Kedves BKV figyelő!
Tegnap este valamelyik híradóban hallottam ezt a meglehetősen mókás hírt.
Jövőre a BKV SMS-jegyvásárlási rendszer bevezetését tervezi. Az SMS-jegy lényege, hogy adott számra elküldött SMS-t követően 2-4 percen belül kapunk egy MMS-t (?), amelyet kitéve a mobil képernyőjére, felmutatáskor felismerhető lesz a kalauz számára.
Majd elhangzott egy 500 Ft-os ár!? A BKV honlapján található pdf dokumentum szerint hétköznap 60 perces, hétvégén 90 perces időkorláttal.
A BKV komolyan gondolja, hogy egy ilyen szolgáltatás bevezetésének bármi értelme / haszna lesz?
Vegyük csak végig pár nézőpontot:
1. A frekventált helyeken rendszeresen telített jegypénztárakba beállni lehetetlen a reggeli/esti csúcsforgalomban. Az ott dolgozó BKV alkalmazottak munkáját csökkentő és a forgalmat gyakran akadályozó sorok (pl. Batyin) problémáját kiküszöbölő megoldást - miszerint gyorsan SMS-jegyet mobilozok magamnak - választókat majd 2x-es jegy felárral bűntetjük. Igaz lehetséges, hogy csak egyetlen vonaljegyre van szükségünk.
2. Bliccelők - ha már valaki bliccelt, de szeretné jóvátenni hibáját vagy a BKV hibáját - gyakran nem működő jegyeladó és jegyérvényesítő automaták, bazi nagy sorok a jegypénztárnál - nem tud rövid időn belül mobiljegyet vásárolni. Pedig lehet, hogy siet valahova.
3. Az SMS fizetés bevezetésére szánt, gondolom nem kevés összeget - vajon melyik haver IT cége csinálja? - nem lenne-e érdemesebb olyan vandálbiztos és /vagy meglévő automaták fejlesztésére költeni, amelyek neadj isten már papírpénzt is elfogadnak. A hitelkártyás jegyvásárlást automatából már nem is merem említeni. Szánalmas, hogy a 250-300 Ft-os jegyárat kizárólag apróban lehet kiegyenlíteni. Ha nincsen apró rohanj körbe a butikokban, kisboltokban váltani vagy bliccelj. Vagy majd vehetsz dupla áron SMS-jegyet.
Jön az SMS-jegy, de minek?
Arcba fejelte az ellenőr, meghurcolta a bulvársajtó
Autók és villamosok
Re: Ha forgalomirányító az apád
Kedves olvasónknak a BKV megküldte a választ a forgalomirányítós cikkünkre. Nagyon belezavarodtak a válaszba, ugyanis összetévesztették a hölgyek és a férfiak szerepét, de nem baj, megtudtuk, hogy a forgalomirányító hölgynek (aki elvileg férfi), nincs gyereke. (Ez már lassan olyan, mint Eric Cartman, akinek az anyja az apja is egyben.)
Tisztelt Surányi Máté Péter!
Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.
Bejelentése kapcsán a rendelkezésünkre álló adatokat beszereztük, a lefolytatott rádióforgalmazásokat és az érintett munkavállalókat meghallgattuk. A vizsgálat alapján a következőkről tudjuk tájékoztatni.
2007. november 5-én a 63-as autóbusz vonalán több olyan forgalmi, műszaki jellegű esemény volt, amely a menetrendtől eltérő közlekedést, diszpécseri beavatkozást indokolt. Ugyanakkor a blog bejegyzésből nem állapítható meg, hogy pontosan mikor történt az eset.
7.25 és 8.00 között közúti torlódás miatt a menetrend szerinti 10 perces követés helyett 6-15 perces indulások fordultak elő. Járatkimaradás nem volt, 4 db indulás teljesült pontatlanul. 12.23-kor egy autóbusz meghibásodása miatt a forgalomirányító diszpécser a kimaradó járat pótlása felől intézkedett - tartalék autóbusz forgalomba állításával -, ugyanakkor 14.14-től a menetrendszerű közlekedés sajnos ismét nem volt biztosított pótló jármű hiányában. 22.06-kor újabb műszaki meghibásodás miatt a menetrendi indulási időpontra egy gyors 56-os autóbusz, majd a következő fordulóban egy végző 64-es autóbusz túlmunkavégzésével biztosítottuk a menetteljesítést.
Vajon hol a vezető?
Miért gondolja azt néhány járművezető, hogy rá nem tartoznak a szabályok? Miért van az, hogy az iskola utáni csúcsban néhány perces késéssel indul villamos? Miután kisétált a vezető a tartózkodóból, miért nem próbált legalább egy kicsit sietni? Miért fordulhat ez elő? Ezekre a kérdésekre szeretném megkapni a választ! Előre is elnézést kérünk azoktól a járművezetőktől, akik minden nap rendesen végzik a munkájukat, és akik jó hírneve az ilyen lusta, lassú, dolgozni nem akarók miatt romlik.
Utolsó kommentek