Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Csoda, hogy túlélték a dabasi járat utasai

A vakszerencsén múlt, hogy nem történt halálos tömegszerencsétlenség szombat délelőtt az 5-ös út 35-ös kilométerénél. Ha gyorsabban megy a Volán Dabasra tartó járata, Kartali Márton (18) diák sem tudta volna elküldeni ezeket a sokkoló fotókat szerkesztőségünkbe a kitört kerekű buszról. Így most duplán szerencsés: túlélte az utazást, és még 10 ezer forint is jár neki a képekért.

- Úgy 60 km/órával mehetett a busz, amikor egyszer csak azt vettem észre az ablakból, hogy gurul a kerék, és megelőzi a buszt. Aztán egy nagy huppanás következett, majd kitört a pánik. A busz az alváz hátsó részén csúszott tovább az aszfalton, csak 100-200 méter után állt meg - számolt be a rémisztő balesetről Márton, aki épp az elgurult kerék fölött ült a buszban. - A sofőr azt mondta, hogy nagy baj lett volna, ha gyorsabban megyünk.

39 Tovább

„Úgy vélik, nekik erkölcsi hatalmasságként kellene fellépni”

Az ellenőröknél kell kezdeni a közlekedési kultúra fejlesztését az állampolgári jogok országgyűlési biztosa szerint. Az ombudsman vizsgálata ugyanis megállapította: a MÁV-nál és a BKV-nál is kifogásolható a jegyvizsgálók durva intézkedése. A bliccelők okozta milliárdos károkat közben mindkét közlekedési vállalat zárt peronrendszerrel orvosolná, erre azonban nincs pénzük.

Szabó Máté, az állampolgári jogok országgyűlési biztosa a hírTV-nek elmondta: visszatérő probléma, mind a BKV mind a MÁV vonatkozásában, hogy az ellenőrök úgy vélik, hogy nekik valamiféle erkölcsi és közjogi hatalmasságként kellene fellépni és megbélyegezni azt, akinek nincsen vagy nem megfelelő a jegye. Hozzátette: ők ezt ott helyben nem is vizsgálhatják, hogy éppen miért nincsen.

A BKV-nál a pótdíjazást is aggályosnak tartja Szabó Máté, amíg nincs minden megállóban automata vagy nem lehet minden járművezetőtől jegyet venni.

32 Tovább

Szabó Máté ombudsman támogatja a BKV-s kamerarendszert

Az utasnak sincs joga a BVK-ellenőrrel szemben verbális vagy tettleges agresszióra, és az ilyen támadások számának csökkentése, az utasok biztonságérzetének növelése érdekében Szabó Máté ombudsman támogatja a képrögzítésre alkalmas zártláncú kamerarendszer telepítését. Az állampolgári jogok országgyűlési biztosa ezt vasárnap közölte az MTI-vel.

A biztos a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt.-nél folytatott vizsgálatot, és megállapította, hogy a közlekedési cég az ombudsman több tavalyi ajánlását is megfogadta, azonban még mindig vannak bírálatra okot adó helyzetek a társaság jegyellenőrzési, pótdíjazási gyakorlatában.

Szabó Máté szerint - bár a BKV tavaly ígéretet tett rá, hogy orvosolja a problémát - továbbra is sok panasz kifogásolja az ellenőrök bántó hangnemét, "otromba, olykor nyomdafestéket nem tűrő stílusát". Pozitív fejleménynek értékelte ugyanakkor, hogy a jegyellenőrök és biztonsági őrök tevékenységét kifogásoló panaszok kivizsgálása dokumentáltan történik, a válaszlevelek az egy évvel ezelőttiekhez képest "tartalmi szempontból sokkal meggyőzőbbek", a panaszok döntő többségére pedig 30 napon belül választ adott a közlekedési társaság.

23 Tovább

250 milliót spórolna meg az utas a BKV-nak

Olvasónk, egy országosan ismert rádió hírolvasója érdekes levéllel fordult a BKV-hoz és a városvezetéshez. Ingyen felmondaná a BKV utastájékoztató szövegeit, így a BKV-nak nem kellene erre egy fillért sem költeni, a cég így körülbelül 250 millió forintot takaríthatna meg. Az utasnak csak egy kérése van: Az így megtakarított pénzt az utasokra költsék, ne a cégvezetők tömjék a zsebeikbe.

Dr. Kocsis István vezérigazgató Úr
és Horváth Csaba főpolgármester-helyettes Úr részére


Tárgy: Adomány a BKV Zrt. részére

Tisztelt Címzettek!

Budapesti, a fővárosi ügyeit szívén viselő állampolgárként, közlekedésbarátként keserűséggel fogadom a BKV Zrt. körüli ügyekről szóló híradásokat. Örömmel veszem, hogy az érintettek szóbeli ígéretekkel, illetve a szabályok módosításával változtatni kívánnak a főváros közlekedési cégének megítélésén, azonban nincs kétségem afelől, hogy a változás - bármilyen őszinte szándékkal történjék is - lassan kerül át a gyakorlatba.

Még hosszabb az a folyamat, amíg a budapestiek valóban érzékelik és el is ismerik majd az előnyös változást. A fővárosi, közösségi közlekedést használó lakosoknak mihamarabb tapasztalható fejleményekre van szükségük, hogy a BKV Zrt. kétes ügyei kapcsán kialakult morális válság ("minek vegyek jegyet, ha a pénzt nem a közlekedésre költik, hanem a saját zsebükbe tömik") ne mélyüljön tovább.

34 Tovább

A BKV milliárdos tanulmánylistája

Aba Botond, Antal Attila és Kocsis István vezérigazgató idején összességében százával dolgoztak ki tanulmányokat, végeztek vizsgálatokat közpénzből a BKV-nál. A Magyar Nemzethez eljutott legfrissebb összesítés szerint a ma már csőd szélén álló közlekedési társaságnál nem sajnálták az összességében milliárdnyi közpénzt az újságokban róluk megjelent negatív hírek összegyűjtésére, a tavaly megbukott járatritkítási terv népszerűsítésére, különféle vagyonvédelmi vizsgálatokra, akárcsak a már ismertté vált tanácsadói szerződésekre.

A fővárosban az utóbbi idők legnagyobb politikai botrányában a várost vezető MSZP-SZDSZ-es koalíció vitái után ugyan rendteremtést ígér, a következő választások esélyese, a Fidesz szerint csak a nyomozó hatóságok deríthetik ki, mi történt a BKV-nál az elmúlt években.

67 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek