A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató célja, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. által tárolt adatok
kezelésével, felhasználásával, továbbításával, valamint a Társaság által üzemeltetett
honlapokon történő regisztrációval kapcsolatosan tájékoztassa az érintetteket.
A biztonsági őrökkel végzett bemeneti ellenőrzésnek az lenne a célja, hogy kiszűrje a hajléktalanokat, a részegeket, és a bliccelőket, tehát azokat, akik nem jogosultak az utazásra. A rendszer nem tökéletes, mert a bliccelők és a hajléktalanok is simán lejutnak az állomásokra, például a minden irányból "védett" Deák térre is. Ha a metróvonalakon egy olyan állomás is van, ahol nincs ellenőrzés (2-es metró esetén a Kossuth tér) akkor a bérlettel (jeggyel) nem rendelkező utasok bármikor utazhatnak.
Utálom a pofátlan hajléktalanokat. Azokat, akiknek semmi úti céljuk nincs, csak felszállnak a buszok, villamosokra és utazgatnak unalmukban. Azokat sem szeretem, akik illemhelynek használják a BKV járműveit vagy a megállóhelyeit. Olvasónk is egy olyan hajléktalannal találkozott, aki a földalatti vonalán a Vörösmarty utcai állomáson bokáig letolt nadrággal végezte a dolgát. A lenti levél is bizonyíték arra, hogy normális biztonsági őrökre minden metróállomáson szükség van.
Hello!
A budapesti tömegközlekedés rendszeres használójaként tisztában vagyok a körülményekkel. A széteső, koszos buszokat, az oxigénmentes 4-6-ost, a sci-fi regénynek beillő menetrendet megszoktam, ezekre nem is panaszkodnék. Inkább vannak az utasokkal problémáim, akik beállnak az ajtóba, nem engedik bezáródni az ajtót, stb, ellenőrökkel, egyéb BKV alkalmazottakkal számottevő összetűzésem nem volt, a blogon is meglepődve olvasom néha a történeteket.
Olvasónk a Stadionok metróállomáson találkozott a BKV egyik legbunkóbb biztonsági őrével. Az utastól köszönés nélkül, tegező hangnemben kérte a jegyet, bérletet, és ezt ő szóvá tette. Nem kellett volna, mert az őr ordítozva, veréssel fenyegette meg, sőt, még a karszalagját is levette, amikor az utas után eredt:
Tisztelt BKV ügyfélszolgálat!
Folyó év május 20-án 16 óra 20 perckor a Stadionok metróállomásról indulva terveztem igénybe venni "közösségi közlekedési" szolgáltatásukat. Az Örs vezér tere felé haladó metró peronjához tartva elhaladtam a jegykezelő automaták között, amikor az addig a falnak támaszkodó, kék egyenruhás, jegyellenőri karszalagot viselő úriember száját a "Heló! Jegy, bérlet!?" kiáltás hagyta el. A magyar nyelv ezen dialektusát én ugyan nem értem, ellenben körülnézvén tapasztalnom kellett, hogy rajtam kívül csupán az úriember egy kollégája tartózkodik a közelben, feltételeztem hát, hogy az úr velem óhajt valamit közölni.
Megálltam, eltávolítottam fülemből a headsetet, köszöntem, majd megérdeklődtem, mit óhajt (idézet: "Jó napot, hogy mondta?"). Válasza a következőképpen hangzott: "Jegyet vagy bérletet mutassá'!". Felhívtam rá a figyelmét, hogy ismeretlenként illett volna köszönéssel kezdeni irányomban bármiféle interakciót ("Jó napot kívánok; talán kezdjük így."), mire feleletül a "Na jó, ne, ne kezdjük így..." mondatot kaptam.
Az elmúlt években sok szó esett a 2-es metró és a Gödöllői HÉV összekötéséről. A fejlesztést a VEKE is szorgalmazza. Ők a metró és a HÉV összekötését úgy képzelik el, hogy a metró a felszínen, az Örs Vezér terétől tovább, a HÉV vonalán a felszínen járna. Ezzel csak az a baj, hogy szakemberek szerint csak akkor megoldható, ha a HÉV és a metró kocsijait is lecserélik. A 2-es metró új szerelvényei már jönnek, ám azok még mindig alkalmatlanok a felszíni (értsd: A HÉV vonalán való) közlekedésre. Ebből arra lehet következtetni, hogy a Gödöllői HÉV és a 2-es metró sosem, vagy csak évtizedek múlva lesz összekötve. Van azonban egy másik terv az összekötésre, ami nem új, mégsem beszél róla senki.
A 2-es metró Stadionok nevű állomásán 4 vágány található, melyből kettőt -a két szélsőt- használják rendszeresen, a két középső üresen áll. Ezt a két vágányt elvileg azért építették, hogy a HÉV ide álljon be, és itt legyen a végállomása. És ha belegondolunk, nem is hülyeség.
Bár az átszállás megmaradna, az összekötés ezen módja mégis több ezer ember életét könnyíthetné meg, hisz a metróról való átszállás alig néhány lépés lenne, és nem is kerülne sokba, mert csak az Örs Vezér téri összeköttetést kellene megoldani, valamint felsővezeték kellene az Örs és a Stadionok között.
Engem érdekelne a ti véleményetek is. Nektek az összekötésnek melyik formája tetszik? Esetleg teljesen más ötletetek van? Írjátok le, és szavazzatok!
A BKV-nál már megint megtalálták, mire lehet feleslegesen százezreket költeni. Új szlogenünk ugye már van, (bár a cég a kínos bemutató után inkább titkolja, tehát hiába fizettek ki 500 ezer forintot érte.) Most azt találták ki, hogy a járműveken Tarcsa Zsuzsa hangját ismert színészek hangjaira cserélik. A BKV-figyelő megszerezte az egyik ilyen felvételt, amin a Millenniumi Földalatti megállóit hallhatjátok:
Számomra érthetetlen, hogy az erre költött pénzt a BKV miért nem takarításra, karbantartásra, vagy a külföldiek korrekt tájékoztatására költi, hisz a turisták által sűrűn járt vonalakon és megállókban szinte semmi angol vagy német nyelvű tájékoztatás nincs. Emellett -ahogy én tudom- Tarcsa Zsuzsát olyan szerződés köti a BKV-hoz, ami szinte felrúghatatlan, tehát a színészeken kívül őt is kell majd fizetni. Vajon a BKV mennyit fizetett a színészeknek, hogy a megállók neveit felmondják? Miért kell minden reggel a munkába járóknak azt hallgatni, hogy „Innen csak pár lépés Pesti Broadway”? (Ezek az információk csak magyarul hangzanak el, tehát a turisták ettől nem lesznek okosabbak.) Vajon a szétrohadt, kigyulladó , kettétörő buszokon utazók boldogabbak lesznek attól, hogy színészek mondják a megállók neveit?
A BKV-figyelő információi szerint a BKV a hangokat előre elkészítette, majd később kiderült, hogy azokat a régi járművekre (MillFav) az elavult technika miatt nem lehet feltölteni, így a járművek utastájékoztatását vagy korszerűsítik (milliárdokért) vagy a kifizetett hangokat kidobják a kukába.
Szerintem joggal tesszük fel a kérdést: a vezérigazgató idehozott kommunikációs igazgatója eddigi regnálásnak ideje alatt milyen érdemi munkáról tud számot adni?
Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.
Utolsó kommentek