Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Áznak-fáznak az utasok, a buszvezetők mégsem állnak be a megállókba

Beköszöntött a tél, lehűlt a levegő, esik az eső, fúj a szél. Ilyenkor senki sem szeret a megállókban várakozni, főleg akkor, ha nincs váró, ami védene minket. Ilyenkor a legjobb a szél és esővédett járművön várni az indulást.

Olvasónk a 16, 16A és a 116-os buszokkal kapcsolatban írt panaszt. Felhívja figyelmünket a rosszul összeállított menetrendre, a rossz állapotban lévő buszokra, és leír egy konkrét esetet is levele végén, amikor az egyik buszvezető a meleg buszon ülve mosolyogva nézte a megállóban ázó-fázó utasokat, akikkel még kiabált is, mikor kérdőre vonták:

Tisztelt BKV-figyelő!

Sokat utazom a Moszkva tér - Szentháromság tér között, a 16, 16A, 116 buszokkal.

A 116os busz nagyon ritkán jár, így javarészt 16, 16Aval szoktam utazni. A 16os busz követési ideje 6 perc, a 16A követési ideje 6 perc, vagyis mivel a Moszkva tér és a Szentháromság tér között a két busz azonos útvonalon halad, így 3 percenként kellene jönnie a buszoknak ezen a viszonylaton. A valóságban azonban gyakran megesik, hogy 10 percig nem jön busz, majd 3 busz jön egymás után vagy 1 busz jön csak, amin tömeg van és az utasok jó része nem tud felszállni rá.

73 Tovább

A naiv utasok még hisznek a menetrendnek

Én már évekkel ezelőtt sem néztem a menetrendet, hisz a kiírások, az indulási időpontok szinte sosem valósak. Vannak olyan utasok akik még hisznek a tájékoztatónak, és várják a buszt, a menetrendhez igazítják az idejüket. Két olvasók is panaszt írt a menetrendekkel kapcsolatban. A két panaszban egy hasonlóság van: főszereplőjük 20 percnél többet várt az egyébként 5-10 percenként induló buszra.

Kedves BKV-figyelő!

Szeptember 23. Megérkeztem az Örs Vezér Terei buszállomásra dél után fél négy előtt valamivel. Épp siettem, és az utastájékoztató táblára pillantva elégedetten veszem észre, hogy csak egy-két perc és már indul is a 168-as ami továbbvisz, hurrá. Előre kocogok, kisebb tömeg fogad a megállóban, de ez ilyenkor normális. Ami kevésbé, hogy busz viszont sehol. A visszaszámlálást jelző tábla meg szépen lassan lenullázódik.. majd újra beáll 9 percre ahogy kell. Várunk-várunk, a megállóban álló embertömeg egyre terjeszkedik, zsúfolódik s a számláló MEGINT eléri a zérót, buszt pedig még mindíg nem látni. Ekkor kikanyarodik hátulról egy teljesen üres darab, mindenki arcára kiül a megkönnyebbülés, észrevettek minket és végre kiparancsoltak egyet.

50 Tovább

Ott nyitott ajtót, ahol le sem tudnak szállni az utasok

"Megállóhely kapacitásának jobb kihasználása miatt az autóbuszok harmadiknak is megállhatnak, és ajtót nyithatnak. Ebben az esetben azonban a megállótáblánál ismét meg kell állniuk, és ajtót nyitniuk." -így szól a BKV belső szabályzata. Akkor mégis miért van az, hogy a Ferenciek terén a buszvezetők rendszeresen úgy nyitnak ajtót harmadikként, hogy az utasok le sem tudnak szállni a korlátok miatt, majd továbbhajtanak? Olvasónk többször maradt a megállóban, az ügyfélszolgálattal levelezik:

Tisztelt Cím!

Előző levelem tartalma hasonló volt az alábbinak, melyre a BKV 30 napon belül válaszolt. Csak éppen semmi eredménye nem lett. A 8-as buszok továbbra sem állnak meg a Ferenciek terén az arra kijelölt helyen. Az utasok szaladgálnak össze-vissza. Nem tudják, mikor hol szállhatnak fel, mert a megállóban, - nos, ott nem. A második eset akkor történt, mikor pár hét után kinyitottam a BKV válaszlevelét hogy a jövőben jobban odafigyelnek. Ez volt a második levelem a válaszuk után.

Üdvözlettel: Kanzler Edit

40 Tovább

Lezavarta a buszról a tájékozatlan utast

Utálok idegen vonalakon utazni, mert a legtöbb esetben nulla utastájékoztatással találkozom. Jó előre felkészülök, nehogy meglepetés érjen. Viszek magammal térképet, kinyomtatom a menetrendet, stb. De így is van, hogy rossz helyen szállok le, vagy rossz megállónál nyomom meg a gombot, mert a buszvezető a megállók nevét képtelen bemondani. Olvasónk is rossz helyen nyomott gombot, és a buszvezető leszállította a buszról, mondván ha jelzett, akkor szálljon is le:

Tisztelt BKV-figyelő!

Ami velem történt egy fél órája, valószínűleg semmilyen következménnyel nem fog járni az illető BKV alkalmazott szempontjából, mégis leírom, mert valószínűleg sokunkkal előfordult már hasonló eset.

Az éjszakai 948-on jöttem haza (szeptember 15, 2009), aki utazott már vele tudja, hogy a Dél-pesti autóbuszgarázsból indul, a másik végállomáson (Csepel, Hollandi út) azonban csak megfordul, nem várakozik semennyit. Ezért nehéz megmondani, hogy melyik busszal mentem, de valószínűleg, ami a Hollandi útról éjjel 2-kor indul. Ezt azért is mondom, mert nem tudtam megnézni sem a busz, sem a buszvezető hölgy azonosítószámát.

126 Tovább

„Leszúrom az összeset mingyá...” -fenyegetőzött a késes utas

Vajon ha be lennének kamerázva a BKV járművei (és megállói) a lenti esetekhez hasonlók akkor is megtörténnének? Az első olvasói észrevételben egy 20 év körüli srácról olvashattok, aki a busz ajtajánál az összes helyet elfoglalta, zavarta az utasokat a felszállásban. Aki mégis megpróbált felszállni annak beszólt, és azzal fenyegetőzött, leszúrja őket a nála lévő késsel, melyet elő is vett:

Kedves BKV-figyelő!

Had osszak meg egy történet, ami szeptember 8.-án történt velem a 70-es trolibuszon. Lehet, hogy ez nem egy tipikus BKV sztori, de mivel BKV járaton történt az eset mégis ideírom.

A troli a Város-ligetből a belváros felé tartott nem túl sok utassal. Én a busz végében álltam, amikor a hátsó ajtónál felszállt egy fiatal 20 év körüli pár, és megálltak mellettem. Végig nagyon trágárul beszéltek egymással, ami engem nagyon idegesített, néha rosszalló kifejezéssel az arcomon odanéztem, de ők nem zavartaták magukat.

42 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek