Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Titkolja a BKV, hogy mennyit költöttek a felvételekre

Ismert színészek hangjára cserélné a BKV a buszokon, villamosokon, metrókon hallható tájékoztatókat. De hónapok óta nem tudják megoldani a technikai problémát. A felvétel elkészült, a színészeket kifizették, többszázezer forintot. De a régi járművek, régi hangosbemondójára nem tudják feltenni az új hangokat. A BKV-nak több mint 80 milliárd forint a tartozása. A főpolgármester pénteken tárgyal a miniszterelnökkel, mert ahogy mondta, "a BKV a finanszírozhatóság határán van." Amit természetesen önmagában nem oldott volna meg, ha nem költenek színészekre. De mégis.

A tájékoztató hangok cseréjéről elsőként a BKV-figyelő számolt be, május 18-án. Az akkori bejegyzést ide kattintva érheted el!

Nem indul a videó? Kattints ide!

60 Tovább

Re: Színészek mondják majd a megállók neveit

Tegnap reggel megjelent egy bejegyzés a blogon, ahol a földalattira készült új utastájékoztató hangokat hallhattátok. A bejegyzés 10 óra után lekerült a publikus nézetből. Nem azért, mert kiderült, hogy nem igaz amit írtam, hanem mert a BKV szólt, hogy épp a poént készül lelőni.

A cégnél ugyanis kitalálták (elméletileg a publikálás előtt már), hogy miután feltöltötték a hangokat a vonatokra (még nem tudni hogyan) egy játékot indítanak, ahol majd az utasok nyerhetnek, színházjegyeket. Ezért felajánlottam, hogy a játék indulásáig a bejegyzést leveszem a publikus nézetből, nem célom elrontani a BKV akcióit.

Hamarosan egyébként találkozom a cég új kommunikációs igazgatójával is, akitől személyesen meg megkérdezhetem majd, hogy mi indokolja az utastájékoztató hangok lecserélést, illetve, hogy az új paraméterkönyv bevezetése előtt néhány héttel miért nem a változásokat kommunikálják inkább.

30 Tovább

Színészek mondják majd a megállók neveit. De minek?

A BKV-nál már  megint megtalálták, mire lehet feleslegesen százezreket költeni. Új szlogenünk ugye már van, (bár a cég a kínos bemutató után inkább titkolja, tehát hiába fizettek ki 500 ezer forintot érte.) Most azt találták ki, hogy a járműveken Tarcsa Zsuzsa hangját ismert színészek hangjaira cserélik. A BKV-figyelő megszerezte az egyik ilyen felvételt, amin a Millenniumi Földalatti megállóit hallhatjátok:

Nem indul a videó? Kattints ide!


Számomra érthetetlen, hogy az erre költött pénzt a BKV miért nem takarításra, karbantartásra, vagy a külföldiek korrekt tájékoztatására költi, hisz a turisták által sűrűn járt vonalakon és megállókban szinte semmi angol vagy német nyelvű tájékoztatás nincs. Emellett -ahogy én tudom- Tarcsa Zsuzsát olyan szerződés köti a BKV-hoz, ami szinte felrúghatatlan, tehát a színészeken kívül őt is kell majd fizetni. Vajon a BKV mennyit fizetett a színészeknek, hogy a megállók neveit felmondják? Miért kell minden reggel a munkába járóknak azt hallgatni, hogy „Innen csak pár lépés Pesti Broadway”?  (Ezek az információk csak magyarul hangzanak el, tehát a turisták ettől nem lesznek okosabbak.) Vajon a szétrohadt, kigyulladó , kettétörő buszokon utazók boldogabbak lesznek attól, hogy színészek mondják a megállók neveit?

A BKV-figyelő információi szerint a BKV a hangokat előre elkészítette, majd később kiderült, hogy azokat a régi járművekre (MillFav) az elavult technika miatt nem lehet feltölteni, így a járművek utastájékoztatását vagy korszerűsítik (milliárdokért) vagy a kifizetett hangokat kidobják a kukába.

Szerintem joggal tesszük fel a kérdést: a vezérigazgató idehozott kommunikációs igazgatója eddigi regnálásnak ideje alatt milyen érdemi munkáról tud számot adni?

41 Tovább

Látod? Nem látod? Na látod!

Utastájékoztatásban sokat javult a BKV a blog indulása óta, azonban vannak még hiányosságok. Ilyen a buszok belsejében és az ablakoknál lévő utastájékoztató kijelzők (Fok-Gyem) karbantartása és cseréje. A BKV ezeket a kijelzőket állítólag azért nem tartja karban, mert a cég amelyik ezeket gyártotta és javította megszűnt, ezért lehet egyre több rossz, és működésképtelen kijelzővel találkozni. Olvasónk is ilyenekről készített képeket Kelenföldön:

70 Tovább

A BKV-figyelő javaslatára fejleszthet a BKV

Múlthét csütörtökön a BKV-nál jártam azért, hogy a beérkezett fontosabb kérdéseket átbeszéljem a szóvivővel. A főbb téma az elsőajtós felszállás, az utastájékoztatás és a bliccelés volt. Az elsőről részletesen majd jövő héten olvashattok, szavazással együtt. Az utóbbi kettőről pedig most. A többi kérdés is megvan, tehát nem írtatok hiába. Azok is sorra kerülnek, és ígérem, hogy a leírt problémákra keresünk valami megoldást.

Az elsőajtós témánál előkerült, hogy a BKV nem mindenhol árul jegyet, így az új felszállási rendszer emiatt sem bevezethető, hacsak a járművezetők nem kezdenek el jegyet árulni. Sajnos a rossz tájékoztatás miatt kevesen tudják, hogy lakóhelyükhöz közel -ha a BKV nem is- újságosoknál, trafikokban egyéb helyeken lehet jegyet kapni. Sajnos az ilyen üzletek listáját sehol nem lehet megtalálni, ezért sok utas nem tudja, hogy a pénztárakon kívül hol vehet még jegyet.

108 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek