Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Megbüntetik a buszvezetőket, ha előbb kapcsolják be a klímát?

A BKK járművein a klímaberendezéseket csak akkor kapcsolják be a járművezetők, ha a külső hőmérséklet meghaladja a 30 fokot, és erre utasítást kapnak. Olvasónk, Dávid szerint ez hülyeség, ugyanis a jármű belső hőmérséklete szerint kellene működtetni a klímát. Részletek alább:

Kedves Szerkesztő!

Biztos sokan vannak rajtam kívül akik nem értik, hogy a BKV egyébként légkondis buszain dögmeleg van nyáron. Sokan a járművezetőn verik le a dolgot, bár nem mindig van igazuk; ezt én is ma tudtam meg az alábbi eset kapcsán:

A BKK alvállalkozója, a VT-Transman által üzemeltetett egyik járaton (számot nem írok, nem akarom, hogy egyesek nyomozgatni kezdjenek és a sofőr megüsse a bokáját) a végállomáson álló Volvo Localo-n elég meleg volt légkondi hiányában, de hát nem is járt a motor, nem is lehetett klíma. Megpróbáltunk kinyitni egy ablakot, de valószínűleg Fekete Laci segítségét kellett volna kérni ehhez a művelethez - ezt megerősítette az időközben megérkező járművezető is, aki megjegyezte, hogy azt az ablakot ő sem tudja kinyitni, pedig próbálkozott eleget. A barátságos hangvételre bátortalanul megjegyeztük, hogy akkor talán a légkondit be lehetne kapcsolni, mire a sofőr egy bocsánatkérő mosollyal megrázta a fejét: - Még nem rendelték el.

Miután a kapott válasz okozta sokkból magunkhoz tértünk, kiderült, hogy a szabálykövető sofőr saját szakállára akkor sem kapcsolhatja be a légkondit, ha utasait a hőguta kerülgeti. Erre a BKV diszpécser központjából adnak engedélyt, ha a külső(!) hőmérséklet meghaladja a 30 fokot. A beszélgetés során kiderült, hogy a busz fel van szerelve külső és belső hömérővel és a kölső 28 fokot mutat. Akkor megkérdeztük, hogy "Hát a belső?" - 34. - jött a válasz.

Felvetettük, hogy inkább a belső számít, amivel a sofőr is egyetértett, majd megvakarta a tarkóját: - Attól, hogy még nem rendelték el, sem maguknak, sem nekem nem kell megdögleni a melegtől.

És bekapcsolta a klímát. Megkérdeztem, hogy nem lesz-e ebből baja, erre kderült, hogy ha a BKK ellenőrei kiszúrják, akkor a BKK és a VT-Transman is megbünteti.

Remélem erre nem került sor!

Üdv

14 Tovább

Augusztustól újabb vonalakon állít forgalomba alacsonypadlós buszokat a BKK

A Budapesti Közlekedési Központ az új autóbusz-üzemeltetési modell részeként augusztus 1-jétől újabb vonalakon biztosítja alacsonypadlós autóbuszok közlekedését, -olvasható a cég közleményében.

A BKK célja, hogy a buszhálózat minden vonalán biztosított legyen minél előbb az esélyegyenlőség és az akadálymentes szolgáltatás. A járműveket a BKK megbízásából a VT-Transman üzemelteti - a Dániából használtan vásárolt Volvo 8500-asok keddtől állnak majd forgalomba olyan vonalakon, amelyeken eddig nem tudtuk biztosítani akadálymentes járművek közlekedését.

A BKK az autóbusz ágazatban folyamatosan bővíti az alacsonypadlós autóbuszok számát, illetve a kiszolgált vonalak körét. Csak 2012-ben 105 darab használt alacsonypadlós busz és trolibusz áll forgalomba Budapesten a BKK megrendelésére a BKV és a VT-Transman szolgáltatásában, ez pedig jelentősen bővíti az akadálymentesen hozzáférhető vonalak számát.

2012. augusztus 1-jétől, szerdától újabb viszonylatokon állnak forgalomba alacsonypadlós járművek. A BKK megrendelése nyomán a VT-Transman Kft. által beszerzett és üzemeltetett Volvo 8500-as típusú autóbuszok olyan vonalakon kezdik meg budapesti közlekedésüket, ahol eddig nem jártak alacsonypadlós járművek. Ilyenek a Széll Kálmán térről a budai hegyvidékre induló 21-es, 21A, 128-as, 129-es és 149-es viszonylatok, melyeken eddig forgalomtechnikai és műszaki okok miatt nem nyílt lehetőség a meglévő járműtípusokkal való közlekedésre, azonban a Volvo 8500-as típusú járművek sikeresen vizsgáztak és alkalmasak arra, hogy ezeken a viszonylatokon járjanak. Így új városrészekben tudunk alacsonypadlós szolgáltatást biztosítani.

A VT-Transman Kft. az összesen 21 darab, Dániából beszerzett használt, légkondicionált Volvo-Aabenraa 8500-as autóbuszból 19-et állít forgalomba a BKK megbízásából. A részben alacsonypadlós autóbuszok 32 ülőhellyel rendelkeznek, forgalomba állításuk a régi Ikarusok felújítását váltja ki és lehetővé teszi az öreg járművek leselejtezését. Új buszok forgalomba állításán ezzel párhuzamosan dolgozunk: jelenleg is zajlik egy, összesen 150 új autóbusz forgalomba állítására vonatkozó tender, ennek eredménye szeptemberre várható.

A Volvo 8500-asok további vonalakon is forgalomba állnak, így a 71-es, 87-es, 87A, 141-es, 152-es, 179-es és 187-es viszonylatokon szintén találkozhatnak majd velük utasaink. Még augusztus folyamán értékelni fogjuk a tapasztalatokat, így elképzelhető, hogy az autóbuszok más vonalakon fognak megjelenni ezt követően.

A jövőben az autóbusz ágazatban folyamatosan bővítjük az akadálymenetes hálózatunkat, így is segítve mozgásukban korlátozott, idős, illetve kisgyermekes utasainkat.

9 Tovább

Leszakadt egy Volvo busz kipufogója

A fent látható képet olvasónk, Gábor készítette ma reggel a Kosztolányi Dezső téren egy alvállalkozó tulajdonában lévő 212-es buszról. Mint levelében írja "A jármű a Kosztolányi Dezső téren állt, pár méterre a buszmegállótól, kipufogója alaktalanul elgörbülve és leszakadva fityegett alatta. Emlékeim szerint a Volvo buszok nem túl öregek, ezért ennyire rossz állapotban nem szabadna lenniük!" -tette hozzá.

8 Tovább

Meddig hagyják szétrohadni a ZIU trolikat?

A címben feltett kérdésre olvasónk keresi a választ. Tisztába van vele, hogy megérkeztek már a BKV-hoz az újhasznált MAN trolik, de addig, amíg azokat a közlekedési társaság nem állítja forgalomba, addig a meglévő állománnyal kellene foglalkozni, és azokat kellene biztonságossá tenni, hátha a későbbiekben is szükség lesz rájuk. A ZIU-k karbantartása azért is fontos, mert hiába jöttek meg a MAN-ok, forgalomba állítani egyelőre nem lehet őket, mert a járművek üzembehelyezéséről szóló jogszabály módosításakor egyszerűen elfeledkeztek arról, hogy létezik olyan jármű, hogy trolibusz.

23 Tovább

Parasztnak Hi-Tech: anyázás és veszekedés a jövő Európájának autóbuszán

A fent látható videót olvasónk, László készítette és osztotta meg velünk a BKV-figyelő Facebookos oldalán az imént. A felvétel a Jövő európai buszrendszere projekt keretein belül Budapestre érkezett MAN autóbuszon készült ma délután. A buszt a 86-os busz vonalán tesztelik, többek között azért, mert a 7-es vonalra a rossz útviszonyok miatt nem engedték. Ezen a vonalon az ajtózárás nehézségei miatt 20-25 perc késéssel közlekedett a busz. Kíváncsiak lennénk, hogy a 7-es vagy a 173-as vonalán hány perc késéssel ment volna végig az új busz. Saját tapasztalataitokat, észrevételeiteket a kommentek között és e-mailben várjuk!

115 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek