Többen kaptak 100 millió forintnál nagyobb összeget a BKV vezetői közül - derül ki a Blikk birtokába került dokumentumokból. Dányi József gazdasági vezérigazgató-helyettes a rekorder, túlszárnyalva a 100 millió forintos Szalainé Szilágyi Eleonórát. Dányinak úgy sikerült leakasztania 150 millió forintot a BKV-tól, hogy rendes havi fizetése "csak" bruttó 660 ezer forint volt. Ennek ellenére a cégtől való távozása előtt 82 milliós prémiummal honorálták munkáját, majd nyugdíjazásakor még 67 milliós végkielégítésnek is örvendezhetett.
A legtöbb pénzt felmarkolók dobogóján ezüstérmesként végzett Szalainé Szilágyi Eleonóra humánpolitikai igazgató. Mint megírtuk, először róla derült ki, hogy elképesztő pénzeket kapott a BKV-tól. Ő 42 milliós prémiuma mellé vett fel 86 milliót, így összesen 128 millióval lett gazdagabb. Tölgyesi Vilmos műszaki igazgató a bronzérmes a jól kereső BKV-s igazgatók közül, 40,5 milliós prémiuma mellé kapott 83,7 millió végkielégítést, így ő 124 milliót zsákmányolt. Mindhárman 1972-ben kezdtek dolgozni a BKV-nál.
150 milliót vitt haza egy BKV-főnök
Balesetveszély a buszon: Többkilós fedőlap esett az utas lábára
A buszvezető még csak mentőt sem hívott ahhoz az utashoz, akinek néhány napja egy, a busz végénél az utasteret és a motorteret elválasztó fedlap a lábára esett. Az utas épp leszálláshoz készülődött, amikor a busz végében a többkilós elem a lábára esett, ennek következtében az MP3 lejátszója tönkrement, cipője elszakadt és sérülései miatt munkába se tudott menni. A lenti levél jó példa arra, hogy balesetveszélyes járműveket miért nem szabad kihozni a garázsból:
Tisztelt Budapesti Közlekedési Vállalat!
Becsületes embernek tartom magam, aki tiszteli, és betartja a törvényeket. 2009. szeptember hó 11-én a délutáni órákban dolgozni indultam. A XIX. kerületben lakom, ezért rendszeresen a 282E illetve a 182 es járatok valamelyikét választom. Ezen a napon is így tettem. A Tarkő utcai megállóba egy alacsony padlós busz érkezett meg, BPO-218 rendszámmal, én pedig a Felsőcsatári útig szerettem volna elmenni. Mikor a busz közeledett a piros lámpához, felálltam, és a hátsó ajtóhoz mentem; ahol a motor is van. Általában, -mint én is a fiatalok többsége zenét hallgatok a járműveken. Ez ugye nem szokatlan.
Veszélyes dolog-e vezetés közben SMS-t írni?
Balesetveszélyes-e, ha egy járművezető vezetés (kanyarodás közben) az út helyett a mobiltelefonját nézi és SMS-t ír? Ezt szeretné megtudni olvasónk is, aki a következő levelet küldte a BKV-nak:
Tisztelt BKV Ügyfélszolgálat, BKV Figyelő blog!
Múlt hét pénteken utaztam az önök egyik buszjáratával a Kosztolányi Dezső tértől a Hollókő utcáig, de a buszvezető a Vincellér utcánál úgy érezte, hogy neki menet közben, sőt, kanyarodás közben muszáj SMS-eznie valakivel.
Odacsukta a kislány fejét a troli ajtaja
Odacsukta a 70-es trolibusz sofőrje egy hároméves kislány fejét. Csak az utasok lélekjelenlétének köszönhető, hogy nem történt tragédia hétfő reggel a Bajza utcai megállónál. Egy idős férfi figyelmeztette a vezetőt, aki már száguldott volna tovább.
Liliána a baleset óta sír, ha trolit lát, édesanyja ezentúl kerülővel viszi oviba. (Blikk)
Hiába az ellenőrzés, még mindig bicikliznek a Margit hídon
Körülbelül 3 hete írtam a Margit hídon a gyalogosok között száguldozó, azokat lecsengető biciklisekről. Mit ad Isten, a poszt publikálása után pár nappal bekövetkezett az, amit megjósoltunk, így ismét elő kell venni a témát. Lássuk mi történt: Bár, a KRESZ bicikli közlekedhet a járdán, arra kérték az arra járókat, hogy kerékpárjukat tolják a hídon, mert kevés a hely és könnyen elüthetnek valakit. A biciklisek ezt kikérték maguknak, a KRESZ-re hivatkoztak (ami a piros lámpán való áthajtásnál természetesen már nem létezik), száguldoztak tovább. (Nagy tisztelet annak a pár kivételnek, aki tolta a biciklit). Egy őrült kerékpáros elsodort egy 4 éves kislányt a járdán még 6-án, aki könnyebb sérüléseket szenvedett. KRESZ ide vagy oda, a rendőrség bekeményített, már csak tolni lehet a kerékpárokat. Elvileg. Tegnap ellátogattam ismét a Margit hídra, nézzük képekben mi változott.
Két rendőr figyelte a rendet a budai oldalon. Vagyis figyelte volna, ha nem telefonálgatnak. A biciklisek így elhajtottak mellettük a járdán, kevesen voltak azok, akik maguktól leszálltak:
Utolsó kommentek