Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nem lesz BKV-sztrájk

Sikerrel zárult a keddi tárgyalás a BKV és a szakszervezetek között. Alig egy óra alatt sikerült megállapodni a kollektív szerződés meghosszabbításának kérdésében, így nem maradt több vitás kérdés, elmarad a sztrájk.

Sikerült megegyeznie a BKV vezetőségének és a sztrájkbizottságnak a keddi tárgyaláson, így elmarad a csütörtökre és péntekre tervezett munkabeszüntetés.

Mint Nemes Gábor sztrájkbizottsági szóvivő az Indexnek elmondta, a BKV beleegyezett a kollektív szerződés 2009. december 31-ig való meghosszabbításába. A felek a szerződést nem módosították, ám fenntartják a jogot, hogy az esetleges vitás pontokról tovább tárgyaljanak.

A szakszervezetek régebbi követeléseiről már korábban megállapodás született. Így valamennyi szakszervezet elfogadta a főváros vezetőinek garanciavállalását a BKV közép- és hosszútávú finanszírozásának kidolgozásáról, valamint az új paraméterkönyvet. Az új paraméterkönyv szerinti közlekedést egyfajta kísérletnek tekintik a szakszervezetek, melynek tanulságait a paraméterkönyv 2009-es változatba majd átvezettetik.

 A BKV menedzsmentje vállalta, hogy csoportos létszámleépítés a társaságnál addig nem lesz, amíg el nem készül a társaság közép- és hosszútávú finanszírozási stratégiája. Ennek elkészítésének dátuma szeptember 30., mely határidőre a főpolgármester-helyettesek garanciát vállaltak.

A szakszervezeti sztájkfenyegetettség októberben újulhat ki, ha nem sikerül a fővárosnak, a kormánynak és a BKV-nak megállapodni a főváros közösségi közlekedésének finanszírozásáról. Noha a kollektív szerződésnek része a bérmegállapodás, a felek a 2009-es bérekről még nem állapodtak meg, erre csak jövőre kerülhet sor.

Korábban már kétszer sztrájkoltak a szakszervezetek a mára elért célok elérése érdekében. Az első sztrájkot április 7-én tartották hajnaltól délután egy óráig. Ekkor az egész város lebénult. A második sztrájkot április 18-án tartották, ekkor hajnaltól késő estig nem jártak a járművek, ám a káosz elmaradt, a város sziesztázott.

A tárgyalás szünetében a BKV Akácfa utcai székházában megjelent Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes is, de újságírói kérdésekre nem válaszolt és gyorsan távozott a székházból, de később közleményben tudatta az MTI-vel, hogy üdvözli a cég vezetősége és a szakszervezetek közötti megállapodást.

Közleményében hozzátette: mivel minden megállapodáshoz két fél együttműködése szükséges, ezért a szakszervezetek vezetőinek is megköszöni bölcs belátásukat, hogy szeptember végéig vállalva a sztrájkmoratóriumot, időt biztosítanak a BKV rövid, közép és hosszú távú programjának kidolgozására.

Demszky Gábor főpolgármester örömmel fogadta, hogy megnyugtató módon lezárultak a BKV vezetése és a szakszervezetek között hetek óta tartó sztrájktárgyalások.

"Külön köszönöm a társaság vezetésének, hogy miközben ragaszkodott a vállalat stabil működését szem előtt tartó álláspontjához, mégsem zárkózott el a kompromisszumoktól, a szakszervezetek képviselőinek pedig azt, hogy a rövid távú célok helyett végül a budapesti közösségi közlekedés hosszú távú érdekeit tartották fontosabbnak" - áll Demszky közleményében.

Index
33 Tovább

Szolgálati kocsival furikáznak

Kedves Szerkesztőség/BKV!

A következő észrevétellel; kérdéssel fordulok Önökhöz.

Az észrevételem az egész napos BKV sztrájk idejére datálható. Bár tudom ennek aktualitása lassan lejár, azonban azon a napon csináltam egy fotót amit tegnap töltöttem le a telefonomról, és ekkor határoztam el, hogy mégis megírom észrevételemet.



A sztrájk napján történt, hogy az irodánk előtt megállt egy BKV-s Forgalomi Zavarelhárítás-os Clio. Mivel aznap nem jártak a járatok, gondoltam megnézem milyen zavart kívánnak elhárítani ott, ahol amúgy nem jár egyetlen busz, vagy villamos. Mint kiderült a zavar oka a következő volt: az egyik dolgozónak (bocsánat, sztrájkolónak) elfogyhatott a pénze, ezért a kollegája elhozta őt egy pénzkiadó automatához. Mikor a várakozó kolléga észrevette, hogy fotózom, gyorsan odébb gurult az autóval.

Kérdésem: ha a cég amúgy is veszteséges, akkor nem lehetne azzal is költségeket lefaragni, hogy a szolgálati járművet, nem magáncélra használják, ráadásul munkaidőben?

Az feltűnt valakinek, hogy a sztrájk napján készült sajtófotókon a bezárt metró és hév állomások ki voltak világítva? Ennek a miértjére is szívesen várom a választ.

Üdvözlettel: Balázs
47 Tovább

Kinyírják az utolsó szakembert a BKV-nál?

Tárgy: Azonnali intézkedést követelünk!

A múlt pénteken lezajlott sztrájkot értékelve a sztrájkbizottság felszólítja a BKV menedzsmentjét, hogy azonnal hatállyal intézkedjen a Közlekedési Vezérigazgató-helyettes leváltása ügyében!

A sztrájkot megelőző napon kötött megállapodás értelmében csak azon a vonalakon lehetett volna szolgáltatást indítani, ahol az egyébként közlekedő járművek minimum 50%-ki tud menni. A megállapodás az élet-, vagyon- és közlekedésbiztonság érdekében történt, egyébként a BKV ZRT vezetése a tárgyalások során mindvégig ragaszkodott az elégséges szolgáltatásnál az 50%-os mértékhez.

Az érintett Vezérigazgató-helyettes ezt megszegve szabadságot adott olyan kollégáknak, akik sztrájktörőkként viselkedve kivittek forgalomba villamosokat, ezzel veszélyeztetve a maguk és a járművek épségét! Ennek kirívó példája volt az egyik Combino esete, amikor a 820 millió forintot érő járművet egy olyan kolléga vezette, aki azelőtt soha nem vitte egyedül ezt villamost a Nagykörúton. A kiállás után az illető 500 méter megtétele után le is robbant a járművel.

Ez tűrhetetlen és felháborító! Milliárdos értékeket nem lehet ilyen felelőtlen módon kezelni! A szakszervezetek minden megkötött megállapodást betartanak, és ezt joggal várják el a cég vezetésétől is!

A Vezérigazgató-helyettes úr megszegte a megállapodást! Tőle ez nem szokatlan, hiszen a 2007. december 14-i megállapodást sem tartotta be és nem egyeztetett a szakszervezetekkel a Paraméterkönyvről!

Felszólítjuk a BKV vezetését, hogy azonnal hatállyal intézkedjen az ügyben!
32 Tovább

Határozatlan idejű sztrájk

Határozatlan idejű sztrájkot hirdettek a BKV szakszervezetei, a munkabeszüntetés időpontját azonban egyelőre titkolják. A határozatlan jelző egyébként annyit tesz, hogy az érdekvédők maguk döntik el, mikor fújják le a sztrájkot. Eddig a BKV dolgozói egyszer fél napig, egyszer pedig 24 órán át nem szállították sehová a tömegeket.

A szakszervezetek nem fogadták el a BKV menedzsmentje és a főváros vezetése által ajánlott garanciákat, igaz a közlekedési vállalat rövid távú konszolidációjáról nincs konkrét döntés, a főváros és a kormány közösen ötletel egyelőre az előfinanszírozásról.

Így a BKV-szakszervezetek határozatlan idejű sztrájkot jelentettek be a cég vezetősége folytatott tárgyaláson. Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője szerint a munkabeszüntetés pontos időpontját később fogják meghatározni, de megfelelő időben közlik majd. A korlátlan idő pedig annyit jelent, hogy ha az érdekvédők valamelyik napon elkezdik a sztrájkot, akkor az addig tart, amíg le nem fújják.

A jelek szerint ahogy nyúlik a BKV anyagi helyzetének rendezése körüli purparlé, úgy hosszabbodnak a közlekedési vállalat szakszervezetinek sztrájkjai. Április 7.-én még csak egy fél napra szüneteltet a tömegek szállítása, április 18.-án már 24 órára leálltak a "közlekedési viszonylatok".

Igaz, az előző sztrájkokkal szemben most nem napok alatt kellett dűlőre jutniuk az érdekvédőknek és a BKV (meg a főváros) vezetőinek, azért májusra időzítették a munkabeszüntetést, hogy időt hagyjanak követeléseik átgondolására. Az érdekvédők azt akarják elérni, hogy a főváros és az állam konszolidálja végre a közlekedési társaság mintegy 18,5 milliárdos adóságát, ne ritkítsák a járatokat, ne legyen tömeges elbocsátás.

Budapest és az állam meg is próbálta befoltozni a BKV lyukas költségvetését, Keller László pénzügyminisztériumi államtitkár és Demszky Gábor főpolgármester szombaton, a Pénzügyminisztériumban tartott megbeszélés után elmondta, a kormány segítséget nyújt a fővárosnak abban, hogy idén összesen 10-12 milliárd forint értékben tőkét juttasson a BKV-nak, s így a cég ne kerüljön adósságspirálba. A tőkepótlást a azonban szakszervezetek nem tekintik megoldásnak a BKV gazdasági problémáira.

Index
101 Tovább

Sztrájktöréstől a forgalomszervezésig

Mai nap az Index „sztrájkos” videóiból láthattok egy összeállítást. Forgalomszervezéstől a sztrájktörésig.


Sztrájktörés a Hungária kocsiszínben



 

Bárcsak minden nap sztrájk lenne



 

Nincsen tömegközlekedés mégis szervezik





46 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek