Tisztelt BKV-figyelő!
Sokan azt mondják, hogy a BKV színvonala Magyarország egyik legjelentősebb unikuma. Pedig a németeknek is van mi miatt szégyenkezniük.
Egy átlag 17 éves szolnoki srác vagyok, akinek volt szerencséje német barátnőjével eltölteni egy hetet Oberhausenben (Dortmundtól kb. 100 km-re lévő Debrecen méretű város). Ottartózkodásom idejére kaptam egy 4 napos gyűjtőjegyet, amit a városban elszórt automatákban lehet vásárolni. Az ára 20 euró körül volt ami még elfogadható a 2,10 eurós menetjegyekhez képest.
Egy étteremből utaztunk hazafelé egy helyi járaton, amikor kiszúrt engem 2 StoAG ellenőr (oberhauseni BKV). Jöttek a szokásos jegyeket bérleteket szöveggel, én pedig mit sem sejtően odaadtam nekik a gyűjtőjegyem, amit pont azon a napon érvényesíthettem utoljára. Kb. 10 percig nézegették, majd többszöri kérésre végre ki tudták nyögni, hogy "Rosszul érvényesítettem". Én erre azzal reagáltam, hogy hogy lehet egy gyűjtőjegyet rosszul érvényesíteni. Ők elmagyarázták nekem tőmondatokkal, hogy nem szabad a jegy ugyanazon a részén 2x érvényesíteni (náluk nem lyukasztó van, hanem egy dátumot a jegyre bélyegző szerkezet). A gyűjtőjegyen semmilyen tájékoztató jellegű szöveg nem volt, tehát erről én nem is tudhattam. Mondtam nekik, hogy külföldi vagyok, mire elvették a személyimet, majd 5 perc bogarászás után (nem tudták leolvasni a születési dátumomat) barátnőmét is. Majd azzal az indokkal, hogy a barátnőmnek ezt tudnia kellett volna, meg akartak bírságolni. Mellékesen megjegyezném, hogy barátnőm a diákigazolványa mellé éves buszbérletet kap, tehát neki is kb. annyi ismerete volt a jegyekről mint nekem. Ezt elmagyaráztam nekik, de őket ez teljesen hidegen hagyta. Látszott, hogy ezek direkt arra mentek, hogy meglegyen a napi kvóta, és látva az egyik ellenőr ellenséges fellépését velem szemben, rögtön meg is értettem. 10 perc pötyögés után kaptam egy cetlit arról, hogy hol kell fizetnem, illetve a végösszegről is kaptam egyet. 40 eurós bírságot kaptam (kb. 10k forint), amit legszívesebben az ellenőrök torkán dugtam volna le.
Ezek után vettem 4 darab menetjegyet, hogy legyen elég a maradék 2 napra. Persze arról nem szólt senki , hogy a menetjegyek 90 percig érvényesek a vétel után. A jegyen sem szerepelt semmi. Én pedig futhattam a 8 euróm után.
Megelégelve ezt az egészet megnéztem a StoAG honlapját, ahol SEMMI nem szerepelt a jegyeket illetően. 20 perc böngészés után még mindig csak az árakat tudtam meg. Egy szemernyi információt sem találtam a jegyek érvényességét, érvényesítését illetően! Egy mezei turista hogy a fenébe tudna egy ilyen honlapon a jegyekről tájékozódni?! Hát sehogy. Szinte Budapesten éreztem magam.
Történetem azzal végződött, hogy a barátnőm édesanyja elment a StoAG központjába, ahol udvariasan elküldték őt a jó francba, mondván hogy már megtörtént a dolog és semmit sem tudnak/akarnak tenni. Ennyit a turistákkal való jó bánásmódról.
Végezetül ha valaki Németországban a "drága jó" tömegközlekedést szeretné használni, tegye a következőt a "félreértések" elkerüléséért:
- vegyünk pályaudvaron jegyet, mert az információs pultoknál 2 agysejtnél többel rendelkező droidok posztolnak.
- ugyanitt érdemes a különböző árzónákról tájékozódni. A belvárosra érvényes jegyek rendszerint olcsóbbak mint az egész városra érvényesek.
- ha nem találunk információs pultot, és csak automata van, akkor inkább a buszvezetőnél vegyünk 1(!) darab jegyet. Az automaták komplexitása néha az egeket veri, és csak perfekt némettudással lehet őket kezelni.
- ha az automata nem működik érdemes arra hivatkozni és jobbik esetben kapunk egy ingyen menetet. Roszabbik esetben menetjegyet kell váltani.
- ha ellenőrbe botlunk érdemes odamenni hozzá, vagy a buszvezetőhöz és minimum háromszor megkérdezni a lehető legrosszabb németséggel, hogy jó-e a jegy
Üdvözlettel: H.Martin
Az élet a németeknél sem fenékig tejfel
A trafikos miért nem árulhat bérletet?
Budapesten vannak olyan csomópontok, ahol nem lehet bérletet venni, legalábbis nem mindig. Egy trafikos keress meg a napokban, aki arra panaszkodik, hogy a BKV többszöri nekifutásra sem adott engedélyt neki arra, hogy bérletet áruljon.
Kedves BKV Figyelő!
Most olvastam a BKV pénztárakkal kapcsolatos újabb mizériát, gondoltam én is billentyűzetet ragadok.
Budapest legnépesebb kerületének városközpontjában üzemeltetek egy kis trafikot. Itt van a piac, az SZTK, három középiskola, villamos és buszmegálló, főposta, lakótelepek sora, stb.
Mióta árulok BKV jegyet folyamatosan kérdezik, hogy miért nem árulok bérletet. Óriási kereslet lenne rá, hiszen NINCS a kerületben minden nap nyitva tartó bérletpénztár!!! Egyetlen egy sem!
Ezért már két évvel ezelőtt is pályáztam bérlet értékesítésre, de lerázó választ kaptam sokadik nekifutásomra (bérletet árulni komoly dolog, nem úgy van ám az, hogy csak úgy bárki… stb.) Persze mondtam én, hogy van többfajta riasztóm, kivonuló szolgálatos őrzés védelem, trezorom, ezen felül árusítok lottót, sorsjegyet, mobilkártyát, cigit, stb. szerintem a bérletárusítás sem jelentene leküzdhetetlen feladatot, az üzlethelységem kulturált. Sajnos nem jártam sikerrel.
Idén januárban, mikor óriási sorok álltak a kevés üzemelő bérletpénztár előtt Budapesten, a havi bérlet megszűntetésekor, újból megpróbáltam a lehetetlent, hiszen máshol a városban megjelent pár magán bérletpénztár. Pl. tömegközlekedéstől távol eső bevásárlóközpont lépcsője alatt furnérlemezből összetákolt bódékban (mint egy előző post-ban is látható).
Most 4-5 hónap alatt, több tucat telefon és email után kaptam újból elutasító választ, hogy ”teszt jelleggel pár vállalkozóval kötöttek szerződést… mással egyenlőre nem terveznek ilyen üzleti kapcsolatot”. Vajon hogyan érték el a ”kiválasztott” vállalkozók, hogy kaptak jogot bérletértékesítésre? Csak sejteni lehet… Mert engem, aki pályázatot nyújtottam be, meg sem kerestek.
A BKV-nak nem kerülne pénzbe, cserébe sok utas elégedettsége egy kicsit javulna. De miért is várna el az ember piaci, utas barát hozzáállást egy BKV-tól? Persze tudnék még mesélni a monopol hírlapterjesztésről is… de sajnos nem véletlenül ”népszerű” a Megint Állunk Vazze blog is… Ez ma Magyarország.
"MERT EZ ÍGY NEM MEHET TOVÁBB!"
Üdv: Egy trafikos
Ui: Arról most nem is ejtenék szót, hogy mennyi egy jegyen az értékesítési jutalék, mert nem ez a lényeg (amúgy nevetségesen alacsony).
Tiszta járművekkel is lehetne arculatot váltani
Többen felháborodva kerestetek meg, hogy az RTL híradóban láttátok, hogy a BKV arculatot vált 50-100 millió forintért. A BKV-nál a marketing-tanácsadástól a szatyrokon át az asztali kiszászlók készítéséig mindenre lehet pályázni. Szavazz a cikk végén, hogyan változtatnál a BKV arculatán.
Arculatváltásra szükség is lesz, ha a cég be akarja mesélni az utasoknak, hogy minden a legnagyobb rendben van, ugyanis a 11 milliárd forint, melyet Antal Attila megspórolt, úgy taccsra vágta a céget, hogy a rendbetétele 20 milliárd forintjába is kerülhet az adófizetőknek. Az, hogy a cég miért nem az utasaival foglalkozik végre, még rejtély.
Arra, hogy a cég miért nem tiszta járművekkel, megállókkal normális utazási körülményekkel vált arculatot, nem kaptunk választ. Jelenleg azt sem tudjuk, melyik korosztályt célozta meg a BKV a szatyrokkal, és az ajándéktárgyakkal.
Szavazás:
Levél a MeH-től
Álmomban sem gondoltam volna, hogy olvasónk nyílt levele eljut a címzettnek, és választ is kapunk rá. Biztos emlékeztek még rá, hogy László a Kancelláriaminisztert azzal a kéréssel kereste meg, hogy kezdjenek vizsgálatba a BKV körül, derítsék ki, hová folynak a milliárdok. A napokban a Miniszterelnöki Hivataltól kaptam egy e-mailt, melyben megkértek arra, hogy hívjam fel őket, és válaszolnak a nyílt levélre, mert sajnos e-mailt nem tudnak küldeni (?). Lászlónak megadom a telefonszámot, remélem, hogy felhívja őket, és a választ is megküldi majd nekünk.
Örülök, hogy a Miniszterelnöki Hivatalban is olvasnak BKV-figyelőt:)
Sütit vitt a sztrájkolóknak
Ott vagyok tehát, (Én) szimpatikus jelenség, megpakolva a nagy adag sütivel. Belépek a kocsiszín területére, épület oldal szárnyába éppen megy be az idősebb, ősz hajú biztonsági őr/portás, szemkontaktust felveszem vele.
SCALA: Jó napot kívánok, hoztam Önöknek süteményt, azoknak a nevében, akik támogatjuk a mai sztrájkot! És szeretnék néhány képet is csinálni, ha megegendik.
IDŐSEBB PORTÁS: Drága Hölgyem, nem lehet idegeneknek a területre bejönni!
SCALA: Nos, értem, akkor eddig a vonalig jöttem, egy lépést sem teszek tovább. Tudna szólni valakinek, akinek átadhatom a süteményt és erről kattinthatok néhány képet? A Bkv Figyelő blogról kérték, hogy csináljak...
IDŐSEBB PORTÁS: Szólok, egy villamosvezetőnek!
SCALA: Köszönöm szépen.
JÓKÉPŰ (tényleg! ;-)MOSOLYGÓ, KULTURÁLT, KEDVES VILLAMOSVEZETŐ EGYENRUHÁBAN, kezében 40 évesnek tűnő, téglatest alakú ismeretlen kapcsoló-micsodákkal: Jó napot kívánok, Hölgyem!
SCALA: ugyan azt elmondtam kb., CSAK jobban mosolyogtam...
JÓKÉPŰ KULTURÁLT? KEDVES VILLAMOSVEZETŐ EGYENRUHÁBAN, kezében a téglatest alakú 4 db "dologgal": Igen, halottam a kollégától, sajnálom, Hölgyem de nem lehetséges a fényképezés, csak a sajtóosztályon keresztül (!)tud fényképet készíteni, direkt felhívták a figyelmünket erre már délelőtt, mert ha felkerül az internetre, az számunkra... gond lehet...
SCALA(árnyalatnyi csalódottsággal a hangjában): Értem, azért elfogadják a süteményt? Még langyos...
Ekkor nyomatékosításképpen odaért egy MÁSIK még fiatalabb VEZETŐ SRÁC,
Hiába "férfi munka": elkényeztettnek kinéző, lelkes és naív hölgy kezelése, aki ellentmondás esetén talán jelenetet rendez... Megerősítette a szigorú fényképezési tilalmat.
Majd széles mosollyal - a minimális ellenállás és kötekedés elmaradása miatt is - láthatóan boldogan átvette az addig rejtett tartalmú zacskót.
Kb. 6 perc alatt lezajlott az egész. A villamosvezetők az épület előtt álltak, kb. 10 méterrel távolabb, 11h15 volt...
Egyetlen képet csináltam, még a túloldalról. Annyira tele volt a kezem, nedves a járda, nem akartam bíbelődni akkor ott... :-(
Remélem azért, kicsit lelkiismeretfurdalásuk van!!! :-)
De természetesen üdvözlet Nekik! Hajrá Bkv dolgozók! ;-)
És remélem ehető volt...
Utolsó kommentek