Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

27 éves diákok bérlete, biztosítása

Mindenkinek, aki jeggyel vagy bérlettel veszi igénybe a BKV „szolgáltatását” van egy utasbiztosítása. Mindenkinek, kivétel a 27. életévüket betöltött diákoknak. Legalábbis a szerződési szerint:

Kedves BKV figyelő!

A minap a metrón utazva olvasgattam az utas- balesetbiztosítás feltételeiről (ez szinte minden buszon, metrón, villamoson ki van ragasztva) és feltűnt, hogy van egy réteg akinek hiába van érvényes bérlete mégsincs biztosítva. Ez pedig a 27. életévüket betöltött, de diákigazolvánnyal jogosan utazók talán nem túl nagy létszámú csapata. Mivel én is közéjük tartozom- tehát elmúltam 27, de munka mellett főiskolára járok, így jogosan használok diákigazolványt - elgondolkodtam, hogy vajon egy esetleges baleset esetén ki térítené meg a káromat?  Érdekes kérdés, nem? De ki tudja rá a választ?

Üdvözlettel, Judit

 

A Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság járművein utazók balesetbiztosításáról, a Generali-Providencia Biztosító Zrt. és a BKV Zrt. között létrejött balesetbiztosítási szerződésről (részlet):

Tanulóbérlettel rendelkezo diákok közlekedési balesetbiztosítása

Biztosított az a személy, aki a biztosítási esemény bekövetkezésének időpontjában a 27. életévét nem töltötte be, érvényes diákigazolvánnyal és tanulóbérlettel rendelkezik.

A biztosítás hatálya az alábbi, munkanapokon, reggel 6.00 és este 22.00 óra között bekövetkezett közlekedési balesetekre terjed ki:

* a BKV Zrt. járatain, az utazás tartama alatt elszenvedett közlekedési balesetekre, * Budapest területén gyalogosként elszenvedett közlekedési balesetekre, * Budapest határain kívül a BKV Zrt. tulajdonát képező vonalakon közlekedő tömegközlekedési eszközökkel kiszolgált településeken a gyalogosként elszenvedett közlekedési balesetekre, feltéve, hogy a település a diák lakóhelye vagy iskolahelye.

28 Tovább

Mikor van ebédidő?

Olvasónk anyukája szerdán 10 óra körül szeretett volna bérletet venni, a BKV pénztárában, ami sajnos nem sikerült neki. Az ablaknál egy „rögtön jövök” tábla fogadta, ezért várt türelmesen. Gyűltek az emberek, majd megérdeklődték, mi is az a „rögtön”? Erre jött a frappáns válasz:

Tisztelt BKV Figyelő!

Fontos kérdéssel fordulok önökhöz. Én ugyanis nem tudtam eldönteni egymagam, hogy mikor van az ebédidő. A döntésképtelenségem okát pedig hőn szeretett tömegközlekedési vállalatunk okozta. Édesanyám volt olyan rendes a mai nap folyamán (2008. 12. 10), hogy a Bogdáni úti végállomás felé tegyen egy kitérőt, hogy megvegye nekem a bérletet az elkövetkező egy hónapra. Gondolta, hogy ez nem okozhat olyan túlságosan nagy nehézséget reggel 10-kor. Okozott.

A végállomáson már állt két ember a sorban, amikor Édesanyám megérkezett. Konstatálta a rögtön jövök táblát és várt. Aztán persze a sorban állók már nagyon mentek volna a dolgukra és Édesanyám is. Elvégre hideg is van, az embernek dolga is van, nem viccből áll sorba. Úgyhogy bekopogtak az ablakon, hogy mégis mikorra várható a "rögtön" letelte. Erre a BKV munkatársnője jött ki hozzájuk és közölte, hogy "Ebédidő van." 10:00 és 10:20 között. Hivatalosan. By BKV. A hölgy akkurátusan ki is cserélte a táblát, hogy a megfelelő információt közvetítse. Emiatt amúgy a sorban állók közül az egyik hölgy még a munkából is elkésett. Egyébként én azt hittem ebédidő valamikor dél körül van.

Most akkor tegyen bennem rendet valaki! Mikor van az ebédidő?

Üdvözlettel: K. Miller

27 Tovább

Egy elmebeteg vezette a buszt

Szerintetek, azaz ember, aki egy lassan leszálló idős hölgy miatt addig üti a vezetőfülbe belső tükrét, amíg el nem kezd vérezni a keze, az amennyire alkalmas buszvezetőnek? Hogy felelhet így naponta több száz ember életért? Olvasónk az alábbi panaszt küldte a BKV-nak:

Tisztelt Cím!

A mai (XI. 19) napon történteket szeretném megosztani önökkel:

Az esemény a 133-as busz járatán történt a mai napon. A lehel térre beérkező buszon műszakváltás volt 15 óra 25-kor. 3 sofőr állt az első ajtó és a vezetőfülke térségében. Egy idős hölgy, akinek láthatólag rosszul ment a járás, az első ajtónál akart felszállni és némi várakozás után szólt is a fiatalembereknek, hogy fekl szeretne szállni. Az egyik sofőr, (nem az, aki miatt a levelet írom) odavetette, hogy menjen a másik ajtóhoz, van még idő, hogy felszálljon. A néni nem reagált, hanem türelmesen megvárta, míg szabad lesz a hely, ezután felszállt és a Dráva utcai megállóban szállt le. Na innen kezdődik, amit sérelmezek:

1.) A sofőr nem állt be rendesen a megállóba, bár erre lett volna módja (ugyanis visszamentem és megnéztem a helyszínt, mert én is úgy véltem be tudott volna állni. Nos mind a 75-ös troli, mind a következő 133-as be tudott állni.); 2.) A néni, aki nagyon nehezen szállt le, megjegyezte, hogy díjjazta volna, ha a járdához áll. Hangsúlyozom, nem volt ingerült, csak megjegyezte; 3.) Ezután csapkodás hallatszott a vezetőfülkéből, meg valamit mondott is a sofőr, amit nem értettem.; 4.) Néhány utas megjegyezte, hogy be tudott volna állni; 5.) Újabb csapkodás, de ekkor már leszálltak az utasok és láttam, hogy a vezetőfülkében levő visszapillantótükröt csapkodja dühödten a sofőr.; 6.) Az első ajtónál szálltam le és láttam, hogy buszvezető keze vérzik

Nos ennyi a történet és merem remélni, elgondolkoznak azon, hogy ez az ember alkalmas-e arra, hogy buszt vezessen.

 
FZs

80 Tovább

Ez a magyar logika

Arról, hogy a BKV bérletellenőrzési rendszere kijátszható, már tegnap is írtam. Az utasok lesétálnak 1-2 megállót a 4-es 6-os vonalon, és máris ellenőrzés nélkül szállhatnak fel a villamosokra.

A metrónál sincs ez másképp. A Stadionok állomáson a biztonsági embereket pont olyan helyre rakták, hogy a lifttel ki lehet őket kerülni, ugyanis a pont a két ajtó között, egy köztes szinten ellenőriznek. A lift bejáratánál és kijáratánál nem. Azt tudjuk, hogy ezt az ellenőrzést is tanácsadó javasolta, de vajon ezért mennyit fizetett a BKV?:)

89 Tovább

Önkéntesekkel takaríttatja buszait a BKV

A BKV-figyelő már többször felajánlotta segítségét a BKV-nak, hogy kitakarít néhány autóbuszt a kelenföldi garázsban. A társaság ezt többször visszautasította, az utóbbi időben már a megkeresésünkre se reagál. A civil erőre nincs szükségük, dolgozóikat kihasználva takarítják a buszparkot.

Kedves BKV-figyelő!

A BKV honlapját böngésztem, az új menetrendeket kutatva és találtam egy érdekes közleményt:

 

Önkéntes járműtakarítás a BKV-nál
Tisztább lett a Társaság autóbuszparkja

A BKV Zrt. dolgozói fontosnak tartják az utasok komfortérzetének javítását, ezért több száz önkéntes vett részt a Társaság által meghirdetett szombati járműtakarító akcióban.

Az utazóközönség kényelemérzetét növelendő a BKV Zrt. legújabb akciójának keretében szombaton (augusztus 16-án) a Társaság több száz munkavállalója önkéntes alapon takarított közösségi közlekedési járműveket. Az óbudai, a cinkotai, a kőbányai, a dél-pesti és a kelenföldi autóbusz telephelyeken az utasok érdekében összefogva a Társaság több vezetője is megjelent, hogy munkájuk által tisztábbak legyenek a fővárosban közlekedő autóbuszok. Nem egyszeri akcióról van szó, a BKV a közeljövőben több alkalommal is készül önkéntes munkavállalói bevonásával járműveit tisztábbá, kényelmesebbé tenni.

2008. augusztus 17.

Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság


Lehet, hogy figyelmetlen vagyok, de én erről az akcióról nem olvastam ezt megelőzően sehol. Ha valaki ott volt mesélhetne, hogy mit csináltak. Esetleg "civileket" nem lehetne bevonni? Egyáltalán lenne rá jelentkező?

Üdv, KriszBi

 

50 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek