Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Lepacsiznak a biztonsági őrökkel a hajléktalanok

Aki sűrűn utazik a 3-as metrón az már biztos, hogy találkozott azzal a hajléktalan nővel, aki a metróállomásokat és a kocsikat gyermekével a kezében járja és kéreget. Biztos vagyok benne, hogy a BKV-nál is ismerik, hisz hónapok óta zavarja az utasokat. Néhány hete a Ferenc körúton a peron mellett láttam, éppen egy biztonsági őrrel beszélgetett, aki a beszélgetés után tovább is ment. Nem zavarta ki a hajléktalan, kéregető nőt, még csak rá sem szólt.

Olvasónk is ismeri a kéregetőt. Ő arra a kérdésre keresi a választ, hogy egy látszólag is hajléktalan nő hogyan juthat le a metró területére, ha a mozgólépcsők tetején mindenhol ellenőrzés van? Íme a levele:

Sziasztok!

Naponta veszem igénybe a 3-as metrót. Reggelente teli, ezzel nincs is probléma, délután hol így hol úgy. Viszont már régóta tapasztalom, hogy egy kéregető hajléktalan gyerekével (akit a kezében tart) metrókocsiról metrókocsira végigjárja a szerelvényt, és pénzt kéreget "szegény gyermeke" számára. Természetesen a nőnek "kellemes illata van", ha elmegy melletted, még utána pár percig is érzed a szagot.

Ha a metró tömve van, és állni kényszerülsz, had nem mondjam, milyen érzés, ha egy "ápolt" ember nyomorog el melletted, és jól hozzád dörgölődik. (Hál' Istennek ezt még nem tapasztaltam, eddig szerencsém volt, de valakinek már biztos volt ilyen "szerencséje".)

89 Tovább

Háromból kétszer sikerült bliccelnem a metrón

Tegnap próbabliccelő voltam a 2-es metrón (bérletem a zsebemben volt). Arra voltunk kíváncsiak, hogy ha jegy és bérlet nélkül, de határozottan haladok a mozgólépcső felé, akkor a biztonsági őrök vajon megállítanak-e, vagy simán leengednek. A tapasztalat sajnos az volt, hogy 3 helyszínből 2 helyen (Déli, Moszkva) simán le tudtam menni. Egyedül a Keletinél állítottak meg. Természetesen azokon a helyeken, ahol bliccelni tudtam a biztonsági őröket figyelmeztettük, az ellenőrzés végeztével sokkal körültekintőbben végezték a munkájukat.

Ilyen ellenőrzésekre azért van szükség, mert azt tapasztalom, hogy aki kopasz, kigyúrt, de nincs jegye, azokat szó nélkül leengedik a biztonsági őrök. Akinek pedig van bérlete (legyen az fiatal, vagy nő) azokat pedig előszeretettel szívatják. Olvasónk tapasztalata is hasonló:

Üdv mindenkinek!

Csupán egy rövid megfigyelés következik szombat 16.00 környékéről, a Ferenciek teréről. Haverommal megyünk le a metróba, már lenn vagyunk. Előttünk halad két lány, jellegzetes hajcsattal, nagy szoknyával, rágózva, fekete hajuk lobog a szélben. Ahogy közeledünk a mozgólépcsőhöz, az egyik le van állítva, a másik megy. Figyelem, csel következik: Ellenőrök háta mögött elhaladnak, mintha azt hinnék, hogy működik a mozgólépcső, majd átbújnak a szalagon, és visszatérnek az üzemben lévő mozgólépcsőre, útnak indulnak lefelé, és egymás kezébe csapnak. Az ellenőr eközben tőlem kéri még a diákigazolvány matricát is (van). Számos kérdés fogalmazódott meg a fejemben.

Hányan lehetnek Budapesten Ők? Ha mind fizetne, hány új busz lenne belőle, vagy mennyivel kerülnénk közelebb egy nyereséges(ebb) BKV-hoz? Mert attól tartok, számuk jelentős, így igen jó lenne, ha nem utaznának ingyen, Ők, a Szentek. Aki érti, az érti. Magával cseszik ki a BKV, amiért hagyja ezeket ingyen utazni.

139 Tovább

Ellenőriztük a biztonsági őröket

Szilágyi Károllyal, a BKV szóvivőjével múlt pénteken több, mint 3 órán át jártuk 3-as metró állomásait, és ellenőriztük a mozgólépcső tetején beléptetést végző biztonsági őrök munkáját. Az ellenőrzésre azért volt szükség, mert a BKV-figyelőhöz az elmúlt hetekben egyre több panasz érkezett a biztonsági őrökkel és munkájukkal kapcsolatban. Volt aki a túlkapásokra panaszkodott, volt akinek a korlátot támasztó, nem dolgozó őrök szúrták a szemét.

A kék metró állomásaira meglepetésszerűen érkeztünk, tehát az ellenőrzést nem jelentettük be előre, éppen azért, hogy megfelelő képet kapjunk az őrök munkájáról. Először csak távolról figyeltük a dolgozó (vagy éppen beszélgető) őröket, majd később közelebb mentünk hozzájuk, beszélgettünk velük, és akik nem dolgoztak, azokat figyelmeztettük. A legtöbb állomáson hamar kiszúrták az őrök, hogy figyeljük őket. Ilyen volt a Ferenciek tere is, ahol az egyik őr a "Figyelnek" felkiáltással figyelmeztette kollégáit, akik egyből dolgozni kezdtek.

77 Tovább

Leköcsögözték az utast a biztonsági őrök

Olvasónk kezéből a BKV egyik biztonsági verőembere kikapta a bérletet. Az utas ezt kikérte magának, és visszaszerezte a bérletét, majd az őr a hölgy után kiabált, és leköcsögözte. Az őr arra hivatkozva vette ez az utas bérletét, hogy neki azt meg kell vizsgálni. Arra sajnos nem tudjuk a választ, hogy a bérletet miért nem kérte el kulturáltan úgy, ahogy az a tájékoztató táblákon le van írva.

Kedves BKV-figyelő!

Kapnék az alkalmon és megosztanám Önökkel és az olvasókkal ma reggeli történetemet.

Az Örs vezér téri metróállomáson, mint mindig ott álltak a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető IQ bajnok biztonsági őrök, akik számomra érthetetlen módon ellenőri jogkörrel vannak felruházva. Én, mint becsületes állampolgár, mindig érvényes bérlettel rendelkezem, ezért most sem jelentett gondot, hogy felmutassam bérletem. A mai napon azonban egy tökéletesen alkalmatlan elmebeteg őr, kikapta a kezemből a bérletem és elkezdte nézegetni. Én visszakaptam, hiszen nincsen joga erre. Tovább mentem, mire ő nagyon büszkén, cirka 10 méter távolságból utánam kiabált, hogy "Nem kéne rángatni Köcsög!". Ezt nem hagyhattam szó nélkül, visszafordultam és megkérdeztem, hogy van valami probléma?

84 Tovább

Mégis marad a Bamco

Megegyezett a színfalak mögött a metróalagutat építő Bamco és a BKV, így már a jövő héten folytatódhat a munka - értesült a Népszabadság. A lap úgy tudja, hogy a BKV metróprojekt igazgatósága végül nem engedett a Bamco 35 milliárd forintos követelésének, bár az újságnak egyelőre egyik oldalról sem nyilatkoztak hivatalosan.

Közben állítólag feszültség támadt a közlekedési vállalat és a főváros vezetői között. A lap szerint a BKV menedzsmentje hajlandó lett volna néhány milliárd forintot kifizetni az építő cégnek, erről múlt hétfőn tárgyaltak is volna, ám a tervezett egyeztetésről a Városházán nem tudtak. A fővárosban azt sem értik, hogy a tárgyalásokat miért Felsmann Balázs vezette volna. Felsmann az egykori Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban volt szakállamtitkár, és korábban az érdekeltségébe tartozó kft. a fővárosi közlekedési vállalattal tanácsadói tevékenységre, illetve tőkebevonási képességre és nemzetközi tapasztalatok elemzésére szerződött 7 millió forint értékben.

(Index/FH)

14 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek