Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Metró-Rendőrség



Utána néztem a neten, de sehol nem találtam róla pontos információt. Van még? Ha nincs, miért szűnt meg? Jó volt? Jobb volt mint a jelenlegi ellenőrzős rendszer? Működött? Ezekre a kérdésekre keressük a választ!
24 Tovább

Miskolcon nem jött be a járatritkítás

Borsod fővárosában már 2007-ben meglépték azt, amire most Budapest készül: a tömegközlekedési hálózat megkurtításával csökkenteni a cég veszteségét. Az eredmény: kevesebb utas, kevesebb bevétel, több autós és - ami nem volt jellemző korábban Miskolcra - forgalmi dugók. Hogy pontosan mennyit nyert ezzel a helyi tömegközlekedési cég (MVK), még a képviselők előtt is titok.

Megéri-e hosszútávon egy városnak, ha gazdasági szükségszerűségből, a veszteségek visszaszorításáért a közösségi közlekedési teljesítményét csökkenti? Ha csökken a járművek száma, a tömegközlekedés komfortja, és emiatt csökken az utasok és a jegybevétel száma, hosszú távon fenntartható marad-e a szolgáltatás?

A kérdés a budapesti járatritkítási elképzelések miatt vált ismét aktuálissá, a BKV ugyanis radikális teljesítménycsökkentésre - más szóhasználat szerint racionalizálásra - készül, hogy 6 milliárdot takarítson meg a működési költségeken.

Miskolc városa tavaly hozott hasonló döntést, amikor a közlekedési cég, az MVK Zrt. 15,8%-os teljesítménycsökkentést (férőhely-kilométer) hajtott végre, magyarul kevesebb járművet mozgatott meg, miközben 40%-os jegyáremelést hajtott végre. Vagyis a gyakorlatban a miskolciak egy általánosságban rosszabb szolgáltatást (több átszállás, ritkább járatok) kaptak meg drágábban.

Az ok természetesen a tömegközlekedési cégnek nyújtott állami támogatás visszafogása (megszorítása) volt. Míg Miskolc éves szinten 820 millió forinttal járult hozzá az MVK költségvetéséhez, az állam ugyanennyit tett hozzá. Aztán 2006-ban 240 millió forint állami támogatással kevesebbet kapott a város. (Egyesek szerint a lobbitevékenység volt erőtlen: Budapest a közlekedési támogatás 90%-át elviszi, a vidéki városok osztoznak a maradék 10%-on!)

2007-ben tehát két ütemben átszabták a menetrendeket, megszüntettek, összevontak, szétszedtek járatokat (Bővebben [1] a szakértő szemével a hálózat-átalakításról). Eltelt 8 hónap és az MVK Zrt. összesítette az átalakítás eredményeit. A racionalizálásról szóló beszámolót [2] a múlt héten fogadta el a miskolci közgyűlés.

Kevesebb busz, kevesebb utas

33 Tovább

Azonosításra alkalmas?

Nem tudom, ki ütötte meg a másikat, nem voltam ott, igazságot se szeretnék tenni, de egy biztos: A kabát alá rejtett azonosító szám pont úgy nem olvasható le, mint a földtől néhány centire lévő. Ez szabályos?
"A jegyellenőröket azonosítja arcképes, sorszámozott szolgálati kitűzőjük, melyet (bal oldalt, mellmagasságban) jól látható módon a felsőruházaton kell viselniük, karszalagjuk, melyet az ellenőrzés megkezdése előtt bal felső karra téve kell hordaniuk."
Nagyításhoz klikk a képekre!


A képekért köszönet a homárnak!
24 Tovább

Sajtóiroda: Az utas fejelt

Annak reményében írtam a BKV-nak néhány nappal ezelőtt, hogy ígéretet kapok arra, hogy a durván fellépő, beszólogató stb. ellenőrökkel szemben komolyabban fellépnek. Kimazsoláztam az ellenőrös cikkek közül a legdurvábbakat, és összeállítást készítettem, hátha hatásosabb lesz a dolog. Sajnos a sajtóiroda csak egyet választott ki ezek közül, és ígéretet se tettek. Talán ki is jelenthetem: Marad minden úgy, ahogy eddig volt.
Tisztelt Gál Mihály (BKV Figyelő)!

A BKV Zrt. Sajtóirodájához eljuttatott kérdésével kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adjuk.

A Stadionok állomásnál bejárati ellenőrzés folyt 2007. november 21-én, szerdán késő este. A jegyellenőri feladatokat is ellátó biztonsági őrök ellenőrizték a metróba igyekvők menetjegyeit. Az egyik ellenőrzött férfi diákbérletet mutatott fel. Az őrök kérték a kedvezményre jogosító diákigazolvány felmutatását is. A diákigazolványon nem szerepelt az érvényességet jelölő matrica. Az ellenőrzést végző őr jegyvásárlásra szólította fel a férfit, aki erre lefejelte, majd meg is akarta ütni.

A megbízó általi szerződésben és a jogszabályokban foglaltak értelmében arányos testi erő alkalmazásával visszatartották a férfit a rendőrség kiérkezéséig. A XIV. kerületi rendőrkapitányság eljárást indított a férfi ellen. Az esetet az ellenőr jelezte felettesének, arról jegyzőkönyv született.

Minden esetben vizsgálat indul, amikor testi bántalmazás történik.

Üdvözlettel: BKV Zrt. Sajtóiroda
41 Tovább

SMS-jegy, így is lehetne

Tisztelt BKV, tisztelt illetékesek,

Örömmel -ám egyben szomorúan is- értesültem, hogy 2008-ban SMS-jegy bevezetését tervezik. Maga az elképzelés kiváló, ám a terv, miszerint egy jegy ára kb. 500 forint lenne, lehetetlenné tenné a szolgáltatás igénybevételét az alsóbb réteg számára, még akkor is, ha a jegy hétköznaponként 60, hétvégén 90 percig lenne érvényes. Ennek megoldására kidolgoztam Önöknek egy tervet, kérem olvassák el, juttassák el az illetékeseknek is, majd küldjék el véleményüket. Köszönöm!


Opciók ismertetése:
Három opció bevezetését tartom fontosnak:

1,) Egy utazásra jogosító SMS-jegy.

2,) Megálló alapú SMS-jegy

3,) Átszálló SMS-jegy.


1,) Egy utazásra jogosító SMS-jegy

A jegy lényege, hogy a szolgáltatást azok is igénybe vehessék, akik közelében nincs működő jegyautomata, és csak egy vonalon, egy irányba, átszállás és az utazás megszakítása nélkül szeretnének utazni. Példa: A Blaha Lujza téri lakásomból a Széna téren található Mammut bevásárlóközpontba szeretnék menni, vásárolni.
Közlekedési eszköznek a 4-es vagy a 6-os villamos választom.

Telefonomon SMS üzenetként a következő kódot gépelem be: 1V4-6SZE. Pontosabban: [1]-egy opció; [V4-6] 4-es 6-os villamos; [SZE] Széna tér. A rendszerük az SMS-t beazonosítja, majd a válaszüzenetben a Következőt küldi: 1-es opció, 4-es 6-os villamos. Leszállás: Széna tér (dátum, idő)-ig Kellemes utazást kívánunk!

Példa: Az Etele térről a Lágymányosi hídig szeretnék utazni, a Művészetek Palotájába. Az SMS-ben elküldött kód: 1B103LAG Pontosabban: [1]-es opció; 103-as autóbusz; Lágymányosi híd. A rendszer által küldött válaszüzenet: 1-es opció; 103-as autóbusz. Leszállás: Lágymányosi híd. (dátum, idő)-ig Kellemes utazást kívánunk! Az SMS díja kb. (30 Ft) amit az utasnak kell megfizetni. Ezentúl a telefonszolgáltatótól illetve Önöktől függ, mennyiért árulják a jegyet. (Reális ár kb. 320 Ft)

FONTOS! A kódban a kiválasztott célállomás első három betűjét kell beírni. A jegy 60 perc után érvényét veszti.


2,)Megálló alapú SMS-jegy


48 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek