Összesen 2 milliárd 10 millió forint értékben kötött szerződést a BKV Zrt. a 4-es metróépítés I. szakaszában a DBR Projekt Menedzsmentjéhez kapcsolódó tíz szakértői feladat ellátására - a nyílt közbeszerzési eljárás eredménye a Közbeszerzési Értesítő hétfői számában jelent meg. A szakértői feladatok a járműrendszer, geotechnikus, vasúti pálya, szellőzési, követeléskezelő, költségelemző, kockázatkezelő, projekt ütemező, auditor és pénzügyi szakértő területhez kapcsolódnak, Írja a Blikk.
Mint arról hétfőn beszámoltunk, a BKV cinkotai garázsában a hétvégén kettétört egy Ikarus 435-ös autóbusz, szerencsére még a forgalomba állás előtt így baleset nem történt. Egy ugyan ilyen busz néhány hónapja a forgalomban, az Astoriánál tört ketté. A BKV átvizsgálta az ilyen típusú buszait és 171 darabból 12 buszon találtak komolyabb peredéseket
Hogy én ezt a két cikket miért kevertem így egybe? Azért, mert eddig azért szidtuk a BKV-t, mert koszos, takarítatlan buszokat állít forgalomba. Takarításról már álmodni se merünk, inkább annak örülünk, ha elérjük az úti célunk, és nem szenvedünk balesetet a szétrohadt járműveken. Sajnos a város és a cégvezetés a járműkarbantartás ügyében mindaddig nem fog lépni, míg komolyabb baleset nem történik. Lehet itt pénzhiányra hivatkozni, de ti is látjátok, hogy minden másra találnak pénzt, csak arra nem, amire igazán kellene.
Kétmilliárdot fizet tanácsadóknak a BKV
Miért hiszi azt a biztonsági őr, hogy mindent megtehet?
Olvasónk hiába vette meg a 9000 ezer forintos bérletet a metró mozgólépcsőjénél az egyik biztonsági őr úgy bánt vele, ahogy a bliccelőkkel szoktak. Az egyik őr kitépte a kezéből a bérletet, majd azt ordenáré stílusban közölte az utassal, hogy a bérlethamisítókat és bűnözőket szűri ki. Részletek a levélben:
Kedves BKV-figyelö!
Ami velem ma megtörtént talán nem egyedi, és hasonló témában biztos mindennaposak az észrevételek, mégis úgy érzem muszáj legalább magamnak megadnom azt az érzést hogy talán foglalkozik valaki a dologgal, és meghallgat valaki.
Minden alkalommal mikor metróra megyek, már jó elöre ki szoktam készíteni a bérletemet mert tudom hogy úgyis ott lesznek az őrök.
Ez ma is így volt, fél 3 körül mentem a Deák térre, s mivel a bérletet a jobb kezemben tartottam, a jobb oldali ellenörnönek nyújtottam oda. Erre a balomról a másik ellenörnö meglehetösen arrogánsan, szinte fellökött, olyan hevesen próbálta kitépni a kezemböl az igazolványt. Természetesen ez sikerült is neki, három lépéssel odébb rohant és hátat fordítva nekem azonnal a bérletem marcangolásába kezdett. Döbbenten álltam mellette, megkértem hogy adja vissza, és megkérdeztem töle, hogy mire jó, hogy ezt csinálja. Erre ordenáré stílusban, kb bünözönek nézve közölte velem, hogy a bérlethamisításokat szeretné kiszürni, már lefülelt hármat, s eközben végig, mint egy keselyü, a bérletemet rángatta, mert nem tudta kinyitni a tetejét, majd felajánlottam neki, hogy segítek szétszedni, mégiscsak az enyém, tudom hogy kell.
Leállították a mozgólépcsőt, kézben kellett vinni a babakocsit
Olvasónk időről-időre babakocsival közlekedik a fővárosban. Nem olyan kis "városi cirkávóval" -ahogy ő mondja, hanem egy igazi nagy túra-babakocsival, ami jól meg van pakolva csomagokkal, amikor vidékről feljön. Ritkán veszi igénybe a BKV szolgáltatásait, és azt tapasztalja, hogy sem a BKV-sok, sem az utasok nem segítik a közlekedésben. Pár hete épp a Batthyány téri metróállomásról tartott felfelé, amikor minden figyelmeztetés nélkül megállították a mozgólépcsőt és vissza sem kapcsolták. Egy élmény lehetett felcipelni a kocsit:
Tisztelt BKV-figyelő!
Szerencsére nem vagyok budapesti, így csak ritkán kell igénybe vennem a BKV szolgáltatásait. Időnként azért elvetődöm a fővárosba, ilyenkor féléves kislányomat is "kénytelen" vagyok magammal vinni ráadásul - vidéki lévén - nem egy "városi cirkálóval" hanem egy igazi túra-babakocsival. Azt, hogy nem mindenhol "akadálymentes" a metróállomás már mondhatni megszoktam, a lépcső tetején vagy alján egy-két segítségkérő pillantás - és pár perc - után segítenek - természetesen - az utasok. (Tudom, hogy ezért nem kapnak fizetést, de BKV-dolgozó még sosem ajánlotta fel segítségét.)
Majdnem kisiklasztották a metrót
Tegnap és ma is, eddig ismeretlenek különféle vastárgyakat dobáltak a 3-as metró felszíni pályájára, ami miatt a közlekedés hosszabb ideig állt, és két vonat is megsérült. Egy olvasónk a következőt írta:
Az Észak-Déli metróvonalon (3-as) június 19-én pénteken ismeretlenek egy vasrácsot dobtak a felszíni pályára, a bal vágányra. A rács szétvágta a fékvezeték flexijét. A forgalom hosszabb ideig állt. Ma, június 20-án ugyan ezen a vonalon szintén állt a forgalom egy újabb rács miatt. Egy vonat megsérült, ki kellett állítani.
A BKV-figyelő az esettel kapcsolatban megkereste a BKV-t is, akik eddig semmilyen tájékoztatást nem adtak. Egy metróvezető viszont annyit elmondott, hogy csak a szerencsének köszönhető, hogy nem történt nagyobb baj, hogy a metró nem siklott ki.
Miért kerültek vissza a jegykezelők a Deákra?
Olvasónk szerint azért, mert a BKV így akar plusz bevételre szert tenni, ugyanis sokan nem tudják, hogy metróról metróra való átszálláskor nem kell új jegyet kezelni, és ha látják a jegykezelőt egyből kezelnek egy másik jegyet.
Előzmény: A Deák Ferenc téren a 2-es és a 3-as metró állomásait összekötő átjáróban még januárban leszerelték a jegykezelőket, a jegyérvényesítésre felszólító táblákat is letakarták. A napokban rengetegen jelezték, hogy a jegykezelő gépek visszakerültek, a tájékoztató tábláról lekerült a takarás, ezért sokan inkább lyukasztanak, mert nem tudják, hogy nem kell.
Kedves BKV-Figyelő!
Decemberben tájékozódtam a jegyárak változásai felől, és láttam, hogy a jegyek ezentúl a metróvonalon belül átszállásra is jogosítanak. Ez egy nagyon fontos fejlesztés, hiszen irreálisnak tartottam, hogy 420 forintért jussak el a Déliből a Nyugatiba. Január másodikán volt szerencsém(?) metróval menni, és láttam, hogy a Deákon a hármas metrótól lefelé vezető lépcsőnél, az "Érvényesítse átszállójegyét" (vagy valami hasonló) felirat le volt ragasztva, jelezve ezzel, hogy nem kell. A folyosó közepéről eltávolították a lyukasztókat is.
Utolsó kommentek