Egy őszinte ember
Regőczi Miklós engem átvert. Azt mondta, hogy az eddig rendszeresen használt havibérletemet azért szüntetik meg, mert ezt az utasok kérték, és így elkerülhető lesz a hó eleji sorbaállás, ám ezzel egyetlen probléma van. Két napja még hosszabb sorok kígyóznak a bérletpénztárok előtt, egyes helyeken negyed óránál többet kell várni, hogy megvehessem a bérletem, melyet a pénztárosok sokkal lassabban töltenek ki mint az előzőt.
Mire volt ez jó? Miért nem vehetek olyan bérletet amilyet szeretnék? És egyébként is, hová tűnt a 20 darabos gyűjtőjegy?
Hagyó Miklós és a BKV vezetése nem értünk, ellenünk van, és a BKV totális szétszedésén dolgoznak. Demszky Úr, maga ezt miért engedi?
BKV teljes menedzsmentje megbukott.
Üdvözlettel: Egy utas
Bliccelésre buzdít az ellenőr
Hello Figyelő - újra!
Nem gondoltam volna, hogy néhány napon belül újra jelentkezem nálatok, de kénytelen vagyok újfent megtenni, mivel kedvenc közlekedési böszmeségünk újabb zseniálisat húzott. Párbeszéd egy karszalagos és egy becsületesen utazni szándékozó utas között.
Ezúttal a Hősök teréről szerettem volna eljutni az Oktogonra, és mindezt a kisföldalatti segítségével gondoltam megvalósítani. Terveim között szerepelt, hogy ehhez vételezek egy darab menetjegyet a Hősök téri pénztárban - ami eddig folyton nyitva volt. Egy darab ötszáz forintos papírpénzt kerítettem a kezembe, ahogy beléptem az állomás területére, és mutattam az ott ácsingózó - gondolom átképzett - ellenőrnek,
monván, hogy én most jegyet vennék.
- Azt most csak a kollégánál, a pénztár zárva van - jön a válasz, én meg jól meglepődöm, hogy délután negyed hatkor miért is, de ez már nem derül ki. Fordulok a kollégához:
- Jó napot kívánok! Egy vonaljegyet szeretnék venni - nyújtom a pénzt.
- Csak szakaszjegyet tudok adni - és már venné is ki a kezemből az 500 magyar forintot.
- De én az Oktogonig akarok közlekedni, odáig meg nem jó a szakaszjegy, ha jól gondolom, hiszen az a negyedik megálló.
- Hát, ha bevállalod azt az egy megállót, akkor jó - mondja széles mosollyal az arcán.
Ideális villamosvezető
Nem sokszor olvashattátok eddig saját történetem, de ezt muszáj megosztanom veletek.
Tegnap este a Boráros térről 20 perc alatt kellett volna eljutnom a Déli pályaudvarra, hogy elérjem a vonatom. 5 perce állok, várom a villamost. Már beletörődtem, hogy a 30 perccel, későbbi vonattal megyek, amikor feltűnt (21:28) a messzi távolból egy villamos. Ahogy egyre közeledett a megállóhoz, az emberek kezdtek mosolyogni, és egymásra néztek. Itt már egy villamosnak is örülni kell? Kérdem én.
A villamost (2002-es Combino) egy igen fura fazon vezette, hosszú, szerte szétálló szőke/piros –talán mű- hajjal. Nézte a megállóban lévő embereket, és mosolygott rájuk, nem kis mosolyt csalva az én arcomra is:) A Blaháig azon gondolkodtam, hogy több ilyen kellene. Ez a fickó otthon elgondolkozott azon, hogy felveszi azt a műhajat beül este a fülkébe, és ahelyett, hogy idegeskedne, csapkodna, anyázna, hogy dolgoznia kell, mosolyt csal mások arcára. Előre sétáltam a vezetőfülkéhez, majd leszálltam. Visszanéztem a villamosvezetőre, mosolygott, rámosolyogtam, majd reflexből intettem neki, mintha évszázados barátok lennénk. Visszaintett:)
Nem tudtam neki megköszönni, hogy a jó hangulatát az este folyamán több ezer embernek –nekem is- továbbadta. Remélem olvassa ezt a blogot, ha nem, remélem valaki átadja neki az üzenetem. Tehát az estém jó volt, és még a vonatot is –épp hogy- de elértem:)
Úgy döntöttem, hogy én az évet egy ilyen történettel zárom. Szórakozzon, bulizzon ma mindenki, búcsúztassátok el ezt az esztendőt, és kezdjétek az újévet pihenéssel, frissen. Nade száz szónak is egy a vége: BÚÉK, találkozunk 2008-ban:)
Gál Mihály, BKV Figyelő
Fagyoskodás a megállóban
Tisztelt BKV Figyelő!
Már írtam erről a problémáról, de nem egy külön postot. Mivel a probléma nem oldódik meg, és valószínűleg rossz uton indulok el, mégis kénytelen vagyok ezt szélesebb körben megvitatni, hátha valaki megmondja, mit kellene tennem.
Eddig a problémáimamat a BKV-oldalán található Utasészrevételek ablakba írogattam teljesen hiába. Aztán bementem személyesen az Akácfa utcai panaszirodára, szintén hiába, és még telefonon is bejelntettem többször, szintén hiába.
Ma (2007. XII. 20-án) reggel a 16.49-es járat 4.55 perckor indította be a motort, járatta 20 percig. Az utasok a megállóban fagyoskodtak, és az úttesten álldogálva nézték, mikor jön a buszuk. A buszuk pedig ott állt 10 méterrel a megálló mögött, a sofőr ült a jó melegben és 5.15-kor beállt a megállóba és már csöngetett, amikor kinyitotta az ajtót, hogy az utasok siessenek a felszállással, mert ugyebár idő van.
A sofőr két hibát követett el: az egyik, hogy feleslegesen járatta a motort, a másik pedig, hogy nem állt be a megállóba. TUDOM, hogy a BKV szabályzata szerint egyiket sem teheti.
Lehet azt mondani, hogy tél van, meg hogy egyedi a probléma, nem így van. A Népszínház utcai buszmegálló a város legrosszabb helyzetű buszvégállomása. Sehol nincsenek ilyen közel a lakóházak. A Móriczon már környezetkímélő buszok járnak. A buszvezetők nyáron a 40 fokos melegben is negyed, fél óráig járatják a motort. Iszonyatos üzemanyagpazarlás, iszonyatos zaj- és környezetszennyezés. 5 perc után a 4. emeleten megtelik a szoba kipufogó gázzal. Itt nincs diszpécser. Azt mondja a BKV, hogy a buszvezetők munkalapjára ráírták, hogy tilos a motort járatni. Azt mondják, hogy álruhás ellenőr ellenőrzi, hogy nem járatják-e mégis. :) 23-kor indul az utolsó járat. Az Erzsébetről induló 23.30-ra ér ide. Utána vidáman járatja még 20 percet a motort, mielőtt elindul a garázsba.
Utolsó kommentek