Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Bezárták a metróállomást, pedig voltak még bent utasok

Olvasónkat néhány hete ismerősével tartott haza. A metróról az Örsön szálltak le. Az állomás területéről szép lassan gyalogoltak ki, nem siettek, és volt még egy metró a menetrendben. Egyszer csak azt vették észre, hogy az állomás bezárul előttük. A kint álló őrök nem akarták őket kiengedni, de amint előkerült a mobiltelefon a rácsok felnyíltak:

74 Tovább

Miért kötekednek a fizető utasokkal?

Sosem fogom megérteni, hogy a metró bejáratánál álló őrök miért kötekednek, főleg a fizető utasokkal. Olvasónk az Örs vezér terén próbált meg bejutni a metróhoz, ám a biztonsági őrök annyira szorosan álltak egymás mellett, hogy nem lehetett mellettük elférni. Hiába mutatta a bérletét, nem álltak odébb. Kicsit meglökte őket, amikor elment mellettük (nem fért el) ezután lekurvázták. Az utas levele:

Tisztelt BKV!

23 éve utazom az Önök közlekedési vállalatával (14 évig vidéken éltem) és MINDEN hónapban megvásárolom a bérletet. Nem a munkahelyem fizeti, saját pénzből.

Másfél hónapja az Örs vezér térről járok munkába a 2-es metró vonalán. Eddig is rendkívül zavaró volt, hogy az ellenőrök úgy állnak a jegykezelőknél, hogy aki szeretné is alig tudja kezelni a jegyét, mert ebben akadályozzák, aki pedig a FELMUTATOTT bérlettel haladna, azt sem engedik át zavartalanul.

96 Tovább

Vannak normális biztonsági őrök is

Rengeteg bejegyzés szólt az utóbbi hetekben a tapló, bunkó biztonsági őrökről és ellenőrökről. Olvasónk most egy pozitív észrevételt küldött velük kapcsolatban (mert ilyen is van):

Helló BKV-figyelő!

Tegnap (2009.07.08; 16:42-kor) a Moszkva téren a metróhoz (M2) tartottam, amikor a mozgólépcsőnél ellenőrizték a bérletem. Mutattam is az egyik biztonsági őrnek ( aki karszalagot viselt), de ő észrevette, hogy a bérletszelvényemen nem volt kitöltve a bérlet sorszáma. Büntetés helyett adott egy tollat és mondta, hogy írjam rá a számot, "mert holnaptól büntetik. 6000." Megköszöntem majd kitöltöttem a szelvényt. :)

Láttam, hogy sok utastársamnak sem volt kitöltve a szelvényük. Az ellenőrök kezében toll volt, úgy várták az utasokat. Sőt, még az Astoria állomásnál is ezt tapasztaltam.

Látszik, hogy a BKV egy kicsit fejlődött. Csak így tovább!

Üdv, HcPetrov

23 Tovább

Azt hitte Európában van, de csalódnia kellett

Olvasónk európai tömegközlekedőset játszott a metrón. Olyat, hogy a jegye 60 percig érvényes, az utazás megszakításával is, tehát utazott egy kicsit a metrón, leszállt, elintézte az ügyeit, majd ugyan azzal a jeggyel újból felszállt a metróra. Máshol Európában ez működik, nálunk sajnos még nem. Az egészben azaz érdekes, hogy a jegye elméletileg még érvényes volt, mert 60 percen belül volt, ám egy ellenőr mégis meg akarta büntetni:

Mint fizető utas nem igazán értek egyet a blicceléssel, nem szoktam a bliccelőknek igazat adni. Most sem teszem, csak arra hívnám fel a figyelmeteket, hogy ha a BKV tarifarendszere egy kicsit is hasonlítana az európai tarifarendszerekhez, akkor a lenti panasz nem született volna meg. Ennek a levélnek számomra az a mondani valója, hogy a jelenlegi rendszer igencsak elavult:

Kedves BKV-figyelő!

Pár hete érdekes dolog történt velem az Arany János utcai metró megállóban.

Egyik reggel, pontosan BKV idő szerint 9óra17perckor, a Forgách utcánál érvényesítettem a jegyemet, azzal az előre megfontolt szándékkal,hogy a Dózsánál leszállok, elintézek egy pár perces dolgot, majd ha nincs befele ellenőrzés, ugyanazzal a jeggyel tovább utazom az Arany János utcáig.

141 Tovább

Minden pénzt a biztonsági őrökre költenek?

Olvasónk nem érti, hogy az utasok pénze BKV-n belül hová tűnik. A buszok lerobbannak, a villamosok állapota katasztrofális, a metrókról nem is beszélve. Szerinte pénzt ellenőrre és biztonsági őrökre költenek. Az is kérdés, hogy megér 9000 forintot ez a szolgáltatás?

Kedves BKV-figyelő!

Nem túl régóta, mindössze két éve lakom pesten, és ez idő alatt kénytelen vagyok igénybe venni a BKV-t is, hogy otthonomból eljussak a munkahelyemre. Ez idő alatt mindig is bérlettel jártam, bár a munkahelyem nem fizeti, így magamnak kell kinyögnöm a rá való pénzt. A város különböző útvonalain járva azonban megdöbbentő, mennyire elszaporodtak az ellenőrök. Ott állnak minden metrólejáróban, olykor keselyűkként várják a bliccelőket mozgólépcső tetején, megjelentek az Árpád hídnál, a Kálvin térnél, hogy csak két helyet említsek. Szó se róla, a lefelé való ellenőrzést igazságosnak tartom, nem ez a bajom a BKV-vel. A problémám az, hogy én havonta 9000 ft-ot fizetek (jelenleg, s lesz ez még több is!) azért, hogy utazhassak. De valahogy mégis úgy érzem, inkább kifizetem az ellenőrök hadseregét, s csak nagyon kis százalékot költök ebből utazásra. Nem vagyok biztos benne, hogy egy BKV-ellenőr kap-e fizetést akkor is, ha nem ad ki büntetést. Ha kap, akkor a jegy- és bérletvásárlók fizetik ki az ő kiskirálykodását, ha nem kap, akkor viszont a lehető legvisszataszítóbb állás a világon, hiszen a szerencsétleneken élősködik.

Mindeközben, hogy én és jó néhány utastársam havi 9000 ft-ot fizet, egy háztartásban ez rúghat sokkal fájdalmasabb összegre is, a buszok lerobbannak két megálló között, a metrókocsik ülései kijárnak a helyükről, még a hiper-új combino-villamosok ülései is kényelmetlenek, a többi villamos állapota katasztrofális, a négyes metró évek óta sosem fog elkészülni. Karszalagokra azonban van pénze a BKV-nek.

A.R.M.

26 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek