Velem az történt, hogy éppen vizsgára mentem. Késéssel, otthon hagyott bérlettel. Semmi gáz, korrekt fogyasztó vagyok, beálltam a jegypénztár hosszú sorába. 10perc után, végre odaléptem az ablakhoz. "-Jónapot kívánok!" -szóltam. Jött is a kedves válasz: "-Nem látod, hogy zárva vagyunk?" "-több tisztelettel, ha kérhetném, amúgy 2 másodperce még nem volt zárva! -de most már zárva vagyok, ha tovább kötözködsz hívom a biztonsági őrt!"
Na gondoltam, a szerencsétlen aluliskolázott, egypártrendszerben felnevelkedett, egyetemistákkal előítéletes és rosszindulatú némber nem tud nagyon megszívatni. Átbattyogtam a kihelyezett, kartondoboz-szerű tető nélküli mobil árusító helyhez. Ahol a hasonló paraméterekkel rendelkező kiszolgáló-személyzet éppen abban a pillanatban kezdte számolgatni a jegyeket és a pénzt. Oké oké az ellenőrzés fontos, de nem akkor mikor jönne a fogyasztó pénzt fizetni, ráadásul másodszor (mert ugye már megvettem erre a hónapra a bérletem). Najó, bácsika számolgat, ott van az automata, sebaj nem veszek napi bérletet csak jegyeket.
Naná, hogy nem fogadja el az automata a papírpénzt. Nem baj, ott a számolgató bácsika, gondoltam csak ráér felváltani. Nem nem ér rá, sőt még felháborodottan kérdezi, hogy miből gondolom, hogy jogomban áll megzavarni őt? Mondtam, hogy van apróm csak 30forint hiányzik és a papír pénzt nem fogadja el... jött a kulturált válasz: "-Mennyé' el koldulni!" Finoman visszakérdeztem, hogy ha most előveszem a sajtóigazolványomat és a diktafonomat akkor belemondaná-e, hogy ez a BKV hivatalos utaskisegítő protokollja?
Ismét a már nagyon jól megszokott válasz: "-Ha tovább szórakozol idehívom a biztonságiőrt!" Na a sztori vége az lett, hogy egy mögöttem álló nénitől kaptam 30forintot, nem is váltotta fel a papírpénzt. Ez az Örs vezér terénél történt, miután a szintén nagyon kedves és jóindulatú ellenőrök végignézték az aktust és persze azt, hogy érvényesítem a jegyet viccesen visszavezettek az érvényesítő oszlophoz, hogy na akkor "lyukasszak" még egyet, mert egy nem lesz elég.
Finoman visszaszóltam, hogy na most akkor mindenki bekaphatja és, ha még egyszer valaki beszól megütöm. És tényleg itt a vége. Oké aláírom, mióta levágattam a hajam és lefogytam 15 kilót azóta 14-15 évesnek nézek ki, még ha valójában 22 vagyok is. Képtelen vagyok felfogni, hogy miért kell szórakozni a fiatalokkal és a külföldiekkel? Mert azok nem szólnak? Nem jelentenek fel senkit? Járjon mindenki rejtett kamerával, hogy bizonyítani tudja, hogy a pénze ellenében megalázzák?
2008. június 27. 13:59
Szemét pénztárosok szívatták az utast
2008. máj 25. 08:47
Figyelmetlen pénztáros miatt büntették meg az utast
Ismét egy rövid, ám de annál tanulságosabb sztori. Arra tanít meg mindenkit, hogy a pénztárnál nézzétek meg a vásárolt bérletet, mert egyes pénztárosok már nem csak a napokat, a hónapokat sem ismerik.
Tisztelt BKV Figyelő!
Az alábbi esetet szeretnénk megosztani Önökkel:
Május 24-én délután egy 12 éves kislány a 276 E járaton utazott (kb. 17:30 körül, az Örs vezér téren, az Árkád Bevásárlóközpont megállótól). A 644-es számú jegyellenőr megbüntette, mert szerinte a havibérlete 2 hetes,( gyengébbek kedvéért rá van írva, hogy havibérlet...) pedig 3250 Ft-os bérlet május 13-tól szólt. Aki a bérletszelvényt kiadta május 13-tól május 12-ig érvényesítette. A bérlet száma 873649. Szerintünk az ellenőrnek a feladata az lett volna, hogy figyelmeztesse, mert aki a bérletszelvényt kiállította nagyot hibázott. A kislánynak az előző bérlete május 10-én járt le. Rendszeresen érvényes bérlettel rendelkezik. Kérdéses, hogy egy 12 éves gyerekkel hogyan írathatják alá, hogy megfelelően intézkedtek.
Tisztelettel: Juhász Gyula
2008. április 10. 19:01
Nyílt levél Kiss Péternek
Péter nyílt levéllel fordult a kancelláriaminiszterhez, melyben vizsgálat kezdeményezését kéri. Reméljük, hogy a levél egyszer eljut a címzettnek, és tényleg kiderül, hová folynak a BKV milliárdjai. Lászlónak külön köszönet, hogy megtisztel a bizalmával, és nekünk is továbbította a levelet.
Tisztelt Kiss Péter kancelláriaminiszter!
Ami a BKV háza táján folyik, az több mint elszomorító. Sajnálattal vettem ma tudomásul, hogy a közlekedési cég ismét százmillió forintnál többet fizetett ki az AAM Zrt. számára, tanácsokra. Olyan tanácsokra, melyekre nem volt szükség és melyet utólag nem tudnak megmutatni. Még elszomorítóbb, hogy ezek után az államtól próbálnak meg pénzt kuncsorogni. Kérem semmilyen formában ne adjanak plusz pénzt a BKV-nak!
Arra szeretném megkérni Önt, hogy kezdjenek vizsgálatba. Vizsgálják meg, hogy a Nógrád Volán (melynek vezérigazgatója Antal Attila volt) milyen körülmények között lehetett a BKV alvállalkozója, hogyan vásárolhatott Ő több Localo t. autóbuszt az Alfabusztól, ahol, mint kiderült, akkor a fia dolgozott. Vizsgálják meg az összes alvállalkozót (többet között automatákat működtető és karbantartó Prokon Kft és az ellenőröket foglalkoztató céget is). Vizsgálják meg, hogy a BKV kivel gyártatja a jegyeket, az autóbuszok oldalán és a megállókban lévő BKV-t hirdető matricákat, mindent!
Biztos vagyok benne, hogy a vizsgálatokat követően meg fogják találni a hiányzó pénzeket.
Köszönöm, hogy levelemet elolvasta, jó egészséget kívánok Önnek!
Üdvözlettel: Horvatics László
2008. március 22. 13:20
Kurtítják a jegypénztárak nyitva tartását
Sokat gyalogolhat az, aki HÉV-vel, vagy a 3-as metróval akar közlekedni, de a zsebében nem lapul bérlet, vagy jóval előbb megvásárolt jegy. Az Infórádió szerint ugyanis egy hónapban mindössze tíz napig szolgáltat a BKV tizenöt jegypénztára. A legtöbb harmadolt nyitva tartású elárusító hely pedig az említett két vonalon található. A közlekedési társaság takarékossági szempontokkal indokol.
Tizenöt gyér forgalmú pénztárának nyitva tartását korlátozza a BKV, tudta meg az Infórádió. (Legtöbbjük a HÉV, illetve a 3-as metró vonalain szolgáltat.) Takarékossági szempontokból ezek a pénztárak csak a csúcsforgalmi időszakban árulnak jegyet és bérletet, azaz csak minden hónap 2. napjától 10. napjáig üzemelnek. Így akinek nincs bérlete, vagy jó előre megvásárolt jegye, az kénytelen a legközelebbi pénztárig, vagy viszonteladó helyig gyalogolni.
A BKV szerint ugyanis hiába vezette be az új, bármikor kiváltható havibérletet a cég, a legtöbben még mindig a hónap elején állnak sorba a pénztáraknál, a fennmaradó időszakban pedig pang az üzletmenet. a kieső pénztárakat viszont kompenzálná szükség esetén a BKV, ahol igény van rá, ott viszonteladókat állítanak majd munkába, akiktől bármikor lehet jegyet szerezni.
Sőt a közlekedési társaság azt is ígéri, hogyha valaki a zárva tartó pénztárak miatt maradna jegy nélkül, akkor a HÉV-kalauzok akceptálják ezt az érvet, s nem büntetnek. Az Infórádió szerint BKV elismerte, hogy az intézkedés hátrányosan érinthet kisebb csoportokat, de mindenki vigasztalódhat azzal, hogy az így megspórolt pénzt a szolgáltatás fejlesztésére fordítják.
Forrás: Index
2008. március 18. 15:55
Táblázat szőke pénztárosoknak
Úgy tűnik, komolyan foglalkozott a bérletproblémával a BKV. Többször is írtunk már arról, hogy néhány pénztáros az adott kezdőnapból nem tud kivonni egy napot, és hibásan tölti ki a bérletet, néha a BKV, néha az utas kárára. A BKV minden pénztárosnak egy táblázattal nyújt segítséget, hogy azt az egy napot mindenki pontosan ki tudja vonni a kezdőnapból, és megkapja a bérlet érvényességének végét. Na de mi van akkor, ha elnéz egy sort?:)
Utolsó kommentek