Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Sosem lesz kész a 4-es metró

Ez valami vicc, amit itt egyesek közpénzen művelnek. Elindítottak egy rabló vállalkozást, melynek az a célja, hogy minél több pénzt szedjen el az adófizetőktől, és minél több pénzel tömje tele politikusok zsebeit. Ez a vállalkozás a 4-es metró. A Világ legdrágább kéregalatti villamosa.

Budapestnek szüksége van metróra, mert minden nagyvárosnak kell metró. De nem ilyen. Valaki eldöntötte, hogy előkaparja a 20 éves terveket, és metrót épít Budapestnek még akkor is, ha beledöglünk. Ez az ember egy olyan metrót szánt nekünk, amire 20 éve szükség lett volna. 2008-ban senki nem gondolt arra, hogy ezek a tervek elavultak, és új metróvonalat kellene tervezni. A budapesti maradjon csöndben, és örüljön, hogy lesz metrója. Valamikor. Miénk a világ leghosszabb egyterű villamosa, és ha egyszer elkészül, miénk lesz a Világ legdrágább metróvonala is. Ha másban nem lehetünk elsők, legalább erre büszkék lehetünk.

Az elmúlt héten a DBR Metró Projektigazgatóság és a Bamco vitába keveredett. Ez a vita 35 milliárd forintról szól. A metró építése az eddigi 511 milliárd forinton túl, többletköltségekkel jár. A DBR 1,5 milliárdot fizetne az alagutat fúró Bamconak, de a cég 36,5 milliárdot akar.  A Bamco fenyegetőzésbe kezdett. Ha nem kapják meg a pénzt, akkor leállítják a munkát, de az is lehet, hogy összecsomagolnak, és elmennek.

Nem a levegőbe beszéltek. A tegnapi napon a cég abbahagyta a munkát. Bizonytalan ideig nem fúrják az alagutat és nem építik az állomást a Gellért téren. A teljes munkának jelenleg a 30%-a áll.

Jelenleg két megoldás van. Az egyik az, hogy tejelünk. Szórjuk az adófizetők pénzék a Bamco zsebébe, és megmutatjuk nekik, hogy egy kis munkabeszüntetéssel sok pénzt kapnak. Az is lehet, hogy megtetszik nekik ez a pénzszerzési forma, és a metró megépítéséig eljátsszák még ezt vagy tízszer. Persze ha a zsebekbe töltünk pénzt, akkor is folytatódik a munka.

A másik megoldás, hogy a metrót kiássuk magunknak, és elkerüljük a Gellért teret.

102 Tovább

Hamis bérlet a viszonteladótól

Egy bérletpénztáros nem nagyon tud plusz bevételre szert tenni, csak akkor, ha turisták vásárolnak nála. Legalábbis ezt hittük. Zoltán nevű olvasónkra ugyanis hamis, lézernyomtatóval készült bérletet akartak rásózni:
Kedves BKV-figyelő!
 
2008. szeptember 17. a Kőbánya-Kispesti metrópénztár előtt álló fehér jegyértékesítőboxnál vettünk diákbérletet amiről kiderült, hogy hamis! A hologram eredeti volt, csak túl vastag, ez lett gyanús. Egy másik szelvényről volt ráragasztva, úgy, hogy kézzel is le lehetett húzni. A szelvényt alaposabban megnézve kiderült, hogy színes lézernyomtatóval készült. Azonnal visszaadtam és közöltem, hogy hamis. A nő kiállított egy másikat és azonnal mentegetőzött, hogy ezt ő így kapta. A szelvény szélén nem volt perforáció, tehát hazudott.
 
Gondolkodtunk, hogy miért pont a diák bérletet hamisítják az önök dolgozói és a következőkre jutottam: 1.) A felnőtt bérletről az emberek többsége számlát kér, tehát nyoma van a vásárlásnak, és visszakereshető. 2.) A nyugdíjasok nem valószínű, hogy hamis bérlettel szaladgálnak, ezt Önök sem hinnék el, nem életszerű 3.) Diáknál a legjobb a helyzet. Nem kér számlát, és ha elkapják a hamis bérlettel, ugyan ki hiszi el, hogy nem Ő készítette.
 
S. Zoltán
77 Tovább

Egymás seggében járnak a buszok

Igazi paranormális „paraméterkönyv jelenség”, hogy egymás után elmegy két azonos jelzésű busz (pl. 11-es) majd 30 percig semmi mozgás a vonalon. Az utasok meg gyűlnek a megállókban, türelmetlenkednek, és az újból slágerré váló „Mocskos Békávé” című dalocskát éneklik:

Szia BKV-figyelő!

2008. szeptember 26-án, 14.05 perckor, irodába menet, vásárlást is elintézve jövök ki a Batthyány téri csarnokból, mikor is az ideiglenesen áthelyezett 11-es busz megállójában a képeken is látható látvány fogad. Nem számoltam meg, de legalább 40-50 utas várakozott a buszra. A dolognak az érdekessége, hogy a tér tele volt a 11-es viszonylat buszaival (ez is látszik a képeken), csak éppen senkinek nem méltóztatott eszébe jutni, ennél a rugalmatlan vállalatnál, hogy ha ennyien várnak már a végállomáson, akkor talán illene a buszt elindítani.

Végül a hegyről érkezett meg egy jármű, erre kellett felszorulnia a sok embernek. Én az első megállónál leszálltam, de már ott is 8-10 ember várt (lásd utolsó kép), s lehet is látni, hogy páran meg sem próbálnak felszállni rá, valaki fel sem állt a padról, vagy oda sem próbált menni a buszhoz. A 92-es számú képen talán látszik, hogy a buszvezetők egyébként milyen kedélyesen elbeszélgetnek, miközben az utasok a megállóban szívnak. A 93-94-es képen lehet látni, hogy közvetlenül egymás után két busz is elmegy, (az egyik szintén pihenőbe) látszik a számukból, hogy nem ugyanazok.

Üdvözlettel: Hegyirabló

 

A levélhez kapcsolódó képek:

Ha nem látod a képeket, kattints ide!

67 Tovább

Szezonvégi kiárusítás

Vége a nyárnak, és van még egy csomó BKV-figyelős pólóm, amit nem adtam oda nektek. Én hat darab pólóval most nem tudok mit kezdeni, ezért az olvasóim között eljótékonykodom. Eddig elég nehéz volt pólót nyerni. Hat héten át heti 1-1 darab pólót sorsolok ki azon olvasók között, akik észrevételt küldenek nekem e-mailben a bkvfigyelo@gmail.com címre. A játék holnaptól, azaz 2008. szeptember 29-től indul. A heti sorsolásokon sokkal nagyobb eséllyel indulsz, mivel kb. 14 ember közül kerül ki a heti nyertesünk. Eredményhirdetés minden hétfőn!
 
 
Természetesen a játékban csak a blogon publikált, valós eseményeket leírt történetek vesznek részt. A nyertes saját maga választhatja meg a pólója színét, méretét, melyet a Pólópokol üzletében készítenek el neki. 
 
Játszatok és nyerjetek! :)
26 Tovább

Miért hülyék hozzák a fontos döntéseket?

Tíz évig senkit nem érdekelt, hogy az M0-ás körgyűrű hiánya mekkora torlódást okoz Budapest útjain. Most, hogy elkészült a körgyűrű, és megszűnt a dugó buszsávot, buszsávokat építenek. Az illetékeseket eddig nem érdekelte, hogy a BKV járatai sokszor 30-40 percet álltak a dugóba. Akkor nem kellett buszsáv. Most igen:

Tisztelt Figyelő!

Levelem megírásának oka az index cikke, amely szerint mega-giga-szuper buszsáv készül Rákoskeresztúr és az Örs vezér tere között. Sokan úgy gondolják, hogy épp itt volt az ideje, pedig...

Tény, hogy az elmúlt tíz évben az egyik legrosszabb dolog volt Rákoskeresztúron lakni és a belvárosban dolgozni. A reggeli csúcsban mind a Pesti út-Jászberényi út, mind a Keresztúri út beállt a forgalom miatt, sokszor olyannyira, hogy a Rákoskeresztúr városközpont - Örs vezér tere útvonal több, mint egy óráig tartott, miközben dugó nélkül ez 17 perces út.

Még rosszabb volt, hogy nem lehetett mindig megjósolni, mikor lesz dugó, ezért két választása volt a keresztúriaknak: vagy felkelnek jó korán, elindulnak 45-60 perccel korábban és ha nincs dugó, beérnek korábban; vagy pedig normál időben kelnek fel, és dugó esetén elkésnek. Személy szerint én próbáltam a középúton lavírozni, a BEB bérlet bevezetése után pedig vonattal jártam.

Ebben az időszakban tényleg sokat segített volna egy betontömbökkel elválasztott buszsáv, hiszen akkor a tömegközlekedőket nem tartotta volna fel az egyszemélyesen használt autók tömege.

Viszont amióta átadták az M0-ás új szakaszát, csoda történt, nincs dugó. Megszűnt. Finito. Egy-két nap volt egy kis torlódás a Keresztúri út egyik 200-300 méter hosszú szakaszán, de az átadás óta minden egyes nap 20 perc alatt értem be az Örs vezér terére, ami idillikus állapot; sokat segített a helyzeten a BKV új menetrendje is. A Pesti út-Jászberényi út útvonalon is normalizálódott a helyzet.

Szükség van most a buszsávra? Nem. Megkapjuk a dugók megszűnését követően? Igen. És mit fog okozni az építkezés legalább 2010-ig? Átmeneti forgalmi korlátozásokat, ideiglenesen félig lezárt sávokat, azaz dugót!

Tisztelettel: chabba

69 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek