Önálló buszsáv épül a Régi Budaörsi úton
A Régi Budaörsi úton a Virágpiac és a Gazdagréti út között az útpálya szélesítésével kialakítandó buszsáv kivitelezése az utolsó fázishoz érkezik. Július 14. és 16., illetve július 20. és 22. között aszfaltozási munkákat végzünk, emiatt időszakosan forgalomkorlátozásra, félpályás útlezárásra kerül sor több alkalommal. Július végétől az erre közlekedő 40-es, 240-es és 240E buszokon utazók - a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) törekvéseinek megfelelően - gyorsabban és megbízhatóbban érhetik el úticéljukat, -olvasható a BKK közleményében.
A Régi Budaörsi úton megvalósuló buszsáv 255 millió forintba kerül, ennek 85 százalékát Európai Uniós támogatásból fedezzük. A projekt keretében 790 m hosszan szélesítjük ki az utat és megújulnak az ezen a szakaszon érintett közművek is. A buszsáv létesítése miatt két helyen a meglévő kerékpárút nyomvonalát is kiigazítják, valamint egy autóbuszmegálló is megújul a munkák során. A projekt kedvezményezettje a Fővárosi Önkormányzat.
Megegyezett az Alstommal a főváros a metrókocsikról
Az utolsó vitás pontban is sikerült megegyeznie a fővárosnak a kettes és a négyes metró új szerelvényeit gyártó Alstommal. Csütörtökön a Fővárosi Közgyűlés rendkívüli ülésen foglalkozik a metrókocsikkal, és várhatóan elfogadja a 12 pontos egyezséget, amelyet később a francia cég vezérigazgatója is aláír. A metrókocsik átépítéséről - melybe beleegyezett az Alstom - a Nemzeti Közlekedési Hatósággal (NKH) kell megállapodnia a francia cégnek, az NKH egyelőre hallgat, -írja az origo.
A fővárosi önkormányzat minden vitás kérdésben megegyezett a metrókocsikat gyártó francia Alstom céggel - erősítette meg az MTI információját az [origo]-nak Szűcs Somlyó Mária, a fővárosi önkormányzat sajtófőnöke. Budapest vezetése 12 pontos javaslatcsomagot dolgozott ki, amelyből az Alstom tizenegyet már korábban elfogadott, az egyetlen vitatott kérdésben, a vis maior-ügyben pedig azóta szintén egyezségre jutott a két fél. A metrókocsik ügyével csütörtökön rendkívüli, zárt ülésen foglalkozik a Fővárosi Közgyűlés.
Negyvenmilliárd forint két új villamosmegállóra és felújításra
A vakvágány is találhat magának új végállomást. Csak nézőpontot kell hozzá váltani. A főváros közlekedési ügyekért felelős cégének - a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) - a vezérigazgatója, Vitézy Dávid ezt meg is tette. A múlt heti közgyűlésen vélhetőleg új nézőpontból ajánlotta a város két leghosszabb körirányú villamospályájának felújítását, mint négy évvel ezelőtt, -olvasható a NOL.hu-n.
Akkor még a Városi és Előváros Közlekedési Egyesület szóvivőjeként lapunknak úgy nyilatkozott, hogy ez valójában fejlesztésnek álcázott felújítás. A beruházás során csak két új megálló épül, de ennek leple alatt hozzák rendbe a sínpályát, vásárolnak új kocsikat, akadálymentesítik az átszállóhelyeket és kitataroznak egy járműtelepet. A projektet egyébként is jelentősen túlárazottnak, rengeteg szakmai dilettantizmussal terheltnek tartotta, amit aligha támogat majd Brüsszel.
Órákig várták a gyerekek a BKV-hajót, hiába
Olvasónk, Judit egy 20 fős gyerekcsoporttal szeretett volna hajókázni a Dunán a BKV-hajóval. A Boráros téren szerettek volna felszállni rá, ahol nagy megdöbbenésükre hajót nem, csak egy ocsmány állomást találtak. Hiába szerettek volna tájékoztatást kérni a Boráros téri pénztárostól, ő sem tudta megmondani, hogy jár-e egyáltalán a hajó, és jegyet sem tudott adni nekik. Íme a sztori:
Tisztelt BKVfigyelő!
Több helyütt olvastam a BKV hajójáratok 2011-es újraindításáról, de sajnos még nem volt szerencsénk BKV hajóval utazni.
Június 3-án egy 20 fős gyermekcsoporttal indultunk neki hajókázni, terv szerint a Boráros térről induló BKV hajóval, ám hiába álltunk ott 9 és 11 óra között, nem indult onnan hajó. Mivel nem történt semmi, ezért elmentünk a BKV Boráros téri bérletpénztárába, ahol azt a választ kaptuk, hogy ők nem tudnak adni semmiféle tájékoztatást, sem jegyet adni BKV hajó ügyben, mert a BKV hajókat nem a BKV üzemelteti...
Utolsó kommentek