Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Katasztrofális műszaki állapotok

Tisztelt BKV Figyelő!

Nem tudom összefüggésbe hozható-e az előző létszámleépítés, és az, hogy ma már természetessé vált, hogy minden nap látok 1-2 lerobbant BKV buszt, de az biztos, hogy a helyzet lassan már tarthatatlan. A BKV az előző létszámleépítés során több száz műszaki alkalmazottat bocsátott el, mely véleményem szerint a lehető legnagyobb hiba volt. Nem titok, minden nap kb. 8-szor utazok BKV-n, ebből 6-szor buszon. Régen szinte elképzelhetetlen volt, hogy az a busz amin utazok, éppen két megálló között romoljon el, de az elmúlt hónapban, már háromszor szólt a buszvezető, hogy legyünk szívesek megvárni a következő buszt, és szálljunk fel rá, mert műszaki hiba történt. Szinte biztos, hogy nem azért romlanak el a buszok, mert régiek, hiszen a mostani két esetben az új Volvo buszok mentek tökre. Hozzáértő emberek válaszit várom (buszvezetők, volt karbantartók stb.) Mondjátok el a véleményetek, szerintük van-e összefüggés a rendszeres meghibásodások és a karbantartók elbocsátása között.

Köszönöm!

 

97 Tovább

Holnap MÁV sztrájk

Tudom, ez egy BKV-s blog, így nem érdemes hírbe hozni a MÁV sztrájkot, nem is szeretném. Holnap aki tehetni, vonat helyett autóval fog menni dolgozni, vagy viszi el a gyereket iskolába. Holnap az átlagosnál is több autós lesz Budapesten, mert az agglomerációban élők egy része is autóba kényszerül a megszokott vasúti közlekedés helyett.

Arra kérném a kedves olvasókat, hogy aki teheti, hagyva valahol városon kívül az autóját, és szálljon át a legközelebbi BKV járatra, és azzal próbálja meg megközelíteni a célját. Sajnos a P+R parkolók száma csekély, de ha valaki nagyon megerőlteti magát, talán egy több órás dugóban való araszolástól mentheti meg magát.

Azoknak az iskolásoknak akik az elővárosokból járnak be Budapestre tanulni, javaslom, hogy maradjanak otthon. Az iskolának ilyen nagyméretű sztrájk esetén kötelező igazolni a hiányzást. Arra viszont felhívom a figyelmet, hogy ha túl kevesen lesznek, lehet, hogy ezt a napot (esetleg a következőt is, a sztrájk méretétől függően) be kell pótolni, egy szombati napon.

Tehát holnap az autósok jobban teszik, ha a kötött pályás közlekedést választják (villamos, troli, metró) vagy a buszt, olyan helyeken ahol van kijelölve buszsáv.

A BKV-s szakszervezetek nem sztrájkolnak!
12 Tovább

Válságban a metróépítés

A blog történetében először jelentetünk meg 4-es metróról szóló cikket. Úgy gondoljuk, hogy ami itt folyik, röpke 400 milliárd forintért, az már több mint nevetséges, már csak azért is, mert ebből a pénzből a teljes budapesti tömegközlekedést rendbe lehetne hozni. 4-es metróra szükség van, de nem így, nem ebben a formában.


A Fővám téri állomás több hónapos késésben lévő építését a BKV fel akarta gyorsítani, a Hídépítő azonban nem akarja végrehajtani a feszített ütemtervet.

Válságstábot hívtak össze a Főpolgármesteri Hivatalban a 4-es metró építésének csúszása miatt, írja a pénteki Népszabadság. A főmérnöki jelentés szerint ugyanis nem tudni, hogy kész lesz-e a Fővám téri állomás, mire a fúrópajzs odaér 2008 nyarán.

A lap úgy tudja, hogy a Fővám téri állomás több hónapos késésben lévő építését a BKV fel akarta gyorsítani, a munkálatok kivitelezője, a Hídépítő azonban a feszített ütemtervet nem akarja végrehajtani, és felvetette, hogy kiszáll a metróépítésből.

A cég a Népszabadság információja szerint szerdáig adott haladékot a megállapodásra. Ha a feleknek nem sikerül dűlőre jutniuk, új közbeszerzési eljáráson kell megtalálni a Hídépítő utódját, ami jelentősen eltolhatja a 4-es metró legújabb, 2011-re tervezett befejezési határidejét - olvasható a cikkben.

Hídépítőnél nem akartak nyilatkozni az ügyben, a DBR Metró Projekt Igazgatóságának szóvivője is csak annyit közölt: a Hídépítő esetleges kivonulásáról még nincs konkrét döntés.

Nem merült fel, hogy kapitulál a Hídépítő

Pénteken Demszky Gábor főpolgármester kijelentette, a metró befejezésének legutóbbi, 2011 júniusi határideje tartható. A csütörtöki egyeztetésen közölte a Hídépítő Rt. tulajdonosa, a francia Vinci-csoport, hogy jövő augusztusra nem tudnak elkészülni a Fővám téri állomás szerkezetének megépítésével.

A megbeszélés alapján a főváros írásban várja a kivitelező javaslatait arról, hogyan kezelhető ez a csúszás, illetve hogyan lehet betartani a határidőket, mert a fúrópajzs a tervezett ütem szerint halad.

Nem merült fel, hogy a jelenlegi kivitelező kiszáll az építkezésből, jelentette ki sajtóhírekre reagálva a főpolgármester. Közölte: a Vinci elismerte, hogy a csúszás jelentős mértékben az ő felelősségük, rosszul mérték fel és rosszul ütemeztezték a munkát. Ugyanakkor a francia tulajdonos képviselői azt is hangoztatták, hogy elégedetlenek a Hídépítő Rt. munkájával

Fidesz: tragikomédia a metróépítés

A Fidesz szerint tragikomédia, ami a négyes metró beruházása körül zajlik, mondta Wintermantel Zsolt, a Fidesz fővárosi szakpolitikusa pénteki sajtótájékoztatóján. Wintermantel szerint újabb határidőcsúszásra lehet számítani, vagy ha új technológiát akarnak bevezetni, akkor az több milliárd forinttal növeli a metró költségvetését.

"Tragikomédia. csak azt nem tudjuk eldönteni, hogy sírjunk vagy nevessük, hiszen Demszky Gábor főpolgármester és helyettese, Hagyó Miklós szerencsétlenkedése nevetésre ad okot, de nem tehetjük félre azt a tényt, hogy ez a szerencsétlenkedés a mi adóforintjaikból történik" - mondta a fővárosi közgyűlés fideszes tagja.

Forrás: index
32 Tovább

Átléptek a vérző utas felett

Tisztelt BKV Figyelő!

Elhatároztam, hogy nem fogom értékelni, azt ami történt, hanem csak tényszerűen leírom. Ennyi surmóságot 10-15 percen belül lehetetlen szavakkal kifejezeni.A sokszor már-már abszurdumba forduló történet azzal kezdődött, hogy egy ember csúnyán elesett a Népligetnél, Kőbánya felé vezető oldalon. Sietősen, jobban mondva szaladt a lépcsőn lefelé, hogy elérje az épp akkor beérkező metrót. Nagyjából a lépcső felénél megbotlott és ijesztően csúnyát esett. Szemöldöke több helyen felszakadt és eléggé észrevehetően vérzett. Én barátnőmmel és anyukájával utaztam. Mi viszonylag későn szálltunk le, így abban a szerencsés helyzetbe jutottunk, hogy végignézhettük, ahogy a férfi lezuhan, és ahogy a leszálló utasok 80%-a közönyös arccal elsétál mellette, a másik 15% meg fölé hajol, kicsit vár és tovább megy. Arra még a mai napig nem jöttem rá, hogy mit gondoltak, mi járt a fejükben: Látták, hogy lélegzik még, nincs nagy baj?! Vagy, szakadt csöves, úgy kell neki ?! De kezdek eltérni a tárgyiasságtól. Egy néni volt az, aki lehajolt hozzá elöször és kiabált az embereknek, hogy hívja valaki a mentőket, mert neki nincs telefonja. Ekkor értünk mi nagyjából oda. Barátnőm és én is rögtön elkezdtük felváltva a 104 ill. 112-es számot hívni. Nem túlzok, ha azt mondom, hogy 3-4 percig egyik helyen sem vették fel. Mindkét helyen végtelenített hallgathattuk angolul ill. magyarul azt, hogy a beszélgetés rögzítve lesz. Eközben barátnőm anyukája kezdete el kezelni a sérültet. Ő egyébként és szerencsére orvos. Barátnőm végül beszélt a mentőkkel. A zuhanás óta eltelt kb. 5 perc, amikor kezdtek odaszállingózni a biztonságiak. Az egész mtróállomás be van kamerázva, de az nem fordult meg egyikőjük fejében sem, hogy esetleg a mentőládát is hozzák. Megkértük rá őket. Egyikőjük ugyanolyan kényelmes tempóban visszaballagott, és hozta a mentőládát. Miközben a barátnőm anyukája elkezdte a sebet tisztítani, sebtapasszal a vérzést csillapítani, két biztonsági őr azt vitatták meg, hogy vajon el kell-e kérni ilyenkor a sérült papírjait. Végül abban állapodtak meg, hogy igen. Miközben épp kezelték, felszólították, hogy mutassa meg a papírjait. Nem tudom, mit vártak, vagy mit tettek volna, ha nincsenek nála paírok, de voltak. Ezekután azzal hozakodtak elő, hogy fel kellene vinni, itt nem maradhat, zavarja az utasforgalmat. Ekkor barátnőm anyja közölte velük, hogy talán a fontossági sorrendet illendő lenne betartani. Miután nagyjából kész lett a kötözés, próbálta magát a férfi felvonszolni, mi akik ott voltunk, próbáltuk támogatni. Az őrök ebben sem segítettek. A forgalmi irodában a néni és orvos-ismerősöm megmosták a kezüket a vértől és talán ez inspirálta az újabb kérést: Valakinek fel kéne mosni a vért...mert a takaritók csak este 11 után jönnek, addig így nem maradhat, ők meg a fertőzésveszély miatt nem nyúlhatnak hozzá. Természetesen nemet mondtunk, de nem akarták feladni. Barátnőm mondta végül, ha adnak felmosóvödröt, vízet, meg felmosószert, akkor femossa ő, csak hagyjuk már végre egymást békén. "Nem áll módukban vízet biztosítani a művelet elvégzéséhez", vagy valami hasonló stílusú volt a válasz. Ekkor szedelődzködtünk, hogy eltűnjünk. Ekkor jött a felszólítás, hogy aki kihívta a mentőket, az nem mehet el. Az egyik ott dolgozó "lélek"jelenléte segített elkerülni a botrányt, ondta, hogy majd ő elvállalja. Ennyi.

Üdv:
keplib
83 Tovább

Reklám már a jegyeken és a bérleteken is?

BKV közlemény, részlet:
Ajánlattételi felhívás
A Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság (1072 Budapest, Akácfa u. 15.) ajánlattételi felhívás útján hirdetési célra értékesíteni kívánja a menetjegyek, bérletszelvények meghatározott nagyságú felületét.

Az ajánlattétel tárgya
A BKV Zrt. az általa meghatározott feltételek vállalása esetén hirdetési célra értékesíti a menetjegyek- és bérletszelvények felületeit 1 év időtartamra, 2008. január 1-től 2008. december 31-ig.

42 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek