Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Használt jegyet adott el az utasnak

Mit csinál a törvénytisztelő állampolgár, ha a nyaralásból hazatér, és nincs jegye, bérlete? Venni próbál egyet. Igen ám, de pénztár nincs, az automata pedig rossz. Megpróbál segítséget kérni egy BKV Orktól aki ad neki egy jegyet, 270 Ft-ért. Igen ám, de használt.

Kedves BKV-figyelő!

Remélem 2007-08-17-én, vasárnap este szerzett tapasztalataim segítenek árnyalni az olvasók BKV-alkalmazottakról kialakított képét. Mivel a történet ízét, a lenyúlás pitiánerségét a részletek adják, ezért tömörítés helyett a teljes, BKV panaszirodának elküldött levélnek az eseményt leíró részét adom közre. Az ékezetekért bocsánat!

Helyszín: Moszkva tér, a metrónál a mozgólépcsôk tetejénél
Idô: 2008-08-17 kb. 20:15

A történet megértéséhez elôre kell bocsátanom, hogy évek óta bérlettel közlekedem a BKV járatain, így nincs semmiféle rutinom a vasárnap esti jegyvásárlás viszontagságaiban. Mint ahogy abban sem vagyok járatos, hogy ellenôröknek szabad-e, hol, vagy a nap milyen szakában jegyet árusítaniuk.

A megadott idôpontban nyaralás elôtt-után hazatérvén nem volt érvényes bérletem és 1 db jegyre volt szükségem a 6-os villamossal történô hazajutáshoz. A Moszkva téren a pénztárakat már zárva találtam, a metróépületben a ‘Forgalmi Ügyelet’ üvegablaka elôtt nem állt sorba senki és semmi jel nem mutatott arra hogy ott jegyet is árusítanának (pedig mint késôbb kiderült, igen…). Ezért apróm nem lévén a pár méterre lévô jegykiadó-automatánál próbálkoztam papírpénzzel. Nem fogadta el, de hamar egy napbarnított, kopaszodó, testes, középkorú férfi BKV-ellenôr termett a mozgólépcsônél ellenôrzô csapatból mellettem, hogy tud-e segíteni? Mondtam, hogy egy jegyre lenne szükségem, de az automatával nincs sikerem. Az nem mûködik – mondta -, de tôle viszont tudok venni jegyet. 500 forintomért rendben megkaptam a 230 visszajárót és 1 db, maroknyi BKV-jegy közepérôl kihúzott jegyet. Megköszöntem, elégedett voltam az ellenôr segítôkészségével, az emberarcú szolgáltatással és a 6-os villamos felé vettem az irányt.

Már a villamoson vettem észre, hogy az ellenôrtôl vásárolt jegy egy használt példány, mégpedig a pecsét tanulsága szerint egy 2008. 8. 13-án 20:53 perckor érvényesített darab! Azonnal leszálltam a Széna téren és visszatértem a vásárlás helyszínére – nem szeretek érvényes jegy nélkül utazni és bosszús is lettem a lehúzás-átverés miatt, amit ráadásul egyenruhás alkalmazott, ha úgy tetszik a rend és fegyelem, a szabályok betartásáról elvileg gondoskodó ELLENÔR követett el.

A jegyet nekem eladó ellenôrt már nem láttam a metró mozgólépcsôjénél dolgozó ellenôrök között. Ekkor a ‘Forgalmi ügyelet’ nevû ablak mögött ülô munkatársukhoz fordultam panaszommal, aki nem tudott segíteni az ellenôr hollétét illetôen, viszont kiderült, hogy az ablaka egyben jegypénztár is! Vettem is jegyet azonnal, ezúttal nem használtat, szabályosan, nyugtával. Egy hölgy munkatársuk még ki is jött a fülkébôl hitetlenkedni és megnyugtatni a panaszom után, de segíteni ô sem tudott. Amikor ô visszatért és én újra a villamos felé indultam volna, hirtelen felismertem az ellenôrök között az engem becsapó férfit. Odamentem hozzá, közöltem vele, hogy használt jegyet adott el nekem, ami helyett most egy másikat, jót kérek. Meg sem nézte, el sem kérte a rossz jegyet, hanem azonnal az egyik kollegájának intve, tôle kért egy másik jegyet, amit odaadott. (Tehát nem is volt nála érvényes jegy…) Ezután kérdôre vontam, hogy ha nem az átverés volt az eredeti szándéka, akkor miért nem a tôlünk kb. 5  méterre lévô ‘Forgalmi Ügyelet’ ablakhoz irányított, ahol árultak jegyet és nem is állt sorba senki? Erre nem válaszolt. Ekkor én az azonosító számát kértem.

- 400. – válaszolta. Ez elég hihetetlenül hangzott, ezért megkértem, hogy mutassa is meg azt az igazolványt. Erre elô is kotorta az inge alá rejtett mûanyagkártyát és felém mutatta. Nyilvánvaló volt, hogy ravasz módon úgy tartja az igazolványt felém, hogy az azonosító számból pont csak a ‘400’ legyen látható, a szám folytatását pedig bal kezének mutatóujja kitakarja! Sikerült azonban azt félretolnom, így tudtam leolvasni a teljes, hatjegyû 400 xxx azonosító számot.

- Kijönne velem beszélgetni? – ez volt a reakciója. – Nem. – válaszoltam, és sietôsen gyakorlatilag menekülôre vettem a dolgot, hiszen vele és kb. 5 kollegájával szemben egyedül voltam. Vissza sem mertem nézni még kint a téren sem, de azt hallottam, hogy utánam ered és kiáltozással próbál megállítani. Szerencsére sikertelenül."

Üdvözlettel: Kohlhaas Mihály

34 Tovább

Regőczi Miklós vegyen neked vonaljegyet

Nem egy cikket írtam már arról, hogy a BKV automatáiból szinte lehetetlen jegyet venni. Volt olyan postom is, melyben fényképeken dokumentáltam, hogy 18 automatából 4 működött, a Móricz Zsigmond körtér környékén. Mit csináljon szerencsétlen utas, ha hétvégén jegyet akar venni?

Kedves BKV-figyelő!

Pénteken, a Moszkva téri metró lejáratnál készítettem ezeket a képeket a két jegykiadó automatáról. Mókásabb, bár inkább ironikus a felirat az egyik gépen, miszerint az utazók észrevételei alapján "egyszerűsítették" a jegyvásárlást...
Ahogy a másik kép mutatja, a másik automata is rossz volt.
Üdvözlettel:

Ger

72 Tovább

Teljes gázzal ment el a várakozó utasok mellett

Gábor viszonylag kulturált levelet írt, pedig 30 percet kellett várnia egy HÉV-vezető miatt, aki lassítás nélkül továbbhajtott az ideiglenesen kihelyezett megállóhely mellett, ahol 15 ember várakozott.

Kedves BKV-figyelő!

Ha lehetséges, blogotokon keresztül szeretnék köszönetet mondani mind a magam, mind az ÁTI-Sziget ipari park dolgozói nevében annak a "tehetséges", a ráckevei vonalon tevékenykedő HÉV-vezetőnek, aki augusztus 13-án, 16:16-kor, ignorálva a megállóban várakozó kb. 15 embert, lassítás nélkül, full gázzal hajtott keresztül Szigetszentmiklós alsó időszakos megállóhelyen. Köszönjük, hogy fél órát álldogálhattunk a következő vonatra várva a tikkasztó hőségben, köszönjük, hogy 8 óra meló után nem siethettünk haza a családunkhoz, én pedig külön köszönöm, hogy egy fontos találkozóról késtem vezetőnk miatt. A szigetszentmiklósiak közül néhányan gyalog indultak haza, de a legtöbben - köztük én is - Pestről járnak be a munkahelyükre, ami gyalog kellemes táv lenne a sínek mentén...A megállóhely egyébként nem régen létesült,  az is lehet tehát, hogy a vezető tért vissza hosszú szabadságról, de akkor miért nem igazították el rendesen? És mi van azokkal, akik netán le akartak szállni? Gyalogolhatnak ők is? Szigetszentmiklós alsó előtt több időszakos megállóhely is van, netán azokat is kihagyta versenyzőnk? Vagy csak azért száguldozott ennyire, mert 3 perc késésben volt? Rejtély.
Mint ahogy az is rejtély marad, kik azok a jótét lelkek, akik az említett vonalon kilopták a sínből a csavarokat, ami miatt a szerelvény bizonyos megállók között csak lassan tud haladni. Szeretném tudni, mikor lopják el a síneket is, és lesz-e olyan MÉH telep, ami beveszi a feldarabolt síneket?
Lesz.

A BKV meg állítólag - legalábbis a kalauz elmondása szerint - most fog pályázatot kiírni az ellopott csavarok pótlására (Gyengébbek kedvéért: még csavar sincs nekik raktáron). Szóval, köszönet a BKV vezetőségének is.

Üdv: Gábor

51 Tovább

Bérletet hamisít a pénztáros

Mindenki tudja, hogy a BKV bérlet érvénytelen, ha az utas, vagy bárki más, javít az érvényességi idején. Vajon mi van akkor, ha a pénztáros teszi ugyan ezt?

Kedves BKV-figyelő!

Rendszeres olvasója vagyok blogotoknak de a legújabb levelekhez nekem is volna egy történetem. A cikk amihez az én történetem kapcsolódik az a bérletre kézzel ír a bérletpénztáros. A történet egyszerre vicces és rémisztő. Szóval a story:

2008.08.07.-én Békásmegyeren vettem két 30 napos bérletett, egyet 7.-étől, a másikat 11-étől kértem. Az elsővel nem is volt semmi különleges, na de a másik! J Az ugye aug.11.-től szept.10.-éig lett volna érvényes, idáig rendben is volt a dolog, na de nem látszódót szept.10-e, csak az, hogy szept.1. Miután lepecsételte a hölgy már láttam, hogy valami nem stimmel, mert Ő is megnézte, majd a másik alá csúsztatta. Gondoltam biztos rosszul láttam, majd meglessem, ha megkaptam.

Fizettem, visszaadott és a bérleteket is oda adta, egyben a pénzzel, közéjük csúsztatva. Nem léptem el a pénztártól, hanem kikerestem a kupacból az ominózus bérletett. Hát NEM látszódót a vége dátum rendesen, sőt alig volt kivehető a 0.

Azonnal jeleztem a hölgynek, hogy ez nem stimmel, mire ő közölte, hogy az jó.

Mondom: Nem, mert nem látszik.

Mire visszakérte és TOLLAL a PECSÉTELÉS mögé rajzolt egy 0!!! Visszaadta és szólt volna a következőhöz, mire megint közöltem vele, hogy ugye ezt nem gondolja komolyan?! Ekkor már kicsit „kivolt” és csatlakozott rövid és hevenyészett társalgásunkhoz egy kolléganője, aki – mily meglepő – szintén azt állította, hogy ez teljesen jó így.

Pechjükre érveik súlya nem rogyasztotta meg vállam. A történet vége, egy rendesen pecsételt bérlet, mely olvasható.

A Ferenc körúton megkérdeztem egy ellenőr hölgyet, hogy Ők elfogadták volna, ha egy ilyen bérletett mutattok, mire a válasz: „Muszáj, mert nem képesek a bérlet pénztárosok megjegyezni, hogy csak a pecsételt a jó. Ebben az esetben a pénztárosnak, ha látta, akkor nem lett volna szabad kiadnia, ha meg nem, akkor miután ezt jelezték felé, azonnal vissza kellett volna vennie és stornóznia.”

Üdv.: P. Rajmund

32 Tovább

Az ellenőr miért hiszi azt magáról, hogy hatósági személy?

Biztosan tudjátok, hogy még a rendőr sem nyúlhat senkihez előzetes figyelmeztetés nélkül. Vajon egy BKV ellenőr, egy senki, miért engedheti meg magának, hogy utasok után nyúljon, rángasson, és vajon milyen jogon veszi el egy turista útlevelét „Police, Police” felkiáltással?

Tisztelt BKV Zrt!

 

Szíves érdeklődéssel kérdezném, hogy az Önök által alkalmazott ellenőrök mióta láthatnak el útlevélkezelői tevékenységet? Az egy dolog, hogy országmarketing címén a Deák téren a metróban láthatóan teljesen direktben rászálltak az összes külföldire, akiket rendszeresen "Police Police" felkiáltásokkal fenyegetnek (persze rendőr soha nem fog jönni...).

 

Tegnap azonban a 3-as metró Deák téri állomásának belő mozgólépcső feljáratánál (2008.08.15 18.06 perckor) "szolgálatot" teljesítő, rendszeresen ott akciózó csapat kezéből voltam kénytelen kimenekíteni két angol hölgy útleveleit, miután a szemüveges ellenőr úr úgy gondolta, hogy ő mostantól útlevélkezelővé képezte ki magát (természetesen az obligát polisz, polisz szó ismételgetése mellett). Ugyanitt rendszeresen látható külföldiek feltartóztatása, körbeállása, amihez ismereteim szerint továbbra sincsenek jogosítványaik.

 

Azt gondolom, hogy az egy dolog, hogy Önök jórészt alacsonyan iskolázott, az emberi kommunikációról mit sem sejtő, külső megjelenésükben erősen kifogásolható munkatársakat helyeznek ki az utazóközönség ellenőrzésére, akik megrészegülve a pillanatnyi hatalomtól kiskirályként viselkednek, azonban ha már angolul nem óhajtják/tudják megtanítani őket, legalább azt magyarázzák el nekik, hogy egyelőre nincsenek hatósági jogosítványaik.

 

A két hölgynek vonaljegyet vásároltam, majd tájékoztattam őket arról, hogy az ellenőröknek a köszönésen kívül semmilyen más jogosítványuk nincsen, és kellemes tartózkodást kívántam nekik Budapesten, Önök helyett is. Külön szánalmas egyébként, hogy a két vonalat összekötő folyóson egy aprópénzzel működő automata van kihelyezve, valamint két oldalra kitett tábla mellett különösebb tájékoztatás sincs a legtöbb külföldi számára teljesen logikátlan átszállási rendszerről - gondolom nem véletlenül.

 

Egyben szeretném jelezni, hogy legközelebb gondolkodás nélkül én fogok rendőrt hívni személyi szabadság korlátozása és okirattal való visszaélés miatt.

 

Tisztelettel: Molnár Ákos

95 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek