Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Volán pótolja a 24-es villamost

A BKV járműparkja annyira elavult, és annyira kevés autóbuszuk van, hogy külsős cégeket kell megkérni több viszonylat üzemeltetésére. Az alvállalkozók eddig BKV-kék buszokat küldtek ki a vonalakra, így az utas szinte semmit változást nem érzett, amikor felszállt egy alvállalkozós buszra –  egészen mostanig.

Biztosan emlékeztek még a járatátszámozások magyarázatára. Hogy a városban nem közlekedhet azonos számmal villamos, busz vagy troli, még akkor sem, ha az egyik Budán jár, a másik Pesten. Mindenki mondta, hogy a busz kék, a villamos sárga, a troli meg piros –  nincs az a hülye, aki összetévesztené a hatos buszt a hatos villamossal, amely ugye nagyobb, sárgább, és még klíma is van benne.

 

 

A BKV vonalain közlekedő buszok azonban már nem mindenhol kékek. A 24-es villamospótló legalábbis tuti nem. Miért? Mert annyira nincs busz, hogy kiküldjenek egyet, ha meghibásodik egy valamelyik vonalon? Ennyire elöregedetett a járműflotta? Köztudott, hogy a járműveket sorra selejtezik le, sorra döglenek le. De valóban ekkora a buszhiány a BKV-nál?

 


Kék konkurens cég között enyhén szólva is érdekes egy ilyen buszcsere, és biztos az is, hogy nem ingyen van. Olyan ez, mintha a Burger King a McDonalds-tól kérne kölcsön zsemlét a Whopperhez.


További képek:

85 Tovább

Szolgálati közlemény

A BKV-figyelő blog igyekszik az általa megfigyelt vállalatnál jobb és kimerítőbb tájékoztatást nyújtani felhasználóinak. Ezért született meg ez a post, amelyben arról tájékoztatjuk olvasóinkat, hogy a megjelent postokhoz ezentúl napközben 7 és 16 óra között csak Indapass belépéssel lehet hozzászólni. Aki nem akar, vagy nem tud belépni a blog.hu-ba, 16 és 7 óra között továbbra is belépés nélkül kommentelhet.

A változás célja, hogy kiszűrjük a rendszerint napközben érkező offtopic, értelmetlen, floodoló hozzászólásokat és ezáltal értelmesebb, tartalmasabb párbeszédek, viták alakuljanak ki a postok alatt.

Az átalakítás másik célja, hogy 300 - többnyire értelmetlen - hozzászólás helyett, kevesebbet, és értelmesebbet kapjunk. Örülnénk neki, ha a regisztrált hozzászólók rendszeresen visszalátogatnának, és kialakítanának egy kis közösséget az oldalon.

A fenti idők a hozzászólások tartalmára való tekintettel módosulhatnak (ha például azt vesszük észre, hogy este is sok értelmetlen hozzászólás érkezik, a kötelező belépés idejét meghosszabbíthatjuk).

Reméljük, hogy rövid időn belül megszokjátok az új rendszert, és többen regisztráltok.

32 Tovább

Ezért lopják el a menetrendet

Mindenhol azt hallani, hogy a rongálók és a firkálók évi több milliárd forint kárt okoznak a BKV-nak. Hetente telefonálok be, hogy XY megállókból már megint eltűnt a menetrend, legyenek szívesek pótolni. A vonal másik végéről mindig az önsajnálat jön. Minket meglopnak, minket megrongálnak, nekünk ez rossz. Talán a menetrendek sem tűnnének el állandóan, ha rögzítenék valahogy. Az ilyen helyzetekre születetett a mondás: Aki utcalánynak megy, ne csodálkozzon, ha...


Kedves BKV, ezért lopják el a menetrendeket:


44 Tovább

Turistákkal kiabál, és visszaszól a forgalmi ügyeletes

Nem irigylem a forgalmi ügyeletesek munkáját, ezért nem is célom őket bántani. Olykor több ember feladatát látják el egyszerre (irányít, kamerát figyel, jegyet ad el, és pasziánszozik). Alant két történet olvasható a forgalmistákról. Az első nem akart jegyet adni, a második a turistákkal veszekedett, mert nem értette meg, hogy 40 jegy kell, és nem 4.

Tisztelt BKV!

Augusztus 17-én délután 17 és 17.30 között  a Kossuth téri Metró aluljáró jegypénztárában, szerettünk volna vidéki ismerőseink részére szakaszjegyet vásárolni. A Jegyautomata elnézést kért, de nem működött. A Jegypénztár ablakán egy kis írás miszerint a Forgalmi Ügyeletestől lehet jegyet vásárolni. A forgalmi ügyeleteshez bekopogtatva és jegyvásárlási szándékunkat közölve felnézett - az asztala tele volt jegyekkel- és közölte addig menjünk, amíg nem kapunk és elfordult az ablaktól és többet nem hallotta a kopogtatást és semmit. Nagyon kellemetlen volt az út a Moszkva térig, hogy ki fogja ezt elhinni a jegyellenőrzéskor, nemhogy bliccelni nem akartunk, de legszívesebben be se szálltunk volna a metróba. Frekventált,  turisták által sűrűn használatos a Kossuth téri Metró aluljáró, ezt a luxust szerintem, nem szabadna megengedni. Vasárnap nem volt módunk becsületesen utazni, ráadásul kellemetlenséget okozott a Forgalmi ügyeleten lévő munkatárs azzal, hogy nem volt hajlandó jegyet adni, még pénzért sem! Nem értem pontosan mi a céljuk ezzel? Magas büntetés behajtás, vagy mi?


Üdvözlettel: Galsi Ferenc

 

Egy másik történet:

Kedves BKV-Figyelő!

 

A pár napja megjelent jegyautomatás sztorival kapcsolatban szeretném élményemet megírni. A tegnapi napon (aug. 20) egy barátomat látogattam meg a Batthyány téren, és a hazaútra a BKV-t választottam.

 

Mivel mostanában nem járok rendszeresen tömegközlekedéssel, nem volt nálam jegy vagy bérlet, ezért - becsületes polgár létemre - vásárolni próbáltam este, 20:55 perckor. (azért pont ekkor indultam, hogy a tüzijáték miatti tömeget elkerüljem). Metró bejárat - automata. Mint a moszkva téri eset. A két automata közül egyik sem működött.

 

Forgalmi ügyelet: beálltam a sorba, majd 10 perc várakozás után kiálltam. Ugyanis egy szerencsétlen turistával veszekedett az angolul nem tudó pénztáros, aki negyven jegyet szeretett volna venni a csoportjának, de a pénztáros négyet adott. Meg az árat is sokallta. Mivel már segítettek neki, így nem tartottam szükségesnek beszállni a vitába. Ezek után gondolkozóba estem, hogy hogy juthatok jegyhez - a HÉV jegypénztárak mind zárva voltak. Szerencsére a bent várakozó HÉV szerelvények mellett találtam egy működőképes automatát, így az érintőképernyőn ráböktem kétszer a vonaljegyre, bedobtam az 540 Ft-ot, és láss csodát, alul kiadott két hibátlan vonaljegyet.

 

Az Örsön tökéletesen, pontosan indult a 31-es busz, és mivel ilyenkor a járat már ritka, még 3 futó utast is megvárt. Az út során egyenletesen vezetett, sőt a Csömöri úti felüljárón direkt lassan haladt, hogy az utasok a tüzijátékból is láthassanak valamit.

 

Megtehette, hiszen a megállókban alig akadt pár fel-leszálló utas, és autósok se zavarták a forgalmat, így tartható volt a menetrend.

60 Tovább

A BKV sem tudja, mikor járnak a trolijai

Szombaton délelőtt 15 percet vártam a 7-es buszra, ami összességében nem sok idő, csak mások hülyesége miatt ennyit sem szeretek várni. Nem értem kinek jó, hogy 4 busz tolong egymás után a megállóban, majd egyszerre kiállnak, és 15 percig nem jön semmi. Paraméterkönyv ide, paraméterkönyv oda, erre miért nem lehet megoldást találni?

Kedves BKV-figyelő!

 

A BKV megújulását követő pár nap tapasztalata a 70,78, 74-es trolikat illetően: ez valami teragédia!

 

A 74-es már régebben is rettenetesen összevissza járt, a kiírástól teljesen függetlenül. Most a következő van: reggelre 5-6 perc, napközben 6-8 perc, más időpontra 3-10 (sic!) van kiírva. Ez úgy működik, hogy minden időszakban a a maximum követési távolságnak minimum a dupláját kell számolni, de akkor viszont KETTŐ (esetleg) HÁROM troli is jön egyszerre! Tehát vársz mondjuk 15 percet, de akkor választhatsz, hogy melyikre szállsz föl – már ha az elsőt (amin milliónyian vannak) követő második-harmadik megáll egyáltalán.

 

A 70-es, 78-as trolival mindig az volt a baj, hogy a Nefelejcs utcai megállótól (ahonnan a Kossuth-tér felé egy az útvonaluk) szinte mindig 1-2 perc eltéréssel, vagy akár rögtön egymás után jött a két járat, így előtte szintén sokat kellett várni. Ezt volt hivatva „megújítani” az új közlekedési rend: „A 70-es és 78-as trolik összehangoltan fognak közlekedni”. Ez annyira sikerült, hogy nemrégen, a Nagymező utcánál várakozva a Liget felé közlekedő valamelyik trolira, a következő mulatságban volt részünk: először jött egy 70-es, szinte összeragadva a mögötte lévő 78-assal. Ezeket kb. 1 perc múlva követte ugyanez a páros, tehát NÉGY trolibusz jött egyszerre!! Többet nem vártam, de gondolom, ezek után „büntiből” legalább 20 percig nem jött semmi.

 

Legalább írnák ki a megállókba, hogy mikorra várható a járműdömping, és az utasok, jó barmok módjára odagyűlhetnének a megadott időpontra!

 

Üdvözlettel: Pagonyi Judit

 

Piros 7-es és kavarodás a 103-ason:

Hello!

 

Valaki nemrég felvetette, hogy mi lesz a piros orrúra festett egykori "7-173 gyors" buszokkal. Na ma láttam egy különlegeset. A "7-173" át volt festve pirosra ezáltal a "kék" busz most kék és piros színű. A járművet rátették a 103-as vonalára, DE ugyebár a "jó kis" Fok-Gyem kijelzőkön a számokat képező pontok pirosra vannak festve. Így a járatot nem ismerő utazó (lásd: turista, vidéki stb... a Népligetnél és a Kelenföldi pu-nál is igen nagy eséllyel vannak ilyenek) nem mer felszállni a buszra, hiszen az számára "piros 103-as", az meg ugye "nem jó" szerencsétlennek, mert ő a feketét várja, ráadásul azt sem tudja hova megy a piros, mert nincs kint a megállóban a menetrend.

 

Na most aztán van kavarodás. Gratula BKV.

72 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek