.
Még rosszabb volt, hogy nem lehetett mindig megjósolni, mikor lesz dugó, ezért két választása volt a keresztúriaknak: vagy felkelnek jó korán, elindulnak 45-60 perccel korábban és ha nincs dugó, beérnek korábban; vagy pedig normál időben kelnek fel, és dugó esetén elkésnek. Személy szerint én próbáltam a középúton lavírozni, a BEB bérlet bevezetése után pedig vonattal jártam.
Ebben az időszakban tényleg sokat segített volna egy betontömbökkel elválasztott buszsáv, hiszen akkor a tömegközlekedőket nem tartotta volna fel az egyszemélyesen használt autók tömege.
Viszont amióta átadták az M0-ás új szakaszát, csoda történt, nincs dugó. Megszűnt. Finito. Egy-két nap volt egy kis torlódás a Keresztúri út egyik 200-300 méter hosszú szakaszán, de az átadás óta minden egyes nap 20 perc alatt értem be az Örs vezér terére, ami idillikus állapot; sokat segített a helyzeten a BKV új menetrendje is. A Pesti út-Jászberényi út útvonalon is normalizálódott a helyzet.
Szükség van most a buszsávra? Nem. Megkapjuk a dugók megszűnését követően? Igen. És mit fog okozni az építkezés legalább 2010-ig? Átmeneti forgalmi korlátozásokat, ideiglenesen félig lezárt sávokat, azaz dugót!
Tisztelettel: chabba
Villamosvezető véleménye a változásokról
Mi a véleményed a paraméterkönyvről, és az életbe lépett változásokról?Anyám azt tanította, hogyha nem tudok jót mondani, nem mondjak semmit.:)Természetesen szükség volt változásokra, de érzésem szerint - és ebben nagyon sokan egyet értünk - kissé elkapkodták, nem gondolták át. Olyan embert, embereket mozdítottak el (szándékosan nem írok nevet), akik konyítottak is a közlekedéshez, de a politikai hírverésnek bizony ezek az emberek estek áldozatául. Akik a jelenlegi paraméterkönyvön dolgoztak, nem biztos, hogy sűrűn veszik igénybe munkaadójuk szolgáltatásait vagy csak egész egyszerűen nincsenek tisztában egy város "működésével", a járműpark állapotával, a valós utazási igényekkel.Maga az utasok tájékoztatása szerintem elfogadhatónak nevezhető, a tájékoztató füzeteket sok BKV-s kolléga a város több pontján osztogatta, próbáltak segíteni az utasoknak. Az internetes tájékoztatás hagy némi kívánni valót maga után, de ezt bizonyára sokan észrevették. A hibákat azóta kiküszöbölték, csak nem világos, hogy miért kell mindig arra várni, hogy valaki a nyilvánosság előtt belekössön és miért kell utána megsértődni a kritikán.A kocsiszínben ahol dolgozol milyen változások voltak? Hány járművet selejteztek le? Voltak elbocsátások?Száva kocsiszínben történtek változások, nem minden a paraméterkönyvvel összefüggésben. Ilyen lépés volt a 42-es és az 52-es villamosvonalakon az utazási komfort "növelése" érdekében előbb hétvégén, majd teljesen üzemidőben, a hét minden napján a Ganz villamosok hannoveri kocsikra cserélése. Ez persze az 52-esen a szűk menetrendnek - a működésképtelen váltók, valamint a kertvárosi részen lakók panaszai miatt (jogos-jogtalan, ezt mindenki ítélje meg maga) érvényes sebességkorlátozás hossza (bizony hossza, hiszen a Vörösmarty utcai megállótól egészen a Pacsirtatelepig és vissza a Nagysándor József utcai megállóig 20 km/h!) nem tett jót, hiszen a hannoveri villamosoknak "lassú" az ajtóműködése és ez bizony sokszor vezet késésekhez, eltérő indulásokhoz, amik persze behozhatók, a járművezető 2-3 perces végállomási tartózkodásainak rovására. Bár az utaskényelem volt az elsődleges cél, a hannoveri villamosok sajnos pont az idősebb korosztálynak jelentenek "akadályt" a magasabb lépcsők miatt.Egy nagyon jó példa az 52-es kapcsán: a menetidőből levettek, hozzátették a tartózkodási időhöz. Amit persze nem élvezhet a vezető, hiszen semmi nem történt a vonalon (sebességhatár növelés). A különbség most annyi, hogy eddig volt 3 perc Pacsirtatelepen, most van 5 és igaz ez Határ útra is, csak éppen eddig sem lehetett sokszor odaérni, a most megadott időkben pedig egyáltalán nem. Az Akácfa utca bölcs menetrendkészítői szerint a villamosnak elég 8 perc Pacsirtateleptől a Szent Imre herceg utcáig. Igen, ha repül, ha szabályt szeg, ha nincs egyetlen utas se. Amúgy lehetetlen teljesíteni, de őket ez nem érdekli.Az új paraméterkönyv lévén az 50-es villamos utasai "megismerkedhettek" a Ganz villamosokkal, csúcsidőben ők a besegítők, így nem kell vissza venni a 42-es és 52-esről a hannoveri kocsikat.Selejtezés tudtommal nem történt. Az más persze, hogy a közlekedési balesetben elszenvedett sérülések sokszor hónapokig "kezeletlenül maradnak", mert nincs alkatrész stb stb. Jelenleg Szávában a 1503-as (megérkezése napjától szétszedve, bakra téve!!!), a 1544-es (amit az Ecseri út-Üllői út kereszteződésnél kiütött a teherautó), a 1551-es és a 1513-as villamos áll. Megbontva, félkészen, így is, úgy is.A paraméterkönyv miatt elbocsátások NEM voltak, ezt mindenképpen kiemelném. Ha valaki ilyet hall, hogy a paraméterkönyv miatt bocsátották el, ne vegye készpénznek. Akiktől megvált a cég, azok munkavégzésükkel "dolgoztak" meg érte.Melyik ma Budapesten a legelhanyagoltabb villamosvonal és melyiket érintették a legjobban a változások?
Utolsó kommentek