Írtam a FigyelőNetre egy cikket még a hét elején arról, hogy a BKV visszaállítaná a kalauzos rendszert, a járműveken külön ellenőrök és biztonsági őrök lennének, akik megakadályoznák a bliccelést és felügyelnék a rendet. Ilyen rendszer már működik a metrón, de ahogy tapasztalom a hatásfoka nem az igazi. Ezért arra gondoltunk, hogy ezt is belevesszük a cikkbe.
Múlthéten az egyik délelőttöt metrózásra szántam. 16 alkalommal utaztam a 2-es és a 3-as metrón, bérlettel a zsebemben. Arra voltam kíváncsi, ha 2007-ben lejárt bérletemet felmutatom a biztonsági őröknek, vagy csak elsétálok mellettük, mit lépnek. 15 alkalommal semmit sem tettek. Lobogtattam a 2007-es bérletem, feltűnően elsétáltam mellettük, de semmi. Nem tudtam magamra vonni a figyelmük. Egyedül az Astoriánál állítottak meg, de lehet, hogy ott is csak véletlenül. Elküldtem az eredményeket a BKV-nak, gondoltam reakciójukat beleteszem a cikkbe, hogy ne utólag kelljen ezzel foglalkozni. A cég az eredményekre nem reagált, helyszíni bejárásra hívtak, amit előre leegyeztettünk.
Kár volt, mert a BKV készült. Már a Délinél gyanús volt, hogy elkérték a bérletemet ellenőrzésre, mert nem szokták. A Blahán vártam a szóvivőt, addig figyeltem az őröket. Minden utasnak elvették a bérletét, a fény felé tartották, kézről-kézre járt, vajon hamis-e, majd visszaadták az utasnak. Valljuk be, ez nem mindennapi.
Fehéringes emberek vártak a mozgólépcső tetején
Idén sem utazhatunk még az Alstom metrókon?
A Fehér úti kocsiszínben már tudják, hogy az új Alstom metrók miért „hibásodnak meg” folyton, és miért nem futja az első vonat a próbaköröket. A metróvezetők arról beszélnek, hogy az Alstom projekt vezetője teljesen véletlenül a BKV Vasúti Járműjavító Kft. egyik magas beosztású tagja, akinek érdekében állhat, hogy az új metrók minél később álljanak forgalomba. Hogy miért?
Minél később állnak ki az Alstom metrók, annál többet futnak a régi vonatok, amiket nagyjavításra kell vinni, alkalmanként 10 millió forintért. Bízom benne, hogy innen már mindenki össze bírja rakni a képet, nem kell elmagyaráznom, hogy ebből a néhány millióból így kiknek jut egy kis zsebpénz. Próbáltam kérdezősködni a BKV-nál, de senki nem tud semmit, csak néhány kocsiszínben dolgozó állítja a leírtakat.
Ezek után senki ne higgye, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság által talált hibák tényleg valósak. A fékcsövek sem maradnak csak úgy a szakemberek kezében, ha előzőleg nem csavargatja ki őket valaki…
Lényeg a lényeg, ha emberünk tovább húzza az időt elképzelhető az is, hogy csak jövő tavasszal utazunk először az Alstom metrókon, feltéve ha befér majd az alagútba.
Felmentették az idegbeteg biztonsági őrt
Olvasónkat május 20-án a Stadionok metróállomáson egy idegbeteg ellenőrrel hozta össze a sors. Letegezte az utast, majd szóváltásba keveredtek. A biztonsági őr ledobta a karszalagját a földre, és "civilként" az utas után ment, mert meg akarta verni. (A régi levélért kattints ide!)
Bár május már rég elmúlt, a BKV nem feledkezett meg a panaszról. Értesítették a biztonsági szolgálatot, akik felmentették a biztonsági őrt:
Tisztelt Utasunk!
A társaságunkhoz írt levelével lehetővé tette számunkra, hogy ellenőrzésének körülményeivel kapcsolatban tájékoztatást nyújthassunk Önnek.
Bejelentését vizsgálat céljából továbbítottuk az illetékes szakszolgálat vezetőjének. Mivel azonban a jelzett eset a bejárati ellenőrzést és területvédelmet is végrehajtó biztonsági szolgálat munkavállalóira vonatkozott, vizsgálati kérelmével a szakszolgálat-vezető megkereste az alkalmazásukban álló cég vezetőjét, és az eset elemzését kérte tőle.
Miért a jobb állapotú metrókocsikat adja el a BKV?
Olvasónk nem érti, hogy a BKV miért a jobb állapotban lévő, nemrég felújított rózsaszín utasterű metróit adja el, a sokkal rosszabb állapotú, 3-as vonalán járó szerelvények helyett. Lehet, hogy ezek nem automatizáltak és egy kocsival rövidebbek, de segédvezetővel és plusz egy kocsival minden gond nélkül futhatnának a 3-ason. A metrófelújítás idején is jártak arra.
Tisztelt BKV!
Felháborodva olvasom, hogy a BKV el akarja adni a 2000-es évek elején korszerűsített EV3-as metrószerelvényeket. Remélem ez nem igaz és csak az újságíró hozzá nem értése miatt jelenhetett meg így a hír. Ugyanis a 3-as metrón sokkal rosszabb állapotú régi EV-3-asok vannak kb. 15-20 ilyen szerelvény van. A 3-as metrón ezeknek csaknem a felét ki lehetne váltani a 2000-es évek elején nem két fillérért korszerűsített EV-3asokkal.
Remélem ez a tervük és nem az eladás. Várom mielőbbi megtisztelő válaszukat és remélem amennyiben igazam van ezt a félreértést a sajtó számára is tisztázzák. Velem együtt sok 3-as metrón közlekedő utas örülne a korszerűsített szerelvények megjelenésének.
Üdvözlettel: T.
Miért ne adj egy majom kezébe UV lámpát?
Azért, mert mindent megnéz vele, és bármire gondolkodás nélkül rámondja, hogy hamis. Olvasónk a Ferenciek terén találkozott egy UV lámpás emlőssel, aki kikapta kezéből a bérletet, és azzal vádolta, hogy azt hamisította. Kolléganője még helyeselt is, már a büntetést is írták, amikor kiderült, hogy tévedtek, és bocsánatkérés nélkül elkotródtak. Ennyire nem értenek a bérlethez és az UV lámpákhoz, vagy csak megpróbálták lehúzni az utast? Örök rejtély marad. Íme egy történet Budapestről:
Tisztelt BKV-figyelő! Tisztelt BKV!
Szeretném megosztani mi történt velem egyik nap fáradtan, munkából hazamenet. Közel két éve vagyok Pesten és rendszeresen utazom a BKV járművein. Minden nap használom a hármas metrót, ami tele van ellenőrökkel. Minden reggel felmutatom a bérletem, köszönök, általában még vissza is köszönnek. Eddig ezzel nincs is semmi probléma.
Párszor előfordult már, hogy hazafele, ellenőrizték a kijáratnál is a bérletemet, "kedves" ellenőr kivette a kezemből, nézegette, majd visszaadta. Azonban, ami tegnap történt attól még ma is teljesen ideges vagyok.
Utolsó kommentek