A 4-es metró alagútját fúró Bamco Kkt. 36,5 milliárd forintot követel vélt többletköltségei miatt, a DBR Metró Projektigazgatóság viszont csak 1,5 milliárdot fizetne. A Bamco a munka leállításával fenyeget. Elméletileg az is előfordulhat, hogy a cég összecsomagol és hazamegy.Klados Gusztáv, a DBR Metro Projektigazgatóság operatív projektmenedzsere sajtótájékoztatón elmondta, hogy nemrég kapták meg a Bamco levelét arról, hogyha nem fizetik ki a többletköltségeit, abbahagyja az építést.A Bamco a metróalagutakat és a Gellért téri állomást építi. A két alagút már elérte a Gellért teret, ahol egy korábbi hatósági döntésnek megfelelően amúgy is meg kell állniuk, az állomásépítés felfüggesztése viszont Klados szerint a teljes metróberuházás véghatáridejére is hatással lehet.A projektmenedzser szerint a Bamco 150 millió eurót, azaz körülbelül 35 milliárd forintot követel az eddig szerinte elvégzett többletmunkákért. Klados úgy véli, ez az összeg irreális, mert a szerződés szerint a cég a teljes alagútépítésért kapna 178 millió eurót. Hozzátette, hogy a DBR szakértői szerint 6,4 millió euró, azaz 1,5 milliárd forint járna. Ennek az összegnek a folyósítását megkezdték.A Bamco a levélben arra hivatkozik, hogy a többletmunka-követeléseket a döntőbíróság megítélte, ezért az jogos. Klados azt elismerte, hogy a követelések egy részét megítélte a döntőbíróság, de az összeg arányáról nem szólt a döntés. A DBR egyébként magát a döntést megkifogásolta, így az egy következő fokra, a választott bíróságra megy.Klados Gusztáv szerint a cég csak fenyeget. A Bamco megteheti, hogy leáll, sőt elméletileg még az is előfordulhat, hogy szerződést bont, és elhagyja a munkaterületet. Ez azonban a gyakorlatban rendkívül rizikós számára, mert ha később elbukja a pert, akkor hatalmas kártérítési összeggel kell szembenéznie.(Index)
35 milliárd forintról szól a metróvita
Ki akarta lökni a metróból
A BKV-nál még mindig vannak olyan kiskirályok, akik azt hiszik, hogy a kis problémákat mindig verekedéssel, az utas felpofozásával kell elintézni. Utasunk nagyot hibázott, mert a metró ajtaját megfogta, mert a társai még nem szálltak be, az pedig már záródott volna. A metró vezetőfülkéjéből kiszálló férfi, minden figyelmeztetés nélkül támad rá:
Tisztelt BKV-figyelő!
Sajnos szemtanúja voltam egy borzasztó esetnek. 09.24.-én az utolsó előtti metrón (23:10) utaztam Újpest irányból Kőbánya felé. Az első kocsiban utaztam és ott történt meg: ( Vagy a Forgách utcánál vagy az Árpád hídnál (nem figyeltem)), hogy pár fiatal felszállt de még várták az ismerőseiket és az egyikük nekidőlt az ajtónak (persze nem szabályos ez), erre a vezetőfülkéből kijött (egy idősebb féri ) civilben, üvöltözött és kiakarta lökni a fiatal embert a metróból, de ellenkezett így a metró kocsiban esett el és majdnem beverte a fejét az ülő rész szélén lévő kapaszkodó rúdba. Erre a férfi kiabált még valamit és visszament a fülkébe mint aki jól végezte dolgát.
Milyen jogon kezd el majdnem megverni egy utast? Persze, hogy nem volt joga tartani az ajtót de akkor sem ez a megoldás, szerintem. Hozzáteszem a kocsiban ült egy fekete kabátos fiatal ember, vállánál metró felirat, de nem tett semmit.
Teljesen felháborít ez az esett, hogy így kell, így lehet ezt csinálni büntetlenül?? Ez egyszerűen elfogadhatatlan, ilyen országban kell élnünk. Bízom benne, hogy ez nem mindennapi, de ezt nem tudhatom.
Üdvözlettel: jack
Az olaszok hátsóját nem töri a műanyag ülés
Ismét adtunk egy pofont a sz@rnak
Tisztelt BKV-figyelő!Ma reggeli (08.09.24) tapasztalatomat szeretném megosztani veled, és az olvasókkal, melyeket az Etele téri 19-es villamosmegállóban szereztem. A BKV úgy gondolta, hogy a metró területén már megismert biztonsági őröket, most felhozza egy kicsit szellőzni a felszínre és a villamos mellé beállítja őket. A 49-es megállójában három biztonsági ácsorgott a reggeli csúcsban, és kérték a „jegyeketbérleteket”. Igen! Három őr és öt ajtó. Kettő őr állt az első ajtónál, és az ötödiknél nél is egy.Akinek volt bérlete az felmutatta az őröknek, akinek se jegye, se bérlete nem volt, az átment a második vagy a harmadik ajtóhoz, és ott szállt fel. Az őröket nem érdekelte, nem szóltak nekik.Ha minden ajtónál őr állna, akkor se érne semmit az ellenőrzés. A bliccelő utas megvárja a villamospótló buszt, amivel meg egy megállót, majd átszáll a villamosra. Ismét közpénzből adtunk egy pofont a szarnak…Jól mondta a VEKE, hogy ezzel a lépéssel csak a fizető utasokat szívatják meg ismét, mert aki bliccelni akar, az elsétál az első megállóig, vagy a második ajtóig. A biztonsági őrök egyébként a metró területén sem foglalkoznak a bérlettel, egyik kollégám 2007-es Decemberi bérlettel jár, ami színben, és kinézetében is más, mint a mostani.Vajon ennyi feleslegesen fizetett ember fizetéséből hány járművet lehetne kitakarítani?Üdvözlettel: K. Dénes
Turistabarát ellenőrök
Örömmel olvasom, hogy nem csak turistákat lehúzó, hanem turistáknak segítő ellenőrök is vannak a BKV-nál. Olvasónk az első látszatra visszataszító ellenőröket egyből megszerette, amikor látta, mennyire együttműködőek, és segítőkészek:
Kedves BKV-figyelő!
Történetem csütörtökön (2008. 09. 18.) reggel játszódik (f10 körül) a Ferenciek terén. A lefelé menő mozgólépcsőnél egy fiatalabb, nem különösebben szimpatikus fiatalember zenét hallgatva, rágózva, illetve egy idősebb, kimondottan antipatikus úriember végzi ellenőri munkáját. Előkaparom bérletem, mutogatom, persze nem érdekli őket. Mielőtt rálépnék a lépcsőre (mögöttem senki), látom, hogy a felfele jövő lépcsőről leszállva két idősebb, kínai úr megszólítja a fiatalembert, szemmel láthatóan segítséget kérve. A blogon olvasott rémtörténetek hatására gondoltam, megkérdezem, hogy segíthetek-e, mivel a srác jelezte, h nem nagyon tud angolul, de azért mondják. Mikor odamentem felajánlani, hogy fordítok, mindhárman nagyon megörültek, a srác külön meg is köszönte (ezen már meglepődtem). A két úr pénzt szeretett volna váltani, elmondtam, hogy hol találnak váltót, illetve szerettek volna Budapest Kártyát is.
Én nem tudtam, hogy lehet olyat kapni, ezért megkérdeztem a srácot, aki mondta, hogy a fehér kioszknál, ami BKV-jegyeket árul és ott van 3 méterre, de azért odamegy, és megkérdezi, hogy biztos van-e (itt már nem hogy meglepődtem, de már-már csodálkoztam). Visszajött, mondta, hogy valóban lehet venni kártyát, de nem mennék-e oda a két úrral, hogy biztos ne verjék át őket. Mondtam, hogy sajnos nem tudok, mert vonathoz megyek és az ugye időben indul, meg amúgy is pénzt váltanak előtte, azt meg nem tudom megvárni. Erre a legmeglepőbb fordulat állt elő: megkért a srác, hogy mondjam egy a két úrnak, hogy váltsanak pénzt, és ha megvan, menjenek vissza hozzá, ő elkíséri őket Budapest Kártyát venni, akkor nem lesz semmi gond, nem verik át őket.
A két kínai úr igen örült, hogy ilyen kedves az ellenőr (azt nem fordítottam le, hogy azért megy velük, h ne verjék át őket, csak annyit, h segít a vásárlásnál), ők ketten biztos úgy mennek haza, hogy itt nagyon kedves és segítőkész emberek vannak. Az ellenőr srácnak nem került nagy megerőltetésébe, hogy jó képet alakítson ki a BKV-ról, mindannyiunknak kb. 4 percet vett el az életéből a történet (najó, az ellenőrnek a vásárlással lehet, hogy még plusz 5-öt, de összesen akkor is kevesebb, mint 10 perc).
Ilyen egyszerűen lehetne jó színben feltüntetni a tömegközlekedést, ahelyett, hogy direkt szívatnák a turistákat. Az meg, hogy az ellenőr a saját kollegájáról tételezi fel, hogy átverné a külföldit, sokat elmond a BKV-ról, de nem az ellenőrt minősíti.
D. N.
Utolsó kommentek