Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A menetrend csak mese

Jó dolog a menetrend, csak Budapesten sok értelme nincs. Aki mégis megnézi, csak annyit tudhat meg belőle, hogy a kiírt időpontokhoz képest mennyit késik az adott járat, vagy éppen melyik marad ki. Másra tényleg nem jó.

Tisztelt BKV!

 

Magyarázatot kérek arra a jelenségre,hogy csodás paraméterkönyvük bevezetésének második fordulója óta hogyan fordulhat elő rendszeresen, hogy a menetrend kiírásával ellentétesen, minden második buszjárat kimarad! (természetesen az általam használt BKV járatokról teszek most említést, úgymint a 95A busz, a 126-os busz, a 20E busz, hogy az 1-es és 37-es villamost már ne is említsem)

 

Konkrétan most csak a két legkirívóbb esetre várok Önöktől magyarázatot:

 

1./ A 95A jelzésű buszra szept 6.óta kivétel nélkül minden reggel 20-25 percet kell várnom (6.50-re szoktam kiérni a Stadionok felé menő busz Salgótarjáni úti megállójába). A végre megérkező busz olyan tömött, hogy nem egyszer lemaradunk róla, aztán várhatjuk a következőt, elkésve a munkából.

 

Hazafelé - a Hungária krt-nál - 16.10 és 16.30 között szoktam várni, legtöbbször elmegy egy garázsmenet, majd 15-20 perc múlva jön az, amire fel lehet(ne) szállni, ha épp fel lehetne férni. (Komolyan elgondolkodtam már azon, mi a fenének veszek én havonta bérletet, ellenőr fel nem fér erre a buszra, ha mégis megpróbálná, az ideges utasok valószínűleg ledobnák a buszról)

 

Ellenkező irányba mennek a buszok, tehát valószínűleg valami fekete lyukba kerülnek a végállomáson, hogy nem tudják időben indítani visszafelé. Eddig az volt a hivatkozási alap, hogy dugó van a Pongrác úton, dugó van a Kerepesi úton - de mióta a kamionok nem hajthatnak rá a Kerepesi útra, azóta egyáltalán nincs dugó. Mi a magyarázat erre?

 

2./ Hétfőn, 13.13-kor érkeztem Káposztásmegyerre, a 126-os busz végállomására. A menetrend szerint a busz minden óra 20. és 40. percében indul!

 

13.17-kor be is állt a busz, majd 13.42 indult el, amikor az utasok már igencsak zúgolódtak, miközben a sofőr valamelyik BKV-s társával kedélyesen elröhégcselt, elbeszélgetett, majd ült fapofával a helyén. Hogy merészelik megtenni a fizető utasokkal, hogy minden ok nélkül csak úgy, kihagynak egy járatot? Nem először fordul elő ez sem.

 

Mi a magyarázat erre?

 

Jelen levelemet elküldöm a VEKE-nek és a Bkvfigyelő internetes portálnak is!

 

Üdvözlettel, Kristóffy Ágnes

53 Tovább

Kamerát tettek a buszba

A blog indulása óta kérem a BKV-tól, hogy a felújított Ikarus buszokba tegyenek térfigyelő kamerákat, mert azok nélkül a felújítás semmit sem ér. Naponta tapasztalom a 23-as buszon, hogy hogyan teszik tönkre a néhány hete még csillogó-villogó járműveket. A BKV szerint nincs engedélyük arra, hogy bekamerázzák a buszokat, ezért nem szerelnek be kamerákat. Olvasónk most mégis talált olyan buszt, amibe térfigyelő kamerát szereltek:
 
42 Tovább

Fertőznek minket a hajléktalanok?

Régen mindig mosolyogtam azokon a finnyás embereken, akik vékony kesztyűbe fogják meg a kapaszkodókat a BKV-n, és mielőtt leülnének egy ülésre, leterítenek valamit maguk alá. Rá kellett jönnöm, hogy ezek az emberek nem finnyásak, csak óvatosak. Egyre sűrűbben találkozom a BKV-n hajléktalanokkal, akik leülnek, kapaszkodnak, és a mosdatlanságuk miatt rengeteg fertőzést terjesztenek.
Kedeves BKV-figyelő!
 
Pénteken 6 óra körül utaztam a 6-os villamoson az utolsó előtti ajtónál, a csuklóban. Zenét hallgattam és bambultam, majd arra figyeltem, hogy mindenki az én irányomba néz, undorodó fejjel. Rögtön végignéztem magamon, hogy mit néznek, de nem találtam semmi különöset. Ezután végignéztem a villamoson, és elfogott a hányinger.
 
Az ajtó mellett egy hajléktalan férfi ült rövidnadrágban, akinek a két lába szinte teljesen fehér volt. Gomba, vagy valamilyen betegség lehetett, pontosan nem tudom, de az biztos, hogy egész úton vakargatta. Nem volt szép látvány, hogy azzal a kezével fogta meg a kapaszkodókat, amivel előtte a beteg lábát vakarta.
 
 
Aki a következő megállóban felszáll erre a villamosra, leül az úr helyére, majd leszállásnál megfogja azokat a kapaszkodókat, amiket ő, akkor nagy esélye van arra, hogy a fehér gombái közül párat megkap. Már csak abban bízok, hogy hazaérkezéskor, és a munkahelyre beéréskor az embereknek az első dolga az, mint nekem: A kézmosás. Percekig szoktam súrolni a kezem szappanos vízzel, hogy a csúszós, ragadós kapaszkodók nyomait lemossam magamról.
 
A blogon egyébként olvastam már olyan esetet a hozzászólások között, hogy egy fiatalúr kapaszkodás után az arcát megvakarta, és másnapra nagy sebek keletkeztek az arcán. Akkor nem akartam elhinni a történetet, de a fentiek fényében ezt már el tudok képzelni…
247 Tovább

Megtolatták velük az alagútban rekedt villamost

Vajon melyik a veszélyesebb? Kistestű kutya szájkosár nélkül, vagy az alagútban szaladgáló, villamost megtoló utasok? Nem minden kutyás hord magánál szájkosarat, főleg akkor nem, amikor a városban autóval közlekedik, és a kocsiban viszi az egyébként kistestű kutyáját. Olvasónknak elromlott az autója, ezért útját BKV-val szerette volna folytatni, persze ez nem volt egyszerű:
Tisztelt BKV!
 
2008. október 1-én,  20 óra 30 perckor a 41/19-es villamost pótló buszra nem szállhattam fel szájkosár nélkül 23 cm marmagasságú igen fegyelmezett kutyámmal. (Történetesen autóm elromlott és éppen nem volt nálam szájkosár (nem is tudom honna szereztem volna este fél kilneckor a Batthyány téren), viszont szerettem volna ennek ellenére hazajutni valahogyan.)
 
Biztos vagyok benne, hogy a buszvezető már látta maga előtt, amint olyan tömött lesz a villamospótló az uszkve 2 megállóra, hogy egy gombostűt sem lehet leejteni, és ilyen állapotok között fogja kutyám végigharapni valamennyi utas bokáját.
 
Ilyen vasfegyelem mellett, ugyanakkor egyik villamosvezető kollégájuk éppen a héten kérte meg az utasokat, hogy legyenek szívesem megtolni a villamost (!!!), mert az benn rekedt ki tudja milyen okból a Lánc-híd alatti alagútban. 
 
Ha a két esemény utasbiztonsági szempontjait vesszük figyelembe, az üres buszon nem utazhat kistestű kutya szájkosár nélkül, de az alagútban téblábolhatnak az utasok a 270,-ft-os viteldíjért!? 
 
Úgy tűnik az említett villamosvezetőnek kevesebb felelősségérzete volt mint a vasszigorú buszvezetőnek, ugyanis ha valamelyik utas elesik és a villamos alá kerül, vagy netán a több száz kilós villamoskocsi megmozdítása közben esetleg sérvet kap, annak következményét fogja-e viselni? 
 
A kérdés már csak az, hogy ezentúl a viteldíjért kötelező lesz részt venni a jármű mozgatásában is, cserébe a BKV is részt vesz az utasok megfelelő testedzésében? Kutyával is gyalogolni kell és kutya nélkül is kutyagolni kell...
 
Tisztelettel: dr. Seres Márta
(Aki a villamosbetolást nem hiszi el, utazzon néha a 41-es vonalon, ahol olyan ICS t. villamosok közlekednek, amiknek régebben nem adtak engedélyt erre a vonalra. Nem egy eset volt az UV-k lecserélése óta, hogy a villamos nem tudott kijönni az alagútból.)
 
154 Tovább

A metróépítés miatt süllyed az egyetem épülete?

Balesetveszélyes álmennyezet, szétrepedt falak, omlásveszélyes balkon, kritikus állapot. A Budapesti Műszaki Egyetem épülete több mint öt centit süllyedt, az egyetem vezetői szerint mindez egyértelműen a 4-es metró építése miatt történik. A DBR metró előzetes statikai elemzése betontámasztékot javasolt az egyetem alá, de az nem épült meg. Ha az épület tovább süllyed, egyes részeit le is zárhatják. A kivitelező egyelőre nem nyilatkozik.
 
A műszaki egyetem vegyi karának egyik álmennyezete életveszélyessé vált. A dékán megmutatta, milyen károkat okozott eddig a 4-es metró építése az épületben. A vegyifülke sorban például pár nap alatt elrepedt az összes csempe. Szinte nincs olyan része az épületnek, ahol ne lennének repedések. Egy erkély pedig már annyira elmozdult, hogy valószínűleg le kell bontani.
 
Az épület most több mint 5 és fél centivel van lejjebb, mint amikor kezdték a metró állomását építeni. A szakemberek szerint nem lenne ez az 5-6 centis kritikus süllyedés, ha megépült volna a betontámasz az épület alá. Igaz ez egymilliárd forint lett volna.
 
A Gellért téri állomás éppen a vegyi kar alá épül. A DBR metró előzetes statikai jelentése 30 centis betontámaszt javasolt. Ez nem készült el. Ahogy az épület tartópilléreit sem erősítették meg. Hogy miért nem, arra nem kaptunk választ, mert a DBR Metro jövő hétre ígért tájékoztatást.
 
A vegyi kar dékánjának állítása szerint baj lehet abból is, ha elkészül az állomás és járnak a szerelvények.
 
„Nagyon érzékeny mérőműszerink is vannak. Mint például a mágneses rezonancia spektométer. Ezek nagyon érzékenyek az elektromágneses terekre és a rezonanciára is” – mondta Pokol György, a BME Vegyész- és Biomérnöki Karának dékánja.
 
A több százmillió forintos berendezések költöztetése 40-50 millió forintba kerül majd. És ebben nincs benne az új termek és a helyreállítás költsége.
 
(RTL Híradó - D. Tóth András)
42 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek